Status
Niet open voor verdere reacties.
G

Ghostwritertje

Gast
sorry voor het verkeerd plaatsen, maar had pas duidelijke instructies gevonden hier en dacht dat dit algemeen topic was
ik denk dus inderdaad dat ik een vaste modem heb. ik wist niet dat er verschillen waren aangezien het allemaal door telenet zelf geïnstalleerd was..
zou je mij dan kunnen vertellen hoe ik van kanaal kan verwisselen met vaste modem?
 
vertel eerst eens over welke modem je beschikt...
bijkomende vraag ...! je heb dus een vaste modem , maar heb je daar ook een draadloze router aanhangen ..
probeer dus al de gegevens weer te geven ..

opmerking je heb een vaste modem , hier kun je dus géén ander kanaal instellen ..!
indien je vanaf je modem een draadloze router werd aangesloten moet je de instellingen van je draadloze router bewerken ..
 
Laatst bewerkt:
hier zijn de gegevens van de apparaten die zijn aangesloten:

modem: Motorola SBV5121 Cable Modem
switch: D-link Des 1005D
acces point: D-Link AirPlus G DWL-G700AP 2.4 Ghz Wireless Access Point

Maar een router zou ik er dan nog kunnen aanhangen in plaats van dat acces point als ik het goed begrijp?
Volgens de telenet winkel mochten er wel bepaalde dingen niet veranderd worden, omdat ze eigendom van telenet waren, en omdat deze ook al goede snelheden en een goed bereik zouden halen...
Dat is dus niet echt het geval
 
bijkomende vraag : gebruik je laptop's of desktop's is de D-link airplus wireless noodzakelijk ...
ergens hebben die wel gelijk "dat ze eigendom blijven van telenet ...maar dit wil niet zeggen dat je met de verbinding moet inboeten ...
indien je de wireless router niet nodig heb , verwijder je deze ..immers is het ook zo dat indien de wireless router niet beveiligt is dat er van uit de geburen mee gesurft wordt op jouw verbinding !
 
er wordt wel degelijk gebruik gemaakt via een laptop, desktop, wii, iPhone, enz...
Nu is er volgens mij enkel verbinding te maken via dat acces point.
wat ik me afvraag is of de snelheid op mijn computer zou vergroten als ik op die switch een betere router plaats die dan ook beveiligd is.. of dat ik het kanaal kan veranderen van dat acces point.
er zijn namelijk wel heel wat wifi-verbindingen in de buurt en misschien verstoren die de verbinding...
 
doe het volgende zorg er voor dat kabel die vanuit de modem vertrekt in de wan geplaatst is van de switch..
vanuit de switch gaat de eerste naar je wireless router ..
vanuit de switch sluit je de niet draadloze toestellen aan ..
vanuit de wireless router maak je dan draadloos een verbinding aan met de laptop en andere draadloze apperatuur ..
klik hier om een beveiligde G700AP draadloze verbinding in te stellen

bijkomende opmerking: ik heb dezelfde Motorola SBV5121 Cable Modem ; en dezelfde d-link Des1005D (switch) maar als draadloze gebruik ik de D-Link Dir 635
 
Laatst bewerkt:
deze topic word gesloten daar de TS zich niet meer heeft gemeld ..sinds 27/06
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan