Status
Niet open voor verdere reacties.
Sinds een tijdje ben ik veel bezig met videobewerkings progamma´s. Ik gebruik hiervoor Magix video de luxe 17 premium special.
Ik gebruik een HD camera die mij alles opneemt in avchd bestanden;
Bij het monteren en afspelen schokt het beeld soms. (vooral als ik greenscreen stukje sin de film monteer).
Ik heb de verwerkings resolutie in het magix programma gehalveerd.Dit heeft geen invloed op het resultaat na het verwerken van deefilm op DVD of Mediaplayer.
Ik heb een HP pC
Pentium Dual core CPU E5400
Ram 4Gtype syst; 64 bit
Geforce 8400GS Nividia

Kan ik deze PC zinvol versterken zodat hij het zware werk van het monteren beter aankan?


 
hoe groot sta je virtuele geheugen ingesteldt ....??

open je configuratiescherm..
klik op "systeem" en klik verder op geavanceerde systeeminstellingen ..
klik op de button " instelingen " visuele effecten....
klik verder op "geavanceerd "..
klik op "wijzigen "..
zet het vinkje aan bij ""aangepaste grootte ""
en stel de begingrootte als ook de maximale grootte in op bijv : 6142 MB
bevestig deze wijziging en herstart je systeem...
note : de begingrootte en de maximale grootte kun je desgewenst aanpassen tot je bemerkt dat alles soepelder verloopt ...zonder happeringen ....
houw er rekening mee dat deze ingestelde grootte van de C schijf afgaat en door je systeem zal gebruikt worden..

in mijn systeem zit er effectief maar 4GB ram geheugen , en de virtuele geheugen staat hier op 6142MB ingesteldt ....

om te weten of je het aanwezige ram geheugen kunt uitbreiden , kun je het tool opstarten dat je via deze link vind ... zo kom je te weten of het mogelijk is en wat dit zouw kunnen gaan kosten ...
 
Het bewerken / renderen van video's vergt nogal wat rekenkracht van de processor.
De E5400 is niet de allersnelste cpu.

Een gegeven is dat het ene videobewerkingsprogramma anders omgaat met de cpu dan het andere, maar hele grote verschillen zullen dit niet geven.


De systeemconfiguratie vind ik wat aan de krappe kant om soepel met een van de nieuwste videobewerkingsprogramma's te werken.
 
Je kan speciale printen kopen die het rekenwerk van Uw cpu overnemen. Ik had vroeger zo een print. (heb ik nog liggen).
Daar kan je met bijna alle pc's video bewerken. Ik heb mijn eerste montages gemaakt met een 80386 computer. Die printplaten zijn wel heel duur. Die van mij was een Miro DC30 print. Maar de nieuwe pc's hebben dergelijke sloten niet meer.
Om met de gewone pc zonder die speciale hardware te monteren, heb je om een beetje vlot te werken een quad core nodig. Minimaal 4Gb en een goede soft om te monteren. Speciale effecten vragen natuurlijk meer rekenwerk. Als het maar voor cut/cut en af en toe een titel gaat, kan je natuurlijk met 2Gb weg maar is toch geen luxe.
 
Je kan speciale printen kopen die het rekenwerk van Uw cpu overnemen. Ik had vroeger zo een print. (heb ik nog liggen).
Daar kan je met bijna alle pc's video bewerken. Ik heb mijn eerste montages gemaakt met een 80386 computer. Die printplaten zijn wel heel duur. Die van mij was een Miro DC30 print. Maar de nieuwe pc's hebben dergelijke sloten niet meer.
Om met de gewone pc zonder die speciale hardware te monteren, heb je om een beetje vlot te werken een quad core nodig. Minimaal 4Gb en een goede soft om te monteren. Speciale effecten vragen natuurlijk meer rekenwerk. Als het maar voor cut/cut en af en toe een titel gaat, kan je natuurlijk met 2Gb weg maar is toch geen luxe.

Zo'n kaart had ik ook ooit, als ik me niet vergis was deze van Fast.
Maar de huidige videobewerkingssoftware vereist toch wel wat meer rekenkracht dan die oude kaartjes.
 
hoe groot sta je virtuele geheugen ingesteldt ....??

open je configuratiescherm..
klik op "systeem" en klik verder op geavanceerde systeeminstellingen ..
klik op de button " instelingen " visuele effecten....
klik verder op "geavanceerd "..
klik op "wijzigen "..
zet het vinkje aan bij ""aangepaste grootte ""
en stel de begingrootte als ook de maximale grootte in op bijv : 6142 MB
bevestig deze wijziging en herstart je systeem...
note : de begingrootte en de maximale grootte kun je desgewenst aanpassen tot je bemerkt dat alles soepelder verloopt ...zonder happeringen ....
houw er rekening mee dat deze ingestelde grootte van de C schijf afgaat en door je systeem zal gebruikt worden..

in mijn systeem zit er effectief maar 4GB ram geheugen , en de virtuele geheugen staat hier op 6142MB ingesteldt ....

om te weten of je het aanwezige ram geheugen kunt uitbreiden , kun je het tool opstarten dat je via deze link vind ... zo kom je te weten of het mogelijk is en wat dit zouw kunnen gaan kosten ...

Ik wil toch even reageren op deze post. Het virtueel geheugen (wisselbestand) manueel instellen heeft weinig/geen nut. Daar Windows dit zelf al op de optimale omvang instelt, met een omvang beschreven door jou. Dus dit gaat in de praktijk geen verschil maken. Dit kan alleen voor problemen zorgen wanneer de persoon later bijvoorbeeld geheugen toevoegd en de grootte van het wisselbestand vergeet aan te passen, wat heel normaal is.
 
Daar de "benchmark" van zowel de grafische kaart als die van de processor zich in de onderste regionen bevinden zul je weinig of niets kunnen verbeteren aan uw pc.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan