Status
Niet open voor verdere reacties.
Nu Microsoft Hotmail niet meer ondersteunt in WLM2012 ben ik op zoek naar iets anders daar ik nog met Win.7 werk en dat momenteel nog zo wil houden.

Daar ik niet zo val in Outlook.com of Thunderbird dacht ik van ofwel Dreammail ,Incrédimail of Foxmail te nemen, weet niet welke van de 3 't beste is ,gebruikt er iemand van jullie één dezer en wat denken jullie ervan.

Bedankt,
 
Zelf gebruik ik nog steeds het oude WinMail dat bij Windows Vista zat. Op Outlook na volgens mij het beste emailprogramma wat Microsoft ooit gemaakt heeft.
Met een kleine aanpassing is deze te gebruiken onder Windows 7 32 bits en 64 bits. Ook had ik het werkend onder Windows 8 en 8.1 en zelfs onder Windows 10 heb ik het werkend gekregen. Vraag me niet meer hoe, omdat ik nog steeds een Windows 7 gebruiker ben.

WinMail is een beetje te vergelijken met het oude Outlook Express van Windows XP en als ik me niet vergis ook 98, maar dan in een iets moderner jasje.
 
De enige aanpassing die je moet doen is de map Windows Mail die in de map Program Files en in de map Program Files(86) staat hernoemen naar Windows Mail_Old Ligt er aan of je een 32 of 64 bits besturing hebt.
Mag ook een andere naam zijn, als hij maar een andere naam krijgt, deze map verwijderen zal niet lukken.

Daarna de map zoals deze in Windows Vista stond kopieren naar de map Program Files en de snelkoppeling Windows Mail.exe even naar het Bureaublad kopieren en eventueel daarna naar de Taakbalk.

De mail komt in C:\gebruikers\gebruikersnaam\AppData\Local\Local Folders\ te staan en kan eventueel gebackupped worden mocht je het ooit nodig hebben om terug te zetten.

Als je zegt welke bits versie je hebt van Windows 7 zal ik de Vista map hier ingepakt plaatsen.
 
WLM kun je altijd blijven gebruiken, maar deze gebruik ik niet en eigenlijk nooit geprobeerd om mijn mail te exporteren uit WinMail en importeren in WLM.

Maar zou wel mogelijk moeten zijn als je de onderste optie kiest. Je kunt in WLM zelfs bericht uit Outlook Expres importeren zie ik.
Maar nogmaals, ik heb dit nooit gedaan.

importwindowslivemail2.png



Hernoem dus de map Windows Mail die in de map Program Files en in de map Program Files(86) staat naar Windows Mail_Old en zet de map Windows Mail die ik in de bijlage heb staan naar beide mappen Program Files.

Maak een snelkoppeling naar het bureaublad van het WinMail.exe bestandje in C:\Program Files\Windows Mail\WinMail.exe

Klik nu op het pictogram van WinMail Het emailprogramma zal nu opstarten. Nu moet je de accountgegevens van jouw email invullen.
 

Bijlagen

  • Windows Mail 64 bit.rar
    4.3 MB · Weergaven: 177
Prima hoor, probeer anders eerst eens met een één of ander emailadres. Waarschijnlijk heb je bij jouw provider een paar alias emailadressen die je misschien toch zelden gebruik.
Dan kijk je eerst hoe WinMail bevalt.
 
Ja hoor, WinMail is ook werkend te krijgen in Windows 10, alleen niet via deze manier. Voor Windows 10 dient er een dll bestandje vervangen te worden. Zie jouw afbeelding.
Maar de Topicstarter heeft Windows 7 dus vandaar deze oplossing.

Als je het wilt proberen in Windows 10 ga ik even zoeken of ik dat dll bestandje nog ergens kan vinden.
 
Gevonden, zie bijlage voor Windows 10 32 en 64 bits.

Overschrijf deze: C:\Windows\System32\msidcrl30.dll
 

Bijlagen

  • Winmail voor W 10.rar
    314.8 KB · Weergaven: 191
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan