Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoe kan ik een prog. op usb stick automatisch laten opstarten. Ik heb KeePass op een usb stick staan en wil graag dat deze aut. opstart als ik deze plaats.
 
welke Windows word er gebruikt ....
het is namelijk zo dat men bij de Windows(en) uitgekomen na XP de autorun functie van een usb stick heeft uitgeschakeld en dit ter beveiliging van het systeem!
*stel je krijgt van iemand een stick en deze stick heeft een besmetting ...indien dus de autorun aanstaat dan zou direct je systeem besmet worden via het aansluiten van deze stick ...

***nu begrijp ik dus dat je KeePass wilt gaan gebruiken ...
bijgevolg dien je dus of de autorun functie terug aan te zetten (dit telt dan voor elke usb stick die je aansluit ) **denk niet dat dit de bedoeling is !
wil jij enkel de usb voorzien van KeePass laten opstarten dan dien je dus een autorun bestand aan te maken voor deze stick ..
dit autorun bestand bewaar je dan in de root van je usb stick ...

****om een autorun bestand aan te maken open je kladblok...
typ
[autorun]
;Open=KeePass.exe
ShellExecute=KeePass.exe
UseAutoPlay=1

**sla dit text bestand op als autorun.inf

zet dit bestand op de te gebruiken stick te samen met het uitvoerend bestand van KeePass
 
Ik gebruik Windows 10 en ga het voorgestelde proberen. Niet gelukt, ik heb het voorgestelde gekopiëerd en geplakt in kladblok en daarna opgeslagen op de betreffende usb stick. Wat doe ik verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Mijn engels is niet van dien aard dat ik dit zonder vertaling kan lezen.
Ik heb het voorgestelde gekopiëerd en geplakt in kladblok en daarna als autorun.inf opgeslagen op de betreffende usb stick. Wat wordt onder de root van de stick verstaan. Is dit hetzelfde als waar de gegevens van het programma staan.
Zie onderstaande
Knipsel.PNG
 
ik ben zelf al aan het experimenteren geweest en wat er zo geschreven staat om een AutoRun usb stick aan te maken ... wel het lukt hier dus ook niet ...volgens mij is dit een broodje aap dat men wederom rond gestrooit heeft ....

**de autorun.inf dient niet in de map keepass bewaard te worden...
 
in bericht #2 deelde ik al mee dat dit standaard uitgeschakeld werd en dit om te voorkomen dat men ongewild een besmetting vastkrijgt via een usb stick .
 
Ken ik wel, maar dit zal geïnstalleerd moeten staan op de pc of pc's waarop je de USB stick gaat gebruiken.


Het werkt namelijk zo, je zal eerst het programma moeten installeren en daarna gebruiken. Het programma zal wat opstart bestanden plaatsen op de USB stick. Zodra je daarna dus deze USB stick in de pc plaatst zal het eerst contact maken met APO en dit programma zal zorgen dat er een programma uitgevoerd wordt dat op de USB stick staat. Beetje omslachtig dus allemaal.

Maar volgens mij werkt dat programma tevens ook niet meer goed vanaf Windows 7, nooit meer geprobeerd na Windows XP
 
dat progje heb ik eerder ook al geprobeerd doch kreeg het niet werkende ...d.w.z. er ontbrak een batch file om het werkende te krijgen zodat het programma op de usb stick dan ook opstartte na 5 seconden nadat men dus de stick aansloot ... het probleem is dat indien je de stick op een andere pc wilt gebruiken dat je dan ook dat batch bestand op de andere pc dient te hebben staan ..
halvelings wil ik wel meedelen dat Apo Usb Autorun wel telkens een melding gaf als ik de betreffende usb stick aansloot maar het programma wilde niet starten omdat dus het batch bestand ontbrak .... weet ook niet hoe je deze dient aan te maken !
*de melding verscheen telkens rechts onder ..Ashampoo_Snap_2017.01.15_13h55m12s_001_.png
 
Inderdaad Qtex ik krijg de zelfde melding.

Jij bent goed in engels, kijk eens op de volgende site "http://stackoverflow.com/questions/20362199/batch-file-for-autorun-inf"Uitbreiding
 
Laatst bewerkt:
In die link staat geen oplossing om die autorun werkende te krijgen. Daar wordt de vraag gesteld om via een batch file, de autorun uit te lezen en het voorgestelde autostart app via de batch file te activeren. Die batch file starten is en blijft dan een manuele handeling.

Kort samengevat, het is niet mogelijk een USB stick automatisch iets te laten uitvoeren. Tenzij met bepaalde tools (indien beschikbaar), maar dit is allemaal sterk af te raden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan