Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo,
Sinds de komst van Windows 10 heb ik deze snel binnengehaald.
Bij instellingen staat vermeld dat de Windows 8.1 nog 1 maand kan worden terug geplaatst.
Zelf ben ik tevreden met Windows 10, maar kan ik Windows 8.1 van mijn pc verwijderen?
Ik denk dat dit toch een paar GB zal vrijmaken.
bij schijfopruiming zou de mogelijkheid bestaan.
Wanneer ik deze bewerking uitvoer vind ik nergens de vorige versie terug.

Is er al dan niet gevaar dat Windows 8.1 wordt verwijderd?
Wat kan de oorzaak zijn dat ik bij schijfopruiming niet kan aanvinken de vorige versie te verwijderen?

Alvast bedankt

Swatjen
 
hoelang ben je de Windows 10 al aan het gebruiken ...
denk er aan dat je elk programma op zijn minst 1 x dient gedraaid te hebben voor al leer je de Windows.old ga verwijderen ..
dit om er zeker van te zijn dat ook alles werkt onder de Windows 10
je kan de Windows.old verwijderen door de schijf opruiming te starten ..
maar je dient dan ook het vinkje aan te zetten bij " vorige Windows bestanden "
lees dit eens na http://www.pctuts.be/f521/windows-verwijderen-windows-10-a-48849/
 
Uw oude Windows 8.1 is op C: bewaard als windows.old . Na een maand word die map automatisch verwijdert

Ik had om mijn laptop geüpgraded naar Windows 10. Na een week wou ik terug naar Windows 7 omdat ik problemen had met mijn wifi. Tot mijn grote verbazing kon ik niet meer terug naar Windows 7 omdat die al verwijderd was. Dat terwijl ik helemaal niets verwijderd had. Gelukkig kon ik nog wel via mijn recovery image die op een aparte partitie staat terug naar Windows 7
 
Ik ben eens gaan zoeken naar de map Windows . old , maar deze vind ik niet terug. zou het dan zo zijn dat na 1 maand de Windows.old automatisch wordt verwijderd?
In schijfopruiming naar Systeembestanden opschonen ga en het selectievakje Vorige Windows-installatie(s) inschakelen.
Vorige Windows-installatie(s) ( dit staat er niet bij)

Toch bedankt voor jullie reactie
Swatjen
 
jij heb dus de link niet nagelezen in bericht #2!

de eerste keer dat je schijfopruiming start dien je dan ook verder te klikken op de vermelding " systeembestanden opruimen " vervolgens start de schijf opruiming terug op ..
scrol naar beneden en plaats het vinkje bij "vorige Windows installatie" en klik op ok om de schijfopruiming te starten ..

Ashampoo_Snap_2015.11.03_08h43m52s_001_.png

****eerder wel werd de "Windows.old" hier al verwijderd en word er hier nu " tijdelijke Windows installatie bestanden " vermeld ....

Ashampoo_Snap_2015.11.03_08h45m43s_002_.png

deze bevinden zich dan hier in de map $Windows.~BT op de C (deze map is normaal gezien verborgen )en zijn eerder bedoeld om de upgrade te doen naar de nieuwe build 10567 die op 16 november uitgerold word .

Ashampoo_Snap_2015.11.03_08h58m24s_003_.png

**deze map "$Windows.~BT" laat je dus best staan !
 
Ik had om mijn laptop geüpgraded naar Windows 10. Na een week wou ik terug naar Windows 7 omdat ik problemen had met mijn wifi. Tot mijn grote verbazing kon ik niet meer terug naar Windows 7 omdat die al verwijderd was. Dat terwijl ik helemaal niets verwijderd had. Gelukkig kon ik nog wel via mijn recovery image die op een aparte partitie staat terug naar Windows 7

Het valt te bekijken hoe je de Upgrade uitgevoerd hebt . Als je een schone installatie (clean install) hebt gedaan word er geen map windows.old aangemaakt en kun je ook niet meer binnen 31 downgraden naar je vorige windows .

#7

Installatiebestanden is niet hetzelfde als systeembestanden. Installatiebestanden zijn de bestanden die nodig zijn om de Upgrade uit te voeren .
De windows.old map bevat alle systeembestanden , instellingen en programma's van je vorige windows.
 
Het valt te bekijken hoe je de Upgrade uitgevoerd hebt . Als je een schone installatie (clean install) hebt gedaan word er geen map windows.old aangemaakt en kun je ook niet meer binnen 31 downgraden naar je vorige windows .

#7

Installatiebestanden is niet hetzelfde als systeembestanden. Installatiebestanden zijn de bestanden die nodig zijn om de Upgrade uit te voeren .
De windows.old map bevat alle systeembestanden , instellingen en programma's van je vorige windows.

Ik had geüpgraded vanaf het Windows 10 icoontje. Begrijp dus ook niet goed hoe het kan dat ik na een week al niet meer terug kon naar Windows 7. Misschien is het wel een nieuwe strategie om je bij Windows 10 te houden eenmaal je geüpgraded hebt.
 
weet jij nog dat we hemel en aarde hebben moeten verzetten om er de huidige Windows 10 er op te krijgen !
denk dat jij dezelfde handeling dient te doen !
 
weet jij nog dat we hemel en aarde hebben moeten verzetten om er de huidige Windows 10 er op te krijgen !
denk dat jij dezelfde handeling dient te doen !

Bwa, hemel en aarde precies, met mediacreationtool is het het meteen gelukt. Mijn netbookje staat ondertussen bij de lijst van de laptopjes die de update halen. Dus Windows heeft ook wel iets gedaan denk ik.
Moet ik nu terug mediacreationtool laten lopen dan om die Windows update te krijgen naar die nieuwe building?
 
je systeem is up2date veronderstel ik ...
je hoeft het mediacreationtool niet te laten lopen ... deze build is pas eind november als update(lees upgrade ) beschikbaar ...daar jij vermeld dat je netbookje onder tussen ook vermeld staat dan komt deze dus waarschijnlijk wel binnen ...afwachten dus !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan