Vhs naar DVD

Status
Niet open voor verdere reacties.
Onlangs heb ik een DVD-recorder (Panasonic DMR-EH57) aangeschaft. Nu zou ik mijn bestaande VHS - tapes willen op dvd zetten. Ik heb mijn video aangesloten op de dvd-rec. met de bijgevoegde audio/videokabel kabel (rood, wit en gele fiche). Na het kiezen van de A3 ingang en het starten van video en dvd staat er echter niets op de dvd-rec. Moet er nog een aparte S-video kabel bij aangesloten worden en hoe moet deze aangesloten worden op de video ? De viedeospeler heefr alleen een scart aansluiting, aansluiting kabeltelevisie en de aansluiting voor een Audio/videokabel.
Thanks.
<!-- / message -->
 
Rechtstreeks, zoals jij dat wil doen, gaat niet. VHS is analoog en DVD is digitaal, dus de beelden moeten omgezet worden. Maar dat kan zeer simpel met een klein toestelletje dat deze beelden omzet. Ik heb daarvoor de ConvertX PX-AV200U van Plextor. De prijs is ong. 65 /70 € als ik me niet vergis. Je kan dan ook nog de beelden bewerken, knippen etc. Goede software, gemakkelijke bediening, alles moet geleerd worden natuurlijk maar het wijst zichzelf. Je kan een blik werpen op de site van Plextor:
PX-AV200U

Een alternatief is de Grabster AV 150MX. Een collega heeft zich deze aangeschaft in Duitsland en is er ook zeer tevreden over.De gebruiksaanwijzing zie je hier. Dan heb je al een idee van hoe het kan gaan.
ftp://ftp.terratec.de/Video/Grabster/GrabsterAV150MX/Manual/GrabsterAV150MX_Manual_NL.pdf
 
Laatst bewerkt:
ik geloof je wel, ik heb het nog niet gedaan, maar hoe is de beeldkwaliteit¿¿¿??? vergeef me mijn twijfel over hetgeen je zegt, maar ik kan niet goed geloven dat je met een scart dat kan bereiken. Waarom worden dan deze hardware en software nog op de markt gebracht als je met een scart hetzelfde kan bereiken??????
 
Ik kan mijn video aansluiten op mijn pc... ik heb scartaansluiten enzo op pc zelf... Het is dan ook perfect mogelijk bij mij om de video opteslaan naar mijn computer en later op dvd te branden;)

yves
 
Ik sluit hiervoor mijn Video aan,op Tv kaart van mijn Pc (pinacle, 60 €) en neem op in Vcd,Svcd of Dvd ,waarna ik kan Branden op Cd of Dvd
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan