Videokaart flikkert

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik post het onder deze categorie omdat ik geen videokaarten categorie kon vinden.

Hallo pctuts,

Mijn beeldscherm flikkert tijdens het gamen wanneer ik vsync uit zet, wanneer ik het aan zet is het weg..?
Ligt dit aan mijn beeldscherm? Dat het beeldscherm die hoge fps niet aan kan? Ikzelf denk van wel maar met mijn oude kaart had ik er nooit last van en toen zat ik rond de 160 fps op League of Legends.. Nu zit ik tegen de 400 aan met de nieuwe kaart..
Ik denk dat het beeldscherm het niet verwerkt krijgt?

Zoals jullie misschien al begrijpen heb ik dit probleem sinds ik een nieuwe videokaart heb.
Ik had voorheen een HD 6850 en nu een HD 7970..

Wie kan mij helpen?

Greetz,
Wesley
 
voor de AMD Radeon™ HD 7970 Graphics is het nodig dat de videokaart aangesloten word door een 150W 8pin pci connector te gebruiken met dan nog een extra power aansluiting te voorzien van een 75W 6 pin pci connector aansluiting....

lees hier over de systeem requirements van deze video kaart
500W (or greater) power supply with one 150W 8-pin PCI Express power connector and one 75W 6-pin PCI Express power connector recommended.

terwijl dit niet nodig was voor de AMD Radeon™ HD 6850 Graphics
lees hier over de systeem requirements van deze videokaart...
 
Ik heb een voeding van 700 watt erin zitten, en heb een 6 pins en een 8 pins kabel op de videokaart aangesloten zoals het hoort.
Als mijn videokaart te weinig watt krijgt dan moet die toch ook flikkeren op het bureablad? Of als ik gewoon niet game..?

Het is puur wanneer ik vsync uit zet en mijn fps hoger wordt.. mijn beeldscherm krijgt het in mijn ogen niet verwerkt.
 
ok maar dat kon ik dus niet weten , tenslotte had jij ook niet vermeld welke voeding je gebruikte...

welk scherm heb je in feite in gebruik , want er zijn 3 modellen
" namelijk de E2341 en daarna de E2341T-BN of eerder E2341V-BN "

bij nader inzien maakt dit niets uit omdat ze alle drie dezelfde driver gebruiken .... Download Driver
 
eerlijk gezegt weet ik dit ook niet ....dit heb ik zelf nog nooit gezien ..
het zip bestand denk ik mag niet uitgepakt worden ....maar dient vermoedelijk wel recht streeks naar een cd gebrand te worden ...om deze te installeren via de drive ...
gezien dat er hier ..de gegevens vermeld worden ...met een extensie .inf
Bekijk bijlage 9317

ik vind het allezins raar dat de installatie wijze niet vermeld word op de site zelf !
dit zouw ook anderen vooruit helpen !

terloops effe terug geweest naar de site ...
dit werd daar vermeld
De LG monitor is een ‘Plug en Play’ monitor.
De monitor zal door de meeste computers zonder drivers goed worden herkend.
Om additionele functies te gebruiken is het wel noodzakelijk om de bijbehorende software te installeren (ForteManager).
Deze software is te vinden op de meegeleverde CD.
 
Ok, dan ga ik ForteManager downloaden en eens kijken of ik het geïnstalleerd krijgt.

Heb trouwens nog nooit de monitor drivers geïnstalleerd omdat het altijd goed werkte (ook na nieuwe windows installaties).
Ik ga het toch eens proberen, misschien dat het probleem dan is opgelost.

Bedankt voor je moeite!!:)
 
de fortemanager bevind zich op de cd die bij aankoop van je scherm aanwezig was ...
ook ik heb nooit een driver hoeven te installeren , en zeg nu ook niet dat dit bij u wel nodig is .....dit werd vanzelf gedaan door de plug en play

het zouw best kunnen mocht je de driver die er nu aanwezig is en die geinstalleerd werd door microsoft zelf ...
dat als je deze zouw verwijderen en je herstart je pc dat er de driver vanzelf weer word geinstalleerd ...
en waarschijnlijk ook dus een nieuwere versie ...
 
Bij apparaat beheer geeft de computer aan: "Algemeen niet pnp scherm". Heb deze installatie ongedaan gemaakt en windows heeft de drivers opnieuw geinstalleerd.. Blijkt niet de werken, beeldscherm flitst nog altijd wanneer ik ik vsync uit zet bij het gamen.
 
nu maak je de vergissing door ongedaan maken te selecteren ....
door deze ongedaan te maken blijft de huidige driver dus wel aanwezig !
je dient deze effectief te verwijderen en je systeem te herstarten ...
na de herstart zal de driver geinstalleerd worden ...

**heb het zelf al toe gepast en dit gaf hier géén probleem **
 
Ik heb een HDMI kabel geprobeert en dit werkt perfect.
Het ligt dus aan mijn kabel..

Ik gebruikte vanuit het scherm een VGA kabel die naar de pc liep naar een DVI aansluiting.

HDMI op HDMI werkt perfect, geen geflikker meer :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan