Video banden VHS op hardeschijf zetten om te branden op dvd

Status
Niet open voor verdere reacties.
C

chacon

Gast
Ik wil graag al m`n video banden op m`n hardeschijf van de computer zetten om ze daarna op een dvd te gaan branden.
Maar heb geen idee hoe je dit zou moeten doen.
Wie kan me daar bij helpen om het uit te leggen.

M.vr.g.
Chaon
 
Chaon, allereerst heb je voor hetgeen je wilt een speciale kaart nodig of een stick die U toelaat om de video en audio op Uw pc te zetten. Hiervoor kan je een tv kaart insteken maar ook op stick een videograbber kopen.
Eenmaal ge dat hebt, kan je Uw video (en audio) signaal opnemen op Uw pc. Soms zijn daar programma's voor meegeleverd met de hardware. Maar ook Nero kan dit klusje klaren. Windows Moviemaker doet dat ook.
 
Als het commerciële video banden zijn, aangekochte films met een NUPI-sticker, dan is niet zomaar te copiëren. Die zijn beveiligd met MacroVision.
Bij de copy van zo'n film, ontaat er een filikkering (het beeld is donker, efkes helder terug donker ....). Dan moet je het signaal nog door een Macrovision decoder sturen! het apparaat noemt soms ook: 'video enhancer'.
Te verkrijgen bij Conrad.be ?????
 
Laatst bewerkt:
Als her commerciële video banden zijn, aangekochte films met een NUPI-sticker, dan is niet zomaar te copiëren. Die zijn beveiligd met MacroVision.
Bij de copy van zo'n film, ontaat er een filikkering (het beeld is donker, efkes helder terug donker ....). Dan moet je het signaal nog door een Macrovision decoder sturen! het apparaat noemt soms ook: 'video enhancer'.
Te verkrijgen bij Conrad.be ?????

Als ik me niet vergis, denk zo een 15-20 jaar terug hadden we een RTL-decoder en die deed precies hetzelfde als de macrovision decoder. Was indertijd heel verspreid in Nederland. Je kon er de Nederlandse zenders via de schotel mee ontvangen. Ik had en heb er ook nog eentje. Denk zelfs dat we die nog gebruikt hebben voor het filmnet..........
 
Als ik me niet vergis, denk zo een 15-20 jaar terug hadden we een RTL-decoder en die deed precies hetzelfde als de macrovision decoder. Was indertijd heel verspreid in Nederland. Je kon er de Nederlandse zenders via de schotel mee ontvangen. Ik had en heb er ook nog eentje. Denk zelfs dat we die nog gebruikt hebben voor het filmnet..........
filmnet inverteerde de oneven lijnen van het beeld en is niet hetzelfde als Macrovision.filmnet gaf een zw/w beeld gestoord met schuine zwarte strepen.bij macrovision gaat de helderheid op en neer, wat je hoofdpijn bezorgt!
 
Laatst bewerkt:
filmet inverteerde de oneven lijnen van het beeld en is niet hetzelfde als Macrovision.filmnet gaf een zw/w beeld gestoord met schuine zwarte strepen.bij macrovision gaat de helderheid op en neer, wat je hoofdpijn bezorgt!

Dacht dat het was toen we alleen filmnet via annaloge schotelontvanger konden krijgen. Maar dat is al zo lang geleden. Vermoedelijk haal ik het door elkaar. Wat wil je????? Mijn verleden is groter dan mijn toekomst hoor........
 
Hier is een leuke goedkope oplossing Roxio - Easy VHS to DVD Product Imagery
Ik weet niet of deze nog te koop is, maar zoek via Google eens op Video Capture Kaart en er zullen vele andere oplossingen te vinden zijn die nog wel leverbaar zijn.

Deze Roxio heb ik zelf ook en er zit redelijke software bij om direct te branden.
Wil je gaan monteren zal je videobewerkingssoftware nodig hebben. Ik monteer meestal met Adobe Premiere, maar Pinnacle Studio is een betaalbaar alternatief.
 
Hier is een leuke goedkope oplossing Roxio - Easy VHS to DVD Product Imagery
Ik weet niet of deze nog te koop is, maar zoek via Google eens op Video Capture Kaart en er zullen vele andere oplossingen te vinden zijn die nog wel leverbaar zijn.

Deze Roxio heb ik zelf ook en er zit redelijke software bij om direct te branden.
Wil je gaan monteren zal je videobewerkingssoftware nodig hebben. Ik monteer meestal met Adobe Premiere, maar Pinnacle Studio is een betaalbaar alternatief.
houden deze progs rekening met Macrovision beveiliging???
 
houden deze progs rekening met Macrovision beveiliging???

Dit weet ik niet zeker.
Met al mijn videobanden die ik gekopieerd heb naar DVD heb ik geen problemen ondervonden, maar ik heb alle videobanden weggegooid en ik kan daardoor niet meer weten of daar een beveiliging op zat.
 
Op de meeste videobanden zit geen macrovision. Zeker al niet als het gaat om zelfopgenomen films (van kabel of camera).
Betreft het aangekochte films, ook niet alle videorecorders reageren op die macrovision. Het is bekend dat oudere toestellen dit gewoon niet zien.
Maar natuurlijk, altijd eens proberen.
 
Heel hartelijk bedankt voor de tip en hulp voor het oplossen van de video banden op DVD zetten.

Groet van Chacon
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan