Status
Niet open voor verdere reacties.
T

TheDon

Gast
Ik heb een originale DVD met W7 op. Hoe kan ik het Vista OEM OS 32-bit (op een laptop) upgraden naar W7 32-bit op een manier dat alle programma's bewaard blijven ? Dat laatste is redelijk belangrijk, alhoewel ik vermoed dat bij de gebruikte opties op de installatie DVD toch de volledige Windows map gewist zal worden.
 
Kiezen voor UPGRADE tijds de installatie van Windows 7. Dan behoud je alle software en databestanden. Voor alle zekerheid is het altijd verstandig een image te nemen van je harde schijf vooraleer je een upgrade uitvoerd. Indien er toch iets foutloopt kan je altijd terug naar de originele toestand.
 
start de Vista gewoon op en open via de verkenner de Windows 7 dvd ..
klik dan op de setup.exe en geef toestemming voor de upgrade ...
ook hier krijg jij dan de keuze om alles te behouden ... ( althans vermoed ik dit ! ).
het is jaren geleden dat ik ooit de vista geupgrade heb naar de Windows 7 ben er echter niet meer zeker van of ik toen de keuze kreeg om alles te behouden ... na een maand besloot ik echter om een verse installatie Windows 7 te doen ..
de reden hier voor was dat er veel vast lopers waren in de eerste maand na deze upgrade !

**ik zie dat Ddragon vermeld dat je dient te kiezen voor de upgrade ..
zijn werkwijze geeft dan aan dat je dus vanaf de Windows 7 dvd opstart .
 
start de Vista gewoon op en open via de verkenner de Windows 7 dvd ..
klik dan op de setup.exe en geef toestemming voor de upgrade ...
ook hier krijg jij dan de keuze om alles te behouden ... ( althans vermoed ik dit ! ).
het is jaren geleden dat ik ooit de vista geupgrade heb naar de Windows 7 ben er echter niet meer zeker van of ik toen de keuze kreeg om alles te behouden ... na een maand besloot ik echter om een verse installatie Windows 7 te doen ..
de reden hier voor was dat er veel vast lopers waren in de eerste maand na deze upgrade !
Bedoel je dan gewoon terwijl je in het OS Vista zit op die setup.exe dubbelklikken ? Sluit de PC dan niet af en begint de installatie dan niet tijdens boot ? Is dat dan niet hetzelfde als installatie vanaf een DVD met W7 op tijdens opstarten ?
 
ja dat bedoel ik dus ...
de vista word niet echt afgesloten ..
wel verdwijnt het beeldscherm dat open staat en deze word vervangen door het installatie scherm van de upgrade .
 
Ik heb een originale DVD met W7 op.

Wat staat er op het hoesje of pakket van deze W7. Update of Upgrade van W vista naar windows 7. Mijn windows 7 heb ik als Upgrade aangekocht en niet als als nieuwe installatie .
Een Upgrade voer je uit vanuit Vista zelf en hiermee kun je de PC booten maar dat is ook alles.Eeen Update voer je uit door met het schijfje de computer te booten en kun je Upgraden met behoud van instellingen en programma's of nieuwe installatie uitvoeren.
 
ja dat bedoel ik dus ...
de vista word niet echt afgesloten ..
wel verdwijnt het beeldscherm dat open staat en deze word vervangen door het installatie scherm van de upgrade .
Dan hoeft de DVD niet "bootable" te zijn in feite. Ik heb daar nooit bij stilgestaan. Want het bootable maken is iets gekompliceerder. In principe kan dus het OS ook gewoon op een stick gezet worden. Ik heb ooit eens geprobeeerd om van een USB stick een "bootable" USB stick te maken met een aantal herstelmogelijkheid/bestanden voor een OS, bvb die UBCD, maar het is me nooit gelukt om een stick bootable te maken.
 
Wat staat er op het hoesje of pakket van deze W7. Update of Upgrade van W vista naar windows 7. Mijn windows 7 heb ik als Upgrade aangekocht en niet als als nieuwe installatie .
Een Upgrade voer je uit vanuit Vista zelf en hiermee kun je de PC booten maar dat is ook alles.Eeen Update voer je uit door met het schijfje de computer te booten en kun je Upgraden met behoud van instellingen en programma's of nieuwe installatie uitvoeren.
Het is een oude full versie 32 of 64 bit ultimate, dus geen update of upgrade, gewoon voor een nieuwe installatie, bedoel je dat je die niet kan gebruiken voor een update/upgrade van Vista naar W7 ?
 
Ultimate is enkel voor een nieuwe installatie, maak dan een backup van je belangrijke bestanden en e-mails . Opgelet !!! Als de produktcode ook nog op een andere computer word gebruikt , en je wil die nu nog eens op een andere computer gebruiken zul je nog één moeten aankopen. Je mag die niet op 2 computers tegelijk gebruiken.
 
je haalt hier het een en ander door elkaar ...
wil jij de werkwijze volgen om vanaf de dvd de upgrade uit te voeren dan dient de dvd zeker wel opstartbaar te zijn ..
jij spreekt hier echter over een gekompliceerde bewerking om de dvd opstartbaar te maken ...dan ga ik er van uit dat je deze dan ook zelf gebrand heb en dat je dus niet over een opstartbare iso bezat ...
wel indien dit zo is dat je dus enkel over de installatie map bezit dan kun je vermits je power iso of ultra iso ook deze bestanden opladen en door toevoeging van de vista opstart bestand verkrijg je dan een opstartbare iso welke je toelaat een dvd te branden of een opstartbare usb stick aan te maken ...
 
Goed van MS, als ik het begrijp betaal je je blauw voor een full versie maar kan je die niet gebruiken voor een upgrade of update, en dit niettegnstaande dat je er veel meer voor betaald hebt dan voor een upgrade versie.

Is dat nu geen boerenbedrog of wat ? Dat je die niet op 2 PC's tegelijk mag gebruiken zou ik nog kunnen aannemen, maar dient dat tegelijk dan letterlijk genomen te worden. Het OS en de PC dienen dus altijd dezelfde te zijn. En bij een nieuwe PC hoort dan ook een vers en nieuw OS ?
 
De ultimate versie bied wat meer mogelijkheden dan de Starter en de Home premium. Starter en home premium is voor de thuisegebruiker . Ultimate en proffesional zijn voor de zakelijke gebruikers. Oorspronkelijk is Microsoft eigenlijk opgericht op vraag van IBM voor zakelijke computers, maar later is dat ook overgewaaid naar de thuisgebruiker .
Begrijp je wat ik met deze afbeelding bedoel.

resize_ZV_oogkleppen.jpg
 
je haalt hier het een en ander door elkaar ...
wil jij de werkwijze volgen om vanaf de dvd de upgrade uit te voeren dan dient de dvd zeker wel opstartbaar te zijn ..
jij spreekt hier echter over een gekompliceerde bewerking om de dvd opstartbaar te maken ...dan ga ik er van uit dat je deze dan ook zelf gebrand heb en dat je dus niet over een opstartbare iso bezat ...
wel indien dit zo is dat je dus enkel over de installatie map bezit dan kun je vermits je power iso of ultra iso ook deze bestanden opladen en door toevoeging van de vista opstart bestand verkrijg je dan een opstartbare iso welke je toelaat een dvd te branden of een opstartbare usb stick aan te maken ...
Nee, nee dat was enkel informatie die ik vroeg hoe het anders kon. Ik heb een opstartklare DVD. Er moet dus niets gebrand worden in feite. Dus heb ik dat niet nodig om vanaf een stick te werken. Ik wou gewoon info en weten hoe het eventueel ook anders kan werken vanaf een bootable stick.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan