Status
Niet open voor verdere reacties.

bernard

Steunend lid
Vip Lid
Ik werk met Windows 10.

Ik heb problemen met de pc gekregen van zodra ik de startpageing123.com kreeg. Ik heb de volledige beschrijving gevolgd van de site StartPageing123.com verwijderen - MalwareHulp.NL, doch dit heeft geen oplossing te weeg gebracht. Die startpagina is wel verwijderd, maar andere dingen zijn dan weer misgelopen. Bestaan er nog mogelijkhzeden om het probleem op te lossen, of ben ik gedwongen om te herinstalleren?
Groetjes.
 
je heb dus de Malwarbytes Adwarecleaner gebruikt als ook Malwarebytes zelf en vervolgens ook je browsers opnieuw ingesteld ....
heb je dan ook de zoekmachine verwijderd in al de gebruikte browsers ... welke andere dingen word er hier bedoeld ...
*indien je over een eerdere herstelpunt of een backup beschikt dan kun je best één van deze gebruiken vermoed ik ...
 
Skippy, ik heb het progje dat je ook aanbevool niet uitgevoerd, daar ik nu die brouwser "startpageing123.com" niet meer heb. Ik heb wel ook nog een grote scan laten uitvoeren met Avast en hij heeft ook nog een 20 tal geïnfecteerde bestanden gevonden. Ik wil nu Firefox terug als standaard instellen, doch dit lukt niet; ik ga naar "opties" en dan "algemeen". Ik klik op "standaard maken" en ik word meteen doorgeschakeld naar "instellingen". Vervolgens klik ik op "webbrouser", doch daar zie ik geen "firefox" staan. Dus blijft "Edge" steeds mijn standaard (wat ik niet wil).
Ook mijn Skype doet het niet goed. Als Skype open is, draait altijd twee pijltjes in een rondje. Zou ik toch eens proberen met een systeemherstel te maken zoals Qtex voorstelt?
Groetjes. p.s. nog iets dat erbij komt; Als ik op een link van een mail uit Windows livemail klik, dan opent die Edge; Klik ik op dezelfde link van dezelfde mail uit Mijntelenet, dan opent hij Firefox.

Je zou het eens met Norton Power Eraser kunnen proberen als je spreekt over dingen die dan weer mislopen. Vaag natuurlijk wat dat moge zijn.
Na de scan de gebruikte browser resetten.

NPE vind je hier met een handige manual: Malware die browsers kaapt uit browsers verwijderen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
je dient géén herstelpunt aan te maken je dient eerder een herstelpunt te gebruiken van voor je problemen had ...
om de Edge browser te wijzigen naar deze van Firefox dien je via start >instellingen >systeem >standaard apps te gaan en de Edge aan te klikken ..
vervolgens zie je een schermpje met al je geinstalleerde browsers tevoorschijn komen ... waar jij dus de Firefox dient te selecteren ...
*ik kan hier zomaar de Firefox of de chrome instellen zonder problemen ..
Bekijk bijlage 18174 Bekijk bijlage 18175
 
Qtex, het zijn 2 ongeldige bijlagen van jou. Wat betreft Firefox standaard te maken moet normaal geen probleem zijn, want ik weet hoe het moet, doch deze keer lukt het me niet ice_video_20170322-171333 - Download - 4shared .Dan blijf ik nog verder zitten met het probleem van Skype.
Groetjes.

je dient géén herstelpunt aan te maken je dient eerder een herstelpunt te gebruiken van voor je problemen had ...
om de Edge browser te wijzigen naar deze van Firefox dien je via start >instellingen >systeem >standaard apps te gaan en de Edge aan te klikken ..
vervolgens zie je een schermpje met al je geinstalleerde browsers tevoorschijn komen ... waar jij dus de Firefox dient te selecteren ...
*ik kan hier zomaar de Firefox of de chrome instellen zonder problemen ..
Bekijk bijlage 18174 Bekijk bijlage 18175
 
de bijlage's openen hier gewoon als ik er op klikt... hier zijn ze nog eens ..
2a58b86e2f-Ashampoo_Snap_2017.03.22_16h08m34s_001_.png

2a5a4a56b7-Ashampoo_Snap_2017.03.22_16h09m07s_002_.png
 
als je dus naar de standaard apps gaat en je ziet de Firefox niet vermeld staan ...klik dan eens op de blauwe link " standaard apps per app instellen "
er opent nu een ander scherm ... scroll naar de Firefox en klikt deze aan ...je zou vervolgens de vraag moeten krijgen om deze dan als de standaard browser in te stellen ... althans kreeg ik hier deze vraag dus wel .
 
Zelfs daar heb ik Firefox niet gevonden.
als je dus naar de standaard apps gaat en je ziet de Firefox niet vermeld staan ...klik dan eens op de blauwe link " standaard apps per app instellen "
er opent nu een ander scherm ... scroll naar de Firefox en klikt deze aan ...je zou vervolgens de vraag moeten krijgen om deze dan als de standaard browser in te stellen ... althans kreeg ik hier deze vraag dus wel .
 
Skippy, ik jou link gevolg, maar komt het zelfde erop neer hoor; Firefox is niet te vinden.

Je weet zeker dat de installatie wel gelukt is ? Kun je Firefox handmatig opstarten d.m.v. een snelkoppeling ergens onder de startknop of op het bureaublad ?
Of via de verkenner naar de map van Firefox navigeren en dan het uitvoerbestand. ( weet even zo snel niet hier hoe deze heet omdat hier Firefox niet geïnstalleerd is )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan