Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,

Na een de recente update van DSM kan ik mijn Synology NAS niet meer terug vinden met verkenner onder netwerken.
Probeerde ook eens met total commander en ook daar wordt de NAS niet getoond.
Ik kan de Nas wel bereiken via mijn quickconnect URL.

Iemand enig idee hoe ik de NAS terug te zien kan krijgen in de verkenner.
tnx
 
Best is om zulke NAS te gebruiken met een vast IP adres. Maak dan netwerk folders aan mbv dat IP adres en netwerkshares.

Is blijkbaar een NetBIOS issue en voor zover ik weet is Microsoft daar sowieso niet voorstander van om dit veel aandacht te geven. Komt daar nog bij dat de Synology NAS een Linux appliance is.
 
Laatst bewerkt:
Als je de naam van de nas weet kun je het via de startknop proberen met \\naamvandenas

Eventueel kun je een snelkoppeling op het bureaublad maken naar dit adres.

Windows verkenner wil wel eens moeilijk doen met Netwerkshares, heb ik zelf ook regelmatig last van. Dit is niet merk gebonden, bij mijn Qnap en Synology, maar ook de Medion en Seagate netwerkschijven hebben hier last van. Alles heeft hier bij mij vaste IP's en toch gaat het in de verkenner fout.
 
@ skippy,

ik heb geen problemen om op mijn NAS te komen hoor. Als ik de aangemaakte url gebruik of de quickcoonet url dan gaat dat zeer vlot.
het is enkel een stuk gemakkelijker om bv met totaal commander 2 schermen te hebben ene van een hd bv en de andere van de NAS om zo zaken vlug te kunnen kopieren enz.
daarom had ik graag de nas terug zien staan onder netwerken om deze zo te openen in tc. het is dus niet alleen verkenner die moeilijk gaan doen is na de update.
 
Netwerkshares zijn niet echt een probleem bij Windows hoor. Anders zou de hele enterprise omgeving van zen sokkel vallen.
Op naam zou ik dat ook nooit gebruiken in een workgroup omgeving. Tenzij je via host file ed deze vastzet, of via je lokale DNS.

Ik merk dat veel mensen vasthouden aan de Netbios en het "netwerk" lijstje in Windows. Maar dit is een doodlopende straat. Zet vast IP adres en ga daarmee verder. Indien DNS op orde, kan je eventueel ook met naam werken ipv IP adres. Normaliter ga je daarmee nooit problemen hebben.
 
@ skippy,

ik heb geen problemen om op mijn NAS te komen hoor. Als ik de aangemaakte url gebruik of de quickcoonet url dan gaat dat zeer vlot.
het is enkel een stuk gemakkelijker om bv met totaal commander 2 schermen te hebben ene van een hd bv en de andere van de NAS om zo zaken vlug te kunnen kopieren enz.
daarom had ik graag de nas terug zien staan onder netwerken om deze zo te openen in tc. het is dus niet alleen verkenner die moeilijk gaan doen is na de update.

Met de link \\jouwnasnaam kom je in de verkenner en kun je kopieren en verplaatsen zoals normaal via de verkenner zou moeten lukken. Uiteraard hier even de juiste naam van jouw NAS invullen.
 
is idd zo skippy bedankt
moest dit voor heen niet zo doen daar de nas direct te vinden was onder netwerken maar het werkt.

Hier moet ik dit ook soms doen omdat de verkenner dan geen enkel netwerkapparaat meer ziet. Geen idee hoe dit kan, maar na een reboot is alles weer terug om dan soms weer eens weg te zijn.

Daarom heb ik voor deze gevallen snelkoppelingen gemaakt op mijn bureaublad met de locatie dan dus \\nasnaam en geef ik hem de naam van mijn NAS.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan