Status
Niet open voor verdere reacties.
Op mijn pc is ook een account aangemaakt voor mijn kleindochter, zij heeft blijkbaar querty en ik azerty. Via Instellingen - Taal probeer ik dat te wijzigen in azerty maar ik luk daar niet in. Ik probeer daar als taal Nederlands- België te zetten (als enige taal). Telkens als ik opnieuw opstart is Engels er terug bij gevoegd en heb ik natuurlijk weer querty. Graag wat hulp.
 
zeker druk dan de pauze toets in .
indien je op het tandwieltje klikt dan kun je deze ook vertraagt laten afspelen ..
kies om vertraagt afspelen de instelling 0.5
 
links onder ...
Ashampoo_Snap_2016.01.13_22h22m02s_008_.png
 
Ik begin stillekens in spoken te geloven.
Bedankt Qtex, de pauze toets heb ik nu gevonden maar het heeft niet geholpen, ik snap er niks van.
Op deze pc zijn 3 accounts aangemaakt. Twee heb ik geen problemen mee, de derde houdt altijd zijn qwerty layout. Ik heb juist heel die procedure nog eens gevolgd. Ik heb getest met een txt-bestand en ik heb een azerty layout. Vervolgens start ik de pc opnieuw op. Bij het ingeven van het wachtwoord was alles nog ok, vervolgens open ik terug een txt-bestand en het is terug naar de bliksem: qwerty. Bij controle blijkt er het Engels keyboard te zijn bijgevoegd.
Wat nu?
 
zijn deze 3 accounts van verschillende personen (hier mee bedoel ik dan eerder een familie lid dat af en toe gebruik maakt van uwe pc )
indien zo log hij of zij zich dan in met zijn of haar Microsoft account ...
indien zo dan heeft hij of zij wellicht op de eigen pc ook de qwerty instelling ... en is dit de oorzaak dat deze instelling niet behouden word op dit account.
 
Met een standaard account (beperkte rechten) kun je geen instellingen vast instellen (wijzigingen toepassen en bewaren ) , dit dient met een administratorsaccount te gebeuren . Het Azerty klavier zul je dus maar tijdelijk kunnen gebruiken tot er afgemeld word . Bij opnieuw aanmelden is het dan normaal dat de indeling terug QWERTY is .
Zo zou het moeten zijn toetsenbord.PNG
 
Met een standaard account (beperkte rechten) kun je geen instellingen vast instellen (wijzigingen toepassen en bewaren ) , dit dient met een administratorsaccount te gebeuren . Het Azerty klavier zul je dus maar tijdelijk kunnen gebruiken tot er afgemeld word . Bij opnieuw aanmelden is het dan normaal dat de indeling terug QWERTY is .
Zo zou het moeten zijn Bekijk bijlage 16098
Ranger ook bedankt voor uw reactie, maar helaas. Het maakt niet uit of het een standard account is of een administrator want ondertussen heb ik het probleem ook bij de tweede gebruiker en dat is altijd een administrator geweest. Kleine opmerking: uw print screen is van toepassing op Windows 7 en ouder maar Windows 10 heeft dat zo niet meer.

Omdat ik met dit probleem blijf zitten en het niet opgelost krijg denk ik er over om de bestanden (c:\windows\system32\......) te verwijderen, ik zou starten met het bestand voor de Engelse taal te verwijderen. Kent iemand de juiste naam daar van?
 
ik kan niet zeggen welk bestand je dient te verwijderen ...
eerder wel zou ik het anders aanpakken .. m.a.w. ik zou de iso Windows 10 bewerken (slipstreamen ) en deze zo aanmaken dat de juiste instelling standaard actief is ... lees hier meer over .. noteer dat men hier updates gaat slipstreamen in de iso maar in het menu "features" kan men de taalpakketten desgewenst verwijderen ...

*enerzijds kan je ook het Media Creation Tool gebruiken om je dus een Nederlandse iso Windows 10 aan te maken die je vervolgens ook kunt branden op een dvd of een usb stick ( deze heeft dan direct de juiste instelling want je kunt dan Belgisch punt selecteren bij een verse installatie en aangezien er al de Windows 10 aanwezig is zal deze dan ook geactiveerd worden ( je hoeft geen key in te geven tijdens het installeren !)

 
Bedankt voor de reacties.
Qtex dat slipstreamen van Windows 10 is interessant, dat ga ik zeker doen. Niet om mijn huidige installatie te vernieuwen maar wel voor de toekomst. Van mijn Windows XP had ik dat ook gemaakt, heel handig.
Ik denk dat het hier spookt want op dit moment heb ik terug een azerty layout, gister avond als ik afsloot was het qwerty dus achter die bestandsnamen zal ik zeker zoeken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan