Status
Niet open voor verdere reacties.
Beste forumleden,

Ik heb een beschadigde behuizing van een externe (gold digital) sata hdd (2,5) verwijderd deze zou ik
willen intern maken. ik heb de hdd inmiddels ingebouwd, het model nr. HTS721010G9SA00
wordt weergegeven in het bios, maar in de windows setup procedure wordt de schijf niet
weergegeven voor de windows installatie. de hdd heb ik inmiddels ook geconnecteerd via
een sata usb adapter op een pc, ook op de pc wordt de hdd niet
weergegeven in apparaatbeheer / schijfbeheer. hoe kan ik dit oplossen ?

Dank bij voorbaat.
Pol04
 
Harteliik Dank voor uw reactie

ja een format in exfat (windows 7) bij ntfs wordt een foutmelding gegeven, deze heb ik, ingebouwd als systeemschijf, ook in gparted wordt de hhd niet weergegeven.
 
Harteliik Dank voor uw reactie

ja een format in exfat (windows 7) bij ntfs wordt een foutmelding gegeven, deze heb ik, ingebouwd als systeemschijf, ook in gparted wordt de hhd niet weergegeven.

Lees hier eens. Er is een hotfix nodig van Windows voor Windows 7.

Als de schijf een foutmelding geeft bij ntfs, dan moet er toch iets mis zijn. Een externe schijf is toch ofwel fat32 ofwel NTFS. Maar meestal NTFS gebruikt op vandaag.
 
je heb deze externe schijf dus uitgebouwd met de bedoeling om deze als een interne schijf te gaan gebruiken maar je koppelt vervolgens deze weer extern aan vermits een sata usb adapter !
*waar zit hier de logica !

daar boven op zeg je dat deze wel te zien is in de bios maar niet in schijfbeheer en niet in apparaatbeheer !
zodus is er een probleem met je sata usb adapter of met je usb poorten ...
enerzijds kan het ook zijn dat bij automatisch afspelen de instelling van verwisselbare stations een verkeerde instelling heeft !
 
je heb deze externe schijf dus uitgebouwd met de bedoeling om deze als een interne schijf te gaan gebruiken maar je koppelt vervolgens deze weer extern aan vermits een sata usb adapter !
*waar zit hier de logica !

daar boven op zeg je dat deze wel te zien is in de bios maar niet in schijfbeheer en niet in apparaatbeheer !
zodus is er een probleem met je sata usb adapter of met je usb poorten ...
enerzijds kan het ook zijn dat bij automatisch afspelen de instelling van verwisselbare stations een verkeerde instelling heeft !

Zoals ik het gelezen heb is de externe bay gesloopt. Daar de schijf van losgemaakt en proberen intern in te bouwen.
 
de TS schrijft toch wel in zijn openingspost dat hij de hdd ook inmiddels via een sata usb adapter aangesloten heeft !
bij mijn weten is een Sata USB Adapter dan ook om deze extern aan te sluiten .
 
Het plaatsen van de schijf was geslaagd, maar was niet zichtbaar in de windows setup procedure, vervolgens heb ik de schijf terug verwijderd en deze extern aangesloten via een sata usb adapter, daar mee hopende de schijf terug te vinden in schijfbeheer / apparaatbeheer onder windows 7 maar helaas.

Ps. de adapter en usb poorten werken perfect
 
Je opent uw topic met

Beste forumleden,

Ik heb een beschadigde behuizing van een externe (gold digital) sata hdd (2,5) verwijderd deze zou ik
willen intern maken.

En dan lees ik in #5

ik heb het probleem voor sinds ik de hdd heb losgekoppeld van de behuizing,
vroeger was de externe hdd onmiddellijk zichtbaar.

En hoe heb je gestest dat de behuizing defect was , de schijf zelf kon al defect zijn, en daar denk ik het meeste aan omdat ze in GParted ook niet weergegeven word .
 
dan denk ik dat er wellicht iets beschadigd werd ....
je vermeld dat deze wel in de bios te zien is maar NIET in schijfbeheer of apparaatbeheer en ook niet via Gparted !
zou het kunnen zijn dat je eens een andere sata aansluiting probeert dit om na te gaan of het al dan niet aan de sata stekker ligt ...
*neem deze eens van je cd/dvd drive !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan