Status
Niet open voor verdere reacties.

etgohome

Banned
bvb de apps van msn (msn nieuws, msn financien) Kan ik niet uitschaklen.
Ik ben reeds naar instellingen gegaan, en heb de laptop hier uit de lijst verxwijderd.
De werkwijze die op de site van Microsoft staat werkt niet.
Die apps worden zelfs niet weergegeven in het startscherm.
Ze staat wel onder apps in het startmenu van Classic shell en kunnen via dat menu worden verwijderd ook. Maar wat ik wil weten, hoe worden ze verwijderd via de tool van Microsoft zelf? Of zijn die tools er niet?
 
het is me niet duidelijk wat jij hier bedoeld .. ik heb je bericht hier boven wel 15x gelezen maar de euro valt dus niet !
kun je aan de hand van een printscreen duidelijk maken wat je bedoeld...
 
Wel, bij aangekochte merkpc kan je volgens het artikel dat u aanreikt na selectie van die apps op uninstal geklikt worden.
Nu, ik heb een laptop waar oorspronkelijk Vista was geinstalleerd. Na enige jaren met een bewerkte Windows 7 gewerkt te hebben kon ik voor een prijsje Windows 8.0 aanschaffen. Daar werk ik dus mee. Deze is via de gratis upgrade naar Windows 8.1 geevolueerd. Om precies te zijn 8.1 pro, zo staat er vermeld wanneer ik de eigenschappen van deze computer raadpleeg. Nu kan ik de apps wel selecteren middels de rechter muisknop, maar er komt slechts een "install" knopje. Geen uninstall.
Ook het "wissen" knopje doet niets. Zelfs niet na herstarten van de pc.
De meeste apps kan ik weg krijgen via "classic shell" die me een oud startmenu geeft. Wanneer ik daarin een app verwijder is die ook echt weg.
Nu zou ik graag weten waar ik die apps kan vinden in de Windows systeemmappen ook. Want het is toch daar denk ik dat die classic shell ook gaat kijken om deze te kunnen oplijsten.
Ofwel een fix waardoor ik die uninstall knop kan zien bij selecteren via rechtsklik.
Want het uitblijven van een uninstall zie ik alseen bescherming van de eigen Microsoft apps. Net zoals het bedrijf steeds haar oude software ook opdrong in het verleden (denken we aan Windows media player, internet explorer).
Ik heb er een plaatje bijgezet in bijlage.
 

Bijlagen

  • geen uninstal.jpg
    geen uninstal.jpg
    53.1 KB · Weergaven: 158
Laatst bewerkt:
Bijkomend nog deze vraag.
Die Windows app remover vraagt naar de Wimfile. Doet me terugdenken aan nlite, vlite en rt7. De slipstreamtools.
Er word gevraagd naar de Install.wim.
Maar ik kan deze Windows 8 niet herinstalleren. Activeren gaat dan niet meer. Behalve misschien telefonisch.
Ik zoek eerder iets dat de apps via een uninstall verwijderd, en op een reeds werkende pc.
Van classic shell weet ik niet of de apps 100% weg zijn na het verwijderen van de snelkoppeling.
Ook blijven apps die ik verwijder weergegeven in deze pagina (zie bijlage ook).
Er word blijkbaar een app geschiedenis bijgehouden. Ik vermoet via een soort logfile???
Systemcleaners als ccleaner en glary utilitys wissen deze geschiedenis niet. Dus tot nu blijf ik die geschiedenis ook meezeulen. Misschien word deze geschiedenis wel bijgehouden door Microsoft zelf, via de account die je aanmaakt bij de eerste opstart van de pc
 
de locatie bevind zich in een verborgen systeem map " appdata "
C :\ Gebruikers \**eigen naam**\ Appdata \ Local \ Microsoft \ Windows
in de map Windows vind je dan de map " Snelkoppelingen naar toepassingen " m.a.w. dit zijn de snelkoppelingen naar de app's toe .
of het verwijderen van een bepaalde snelkoppeling ook bijdraagt tot het verwijderen van de app zelf denk ik niet ...
 
Dat zijn de snelkoppelingen die door classic shel ook worden opgenomen. deze verwijderen zorgt er voor dat de app word weergegeven als "niet geinstalleerd". Maar of de app daarmee weg is is inderdaad de vraag. daarom heb ik deze topic geopend. Microsoft geeft de verwijzing niet vrij.
Ik denk dat deze snelkoppelingen ergens naar een website verwijzen. Maar ben het niet zeker.
 
ik heb me daarstraks eens ingelogd op mijn Microsoft account daar ik eigenlijk steeds werkt met het lokaal account ...
ik zag in mijn Microsoft account via de store geen enkele app vermeld staan ...
klikte ik verder op de geinstalleerde app's dan zag ik deze dus wel ....
ik kon bijgevolg deze verwijderen van mijn systeem maar ze blijven in mijn store vermeld staan ...deze konden dus niet verwijderd worden !
ik denk enerzijds dat dit via een register aanpassing wel mogelijk moet zijn maar weet dus niet waar ik hier dient te zoeken in het register .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan