Status
Niet open voor verdere reacties.
Prachtig uitgelegd door computertotaal, wel nutteloos voor wie een PC-leek is. Er word niet eens gesproken over de BIOS instellingen die moeten aangepast worden om de PC te laten booten vanaf USB-stick.
 
Prachtig uitgelegd door computertotaal, wel nutteloos voor wie een PC-leek is. Er word niet eens gesproken over de BIOS instellingen die moeten aangepast worden om de PC te laten booten vanaf USB-stick.

Dat is onmogelijk, die verschillen van pc tot pc.
Zelfs bij pc van hetzelfde merk.
Daarvoor heb je de manual van je computer of van je moederbord nodig.
En bij ASUS is hzet een nachtmerrie, dat hebben al vele ondervonden.
 
Dat is onmogelijk, die verschillen van pc tot pc.
Zelfs bij pc van hetzelfde merk.
Daarvoor heb je de manual van je computer of van je moederbord nodig.
En bij ASUS is hzet een nachtmerrie, dat hebben al vele ondervonden.

Sorry Nijltjetweety, heb me misschien niet goed uitgedrukt. Er word niet gesproken dat je in het BIOS moet gaan sleutelen om de PC te laten booten vanaf USB-stick. Heel makkelijk uitgelegd vind ik. Je neemt je Stick mee naar een openbare PC, en wat als het BIOS nu eens met een paswoord beveiligd is?
Op zichzelf vind ik het een goed artikel, maar wie een PC-leek is heeft er niets aan.
 
Een leek blijft ook beter uit het bios.
Ik vind het geen goed idee over die bios te beginnen tegenover een leek.
Daarin volg ik het tijdschrift.
Mijn eerste selfmadepc (laten doen in de winkel jaren terug) was een password opgezet.
Na wat opzoeking was het password gereset.
Iemand met kennis van pc draait daarvoor zijn hand niet om, en die weet ook wat hij doet in het bios.
Mijn bios is steeds beveiligd.
Een leek kan beter iemand met kennis van de zaak er bij halen.
Eens de stick gemaakt kan je hem dan zoveel gebruiken als je wil.
 
Mijn eerste selfmadepc (laten doen in de winkel jaren terug) was een password opgezet.

Mijn allereerste Pc'ke was een XT nog zonder harde schijf, kostte toen ongeveer 25 jaar geleden 30.000 BF of nu 750,00 euro.
Achteraf ben ik zelf mijn computer beginnen bouwen en dat was 80386 PC, daarna een 80486 , daarna een PI en jaren later een P4. Hardware heeft me altijd geïntresseerd.


:duimop:
Mijn bios is steeds beveiligd.
. Moest iedereen dit doen , net als jij en ik zou er heel wat meer veiliger computergebruik zijn.
Ik blijf wel bij mijn besluit, het is zeker niet eenvoudig uitgelegd.
Als ik lees meestal F12 om in het Bios te raken, is er sprake van merkcomputers, zoals IBM, Dell, Packard Bell. Bij een kloon is het standaard de delete toets.
Wat word bedoelt met sda-1 . Ik weet wat hiermee bedoelt word, jij zal het ook weten, velen zullen het niet weten.
Word er ook gesproken om een opstarttdiskette te maken. De nieuwe generatie computers word gemaakt zonder diskette station, er zijn zelfs al moederborden in de handel zonder PS/2 poort voor de muis.
En ik neem je zeker niets kwalijk hoor, het is een intressant artikel, maar veel , veel te ingewikkeld terwijl het veel eenvoudiger uitgelegd kan worden, zodat het voor iedereen begrijpbaar is. Je merkt het ook aan de reacties op het artikel.
Ben wel heel benieuwd hoe Microsoft het zal doen, want WIN7 zal ook op USB-stick verkrijgbaar zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan