usb stick probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.
S

Silverwing

Gast
ik heb een nieuwe sandisk usb stick (cruzer)gekocht waar een programma opstaat om u3 software te installeren op de stick.
Ik heb dit al ingesteld dat het inactief moet zijnen de hele boel al enkele keren verwijderd en de stick geformateer,maar steeds blijft dat programma er op staan,hoewel ik na het verwijderen een lege stick heb.
Er staan geen verborgen mappen en bestanden op.
Hoe krijg ik die stick echt leeg zodat het een gewone stick word,want ik hoef dat programma niet,en het vertraagd het openen door windows geweldig?[OPLOSSING]
Heb met de uitleg van je link de uninstaller op de stick gevonden maar die reageerde niet.
Heb het wel opgelost gekregen met de uninstaller die onder de uitleg stond.
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een nieuwe sandisk usb stick (cruzer)gekocht waar een programma opstaat om u3 software te installeren op de stick.
Ik heb dit al ingesteld dat het inactief moet zijnen de hele boel al enkele keren verwijderd en de stick geformateer,maar steeds blijft dat programma er op staan,hoewel ik na het verwijderen een lege stick heb.
Er staan geen verborgen mappen en bestanden op.
Hoe krijg ik die stick echt leeg zodat het een gewone stick word,want ik hoef dat programma niet,en het vertraagd het openen door windows geweldig?

ik veronderstel dat je externe schijf (lees:stick) een fat32 indeling heeft. hoe formatteer je? easy of met meerdere overschrijvingen? ben je wel zeker dat je schijf leeg is na format? ik zou precies je stick een ntfs-indeling geven en die dan 6-10 maal overschrijven tijdens de format. daarna kan je perfect terug naar fat32.

echt vreemd dat je bestanden leesbaar zijn na format. lijkt me een te zwakke overschrijving. er bestaan echter progs die van een meervoudig ntfs-geformatteerde schijf nog alles afhalen. ( zie mijn postje data recovery ) .Heb je zoiets niet in gebruik op de achtergrond ofzo?
 
Ik heb geen enkel data recovery programma en heb de stick al herhaalde keren geformatteerd,zowel in ntfs als fat 32.
Ik heb nu wel gezien bij de eigenschappen dat al de files alleen lezen staan aangevinkt en dit kan niet veranderd worden.
Waarschijnlijk zijn die files dus beschermd en moet ik eerst een manier vinden om dat te omzeilen.
 
Neem deze binnen en brand met iso burner de iso op cd.
Active killdisk is freeware en active ntfs reader ook.
Dit programma wist ook usb stic, net zo als harde schijven.
Wil je de meest secure methode, stuur me dan een pm.

Ik heb mijn schijf ermee gewist enkele maanden geleden en met diverse data recoveryprogramma's gescand.
Er is met de russian methode niets meer dat gerecupereerd kan worden.

En mits het programma start vanaf cd-rom en werkt in dos is er van bescherming in windows geen sprake.
Komt het toch terug, dan moet je de stick uit de pc halen voor je de pc herstart, dan zit er nog iets op je harde schijf dat het programma steeds terug naar je stick wegschrijft.
 
Ik heb de stick met het programma active killdisk geformatteerd maar helaas alle bestanden blijven er op staan.
Ik verwijder de stick zodra die geformatteerd is via hardware veilig verwijdern
 
Het programma moet op een beveiligd stukje staan, ofwel heeft het zich reeds in windows genesteld.
Komt dat bestand terug als je de stick formatteerd, en dan na afsluiten van de pc de stick op een andere pc probeert?
Wel zonder windows op te starten en zonder veilig werwijderen enz.
Dan kan je op de andere pc wel hetzelfde probleem krijgen van steeds weerkeren natuurlijk.
Dan staat het op de usb stick en kan het niet gewist worden.
Als het op een andere pc niet terug komt zit het reeds in de windows installatie ergens.
 
Heb met de uitleg van je link de uninstaller op de stick gevonden maar die reageerde niet.
Heb het wel opgelost gekregen met de uninstaller die onder de uitleg stond.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan