Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn computer ACER Aspire 8935G is zeer traag geworden. Het windows programma om na te gaan of windows 7 werrkt op dit model draait uren zonder resultaat. Allen de laatste systeemreset werkt, de ouderen niet, enz.

Ik kijk op eBay en zie Windows 7 voor prijzen van 15€ tot 100 € en meer. Al dan niet met dvd of via het internet. Kan iemand mij duiden welke de juiste keuze is, ervaringen en zo.
 
ik heb zelf eens een Windows 8.1 licentie aangekocht via de site g2a.com ( deze is nu opgedoekt ) en dit voor amper 18 €.
** in elk geval mogen ze geen licenties meer verkopen !
deze is echter nog steeds te gebruiken ..

*je dient er wel mee op te passen want veel van zulke site's zijn dan ook enkel opgericht om enkel hun eigen zakken te vullen !
m.a.w. jij stort het bedrag maar men deelt u geen licentie mee of men deelt u een licentie mee die vermeld staat op de zwarte lijst ...

**kijk hier eens Windows 7 Professional SP1 32/64 Bit OEM voor amper 28€ bij bol.com dit is betrouwbaarder zou ik zeggen ..denk je niet !
 
je begaat ook hier weer de vergissing die meerdere gebruikers maken !
deze recovery cd vista laat je toe om een opstart herstel te doen ...om een reeds eerder aangemaakte systeemkopie terug te plaatsen ... om een opdrachtprompt op te starten .
maar Niet om een besturingssysteem te herstellen indien dit besturingssysteem corrupte bestanden zou bevatten ...

indien je opstart vanaf de Recovery cd dan zou je vervolgens het onderstaande afbeelding te zien krijgen met de verschillende mogelijkheden ...Windows opnieuw installeren of een herstel staat hier niet bij !

5db50318fa-Ashampoo_Snap_2015.11.01_09h58m44s_001_.png


*de afbeelding is wel van een recovery cd Windows 7 maar deze van Vista is dan ook dezelfde !
 
wil jij de Vista mogelijk eerst nagaan op fouten dan dien je de opdrachtprompt te selecteren en de opdracht sfc /scannow in te geven ..
let op indien deze scan aangeeft dat er fouten gevonden werden maar dat deze niet hersteld konden worden ...
dan heb je meerdere opties ...
1- je start op vanaf de Installatie dvd vista en je ga voor de herstel van je huidige versie .
2- je start terug de opdracht sfc /scannow maar vanuit de opgestarte vista en je voer de opdrachtprompt uit als de administrator ook dien je de Windows dvd in je drive te plaatsen .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan