Status
Niet open voor verdere reacties.
G

gameboy

Gast
wie o wie kan mij helpen ik heb windows 8
en ik wil terug naar windows 7 hoe krijg ik de gpt partitie weg

heb al van alles geprobeert

vriendelijke groet gameboy
 
eerst een paar vragen , gelieve deze dan ook te beantwoorden ...
1..bezit je een installatie dvd windows7.
2..zie je ergens de code vermeld staan van de windows7 die je eerder gebruikte.
3 ..indien je géén van beiden heb ....heb jij dan jezelf een backup aangemaakt met acronis true image en ben je tevens in het bezit van de opstart cd van de acronis true image...
inplaats van de acronis mag deze backup ook aangemaakt zijn met het back up tool van paragon .....belangrijk is dat je dan in beiden gevallen de backup bewaard op een externe schijf en in beiden gevallen moet je over de opstart cd beschikken van deze backup tool ..
 
eerst een paar vragen , gelieve deze dan ook te beantwoorden ...
1..bezit je een installatie dvd windows7.
2..zie je ergens de code vermeld staan van de windows7 die je eerder gebruikte.
3 ..indien je géén van beiden heb ....heb jij dan jezelf een backup aangemaakt met acronis true image en ben je tevens in het bezit van de opstart cd van de acronis true image...
inplaats van de acronis mag deze backup ook aangemaakt zijn met het back up tool van paragon .....belangrijk is dat je dan in beiden gevallen de backup bewaard op een externe schijf en in beiden gevallen moet je over de opstart cd beschikken van deze backup tool ..

Er bestaan veel vendors met gelijkaardige backup software voor hard disk imaging. Ik zou hierrond ook geen gerichte vraagstellingen formuleren omdat dit overkomt als een standaard (built in) procedure. Wat helemaal niet zo is. Acronis (en Paragon) is misschien wel populair, maar veel mensen gaan niet weten waarover je het hebt...
 
GParted -- Download
je kan de schijf kunnen converteren via opdrachtprompt, het staat mooi uitgelegd in de help van Windows Schijfbeheer zelf.
Start je command promp van de windows CD. (Recovery console)

typ: "diskpart"
typ: "list disk" (je ziet je schijven met een nummer ervoor)
typ: "select disk 1" (of disk 0, of 2 of 3 enz - kies de schijf in kwestie)
typ: "clean" (GPT partitie wordt gewist)

Daarna kan je je schijf weer opnieuw partitioneren.
Met het comando cd.. kan je weer terug naar een eerdere locatie. Het oude Dos principe
http://www.petri.co.il/restore-windows-7-from-backup-image.htm
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan