Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik foeter zomaar wat om de audio gelijk te krijgen met de zanger zijn mond.
Bij een overgang,mist,wit vlak kun je copy en paste doen van de mist.
Tussen juist gezongen,spatie en zingen lukt dat niet zo goed.Je hebt dan schokkerige video.
Of hoe doe je dat ? -De snelheid of pitch tijdelijk vertragen ?
 
Ligt er aan welk videobewerkingsprogramma je gebruikt.
Als je Adobe Premiere gebruikt, kun je schuiven met het audio spoor om dit gelijk te krijgen met de beelden.
Als ik me niet vergis is dit ook mogelijk met Corel Videostudio. Met andere Videobewekingsprogramma's ben ik niet bekend.

Mocht het zo zijn dat de audio niet bij de video hoort, zal je met een audiobewerkingsprogramma moeten gaan werken, desnoods met knippen en plakken om alles synchroon te krijgen.
Daarna de bewerkte sporen in het videobewerkingsprogramma toevoegen. Desnoods meerdere sporen en deze in elkaar laten faden.
Dit is wel veel werk, maar is wel te doen.
 
Het is een liedje en daarom toch zeker geen haperingen. Het moeilijke zit 'm in 'zingen-3 sec stil-zingen'. Het is die 1 sec uitrekken naar 3 sec .
Ik heb al 2 j een geregistreerde Wondershare Video Editor. Ik delete telkens de audio als ik wat split, copy en paste ga doen. de audio stond niet geselecteerd maar dat knipt die Editor ook in de audio. Je bent dan vlug asynchroon.
 
Ik ken deze manier van werken niet en ken Wondershare Video Editor ook niet.

In Premiere kun je dus meerdere audiosporen onder elkaar zetten en deze in elkaar laten in en uitfaden. Met deze mogelijkheid krijg je met wat knip en plakwerk een goed resultaat. Al vergt het hier en daar wel wat improvisatie en geduld.
Als er dus een korte stilte is, zet je daaronder een stukje muziek o.i.d. wat overeenkomt met wat daar te horen moet zijn. Met dit stukje kun je dat schuiven totdat het resultaat goed is. Daarna maak je een Fade-in en een Fade-out waardoor de overgang nagenoeg onhoorbaar wordt.
Ik zal je een voorbeeld laten zien van een live band dat ik zelf gefilmd heb en daar muziek onder gezet heb van een live cd.

Misschien als je heel goed gaat opletten zal je iets ontdekken wat niet 100% synchroon. Dit heb ik in een uurtje gemonteerd. Als ik er wat meer tijd aan had besteed had het resultaat nog beter gekund.

 
Jullie lijken allemaal krakken in zoiets. Ik heb VirtualDub eens geïnstalleerd gehad.
Openen kon je iets van mpeg1 en .avi. Dat was voor shaking video te corrigeren.
Na een uurtje lag het in de prullenbak.
En zo te horen/lezen verkort/verleng je de audio ipv de video.
Na 20 open source Editors geprobeerd te hebben ben je op je hoede.
 
In Premiere kun je de audio en video splitten. Dan staat de audio los van de video. Je laat de audio zoals hij is en voegt videobeelden tussen waar je wilt tot ze synchroon lopen.
 
Dat wordt dan zelf wat proberen. Wordt niet gegeven in mijn lessen IT.
Premiere pro kan je installeren ,dus met logo.
En werkt wellicht anders als mijn Wondershare Editor.Ik kan daar ook de audio detatchen en evtl deleten.
 
In Premiere kun je de audio en video splitten. Dan staat de audio los van de video. Je laat de audio zoals hij is en voegt videobeelden tussen waar je wilt tot ze synchroon lopen.

Je hebt gelijk Mik, dit is de normale manier voor een video monteren als je over meerdere beelden beschikt.
In mijn film wat ik gegeven heb in antwoord #5 is er wat anders aan de hand. Hier heb ik de camera aangezet en is de video maar 1 shot met zeer slechte audio kwaliteit.
Onder de filmregistratie wilde ik dus een betere audio zetten en heb hierdoor met wat improvisatie en de methode die ik hierboven al uitgelegd heb gebruikt. Er staat nu dus de audio van een live cd die in de winkel te koop is onder mijn zelf opgenomen film.
 
Je hebt gelijk Mik, dit is de normale manier voor een video monteren als je over meerdere beelden beschikt.
In mijn film wat ik gegeven heb in antwoord #5 is er wat anders aan de hand. Hier heb ik de camera aangezet en is de video maar 1 shot met zeer slechte audio kwaliteit.
Onder de filmregistratie wilde ik dus een betere audio zetten en heb hierdoor met wat improvisatie en de methode die ik hierboven al uitgelegd heb gebruikt. Er staat nu dus de audio van een live cd die in de winkel te koop is onder mijn zelf opgenomen film.

Wat ik hiermee beoog, is dat er niet altijd de lippen te zien zijn in een fragment. Dus kunnen er hele korte fragmentjes van die scene's genomen worden om tussen te voegen in het beeld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan