Status
Niet open voor verdere reacties.
Krijg het er de laatste tijd zeer van op mijn heupen, maar met de regelmaat van de klok stoppen mijn programma's met werken in Windows 7. Dit is zowel voor de diverse browsers (IE , Chrome & Firefox), maar ook voor Spotnet, Exel, Verkenner en alles wat er op mijn pc is geïnstalleerd. Heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn, maar het is stikvervelend. Hopelijk hier iemand die een oplossing heeft. Alvast dank.
 
wat bedoel je met "stopt het programma met werken "
bedoel je hiermee dus dat je systeem gewoon bevriest en je een geruime tijd dient te wachten vooralleer je je systeem verder kunt gebruiken ...
m.a.w. geef een zo nauw mogelijke beschrijving van wat je bedoeld.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee , is gewoon random. Ben ik bezig met een programma, bv exel en ik open bv IE of Spotnet dan krijg ik plots de melding dat dat programma niet meer reageert. En dan wordt alles daarna hersteld (bv de browsersessies die open stonden) of de exel bestanden die open waren. PC loopt zelf niet vast maar wel al de programma's die dan niet meer reageren en terug worden opgestart.
 
Download HD Tune (blauwe tekst is een link) en sla het bestand op.

Installeer HD Tune en start deze na de installatie op.

Vervolgens ga je naar het tabblad Error Scan, selecteer de harde schijf die je wil controleren en druk op Start.

De controle kan een hele tijd in beslag nemen afhankelijk van de grootte van de te controleren harde schijf.

Wat is het resultaat van deze test? Kan je er een afbeelding van maken en deze posten?
 
Het lijkt er op dat er op dat moment geheugen te weinig is. Dit kan gebeuren als er te veel systeembronnen in gebruik zijn.
Controleer eens of er onnodige programma's opgestart worden tijdens het booten.
En andere oorzaak kan zijn dat er een besmetting actief is dat veel systeembronnen opslokt.
Defect geheugen kan ook een oorzaak zijn.
Nog een oorzaak kan zijn dat de harddisk te vol is waardoor de swap file / wisselbestand in de problemen komt.

Check dit eerst allemaal eens.

Nog een paar vraagjes: Welke besturing gebruik je en hoeveel intern geheugen is er aanwezig? Hoeveel vrije ruimte heb je nog op de harddisk ?
 
Werk met een laptop ASUS K75V met Windows 7 Premium op geïnstalleerd. Heb een HD van 750 B waarvan 600 GB C-partitie en daar is nog 70 van beschikbaar. Intern geheugen is 8 GB
Verder staat er Norton 360 op mijn PC zodat normaal geen virussen of besmettingen binnen kunnen.
 
opmerking :
beweer je dus dat de C volzet is voor 600 GB en je heb dan waarschijnlijk ook de optie aanstaan om herstelpunten aan te maken ( welke tevens ook naar de C worden geschreven )
daar boven op dient er ook rekening genomen te worden dat er op zijn minst een 20% onbenut blijft van de C om een goede werking te garanderen.
denk nu aan het tijdelijke cache .
dit is hetgene wat Lana bedoelde met de swap file..en het volkomen van de C
 
Zet Norton eens uit en werk dan eens een tijdje met de pc. Zorg dan wel voor verstandig internet bezoek en klik niet zomaar op vage links en kom niet op websites die je niet vertrouwd.

Zet voor de zekerheid Defender aan.
Dit doe je via linksonder de Startknop en tik dan in Defender.
Er komt een schermpje met de mogelijkheid om Defender in te schakelen.

Als defender weer uitgezet moet worden kun je het volgende doen:
Tik weer Defender in via de Startknop.
Ga dan bovenaan naar hulpprogramma's. Dan Opties en daarna Administrator bevoegdheden.
Hier kun je aanvinken of je dit programma wilt gebruiken. Klik daarna op Opslaan rechtsonder.



Blijft het probleem dan ?
 
Harde Schijf is 750 GB; C partitie is 600 GB en D -partitie 150 GB , deze D partitie is een recover partitie en die is voor de helft gebruikt. Op de C-partitie is nog een 70 GB vrij. En ook de herstelpunten worden idd ook op de C-partitie gezet.
 
heb jij dan zelf de D partitie aangemaakt * deze is te groot om de standaard recovery partitie te zijn !
ik blijf bij het feit dat de 70GB te weinig is om de Windows optimaal te laten werken ...
over hoeveel Ram geheugen bezit deze pc en hoe groot is het virtueel geheugen ingesteld ?
 
70GB vrije ruimte te weinig om Windows deftig te laten werken? Neem de hoeveelheid RAM x 1.5 + 1 a 2GB voor eventuele cache. Dus als die 15GB vrij heeft, meer dan voldoende!
Enkel de swapfile kan hierdoor meer gefragmenteerd zijn, waardoor dit de performantie beinvloed. Is dus wel een minpunt.

Ik denk eerder dat je systeem deels corrupt is dmv malware of beschadigde systeem bestanden. Gisteren nog 2 gelijkaardige laptops gehad met zulk probleem. Eén was te weinig systeembronnen beschikbaar, de andere beschadigde systeembestanden.
Geheugen kan in dit geval ook een defecte module bevatten.

Voer volgende regel eens uit op een opdracht prompt MET Administrator rechten. (rechts klik: uitvoeren als Administrator)

Code:
SFC /SCANNOW
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan