Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn bestanden zijn versleuteld na een virus een domme fout van mijzelf.
Tot aan mijn externe schijven, deze zijn ook besmet.
Windows al opnieuw geinstalleerd om verder problemen te voorkomen.
Een Backup alleen van de C schijf.
Is het mogelijk om mijn externe harde schijf waar ik alle gegevens en mijn foto's op heb staan om die te herstellen.
Ik hoor graag hoe of wat.

Groeten Frans Gal
 
je bedoeld dus dat een besmetting de oorzaak was dat zowel je besturingssysteem niet meer te bereiken was als ook de externe schijven ...
(dit is voor mij dan de eerste keer dat ik hoor dat zelfs de externe schijven hier last van hebben !!)

*jij heb de Windows dan terug werkende gekregen door dat je een backup terug heb gezet ...wellicht heb je dan ook opgestart met de opstart cd van deze backup !
fijn dat dit je al gelukt is ..

*het probleem waar je nu nog mee zit is dus dat je de externe schijf nog niet kunt gebruiken ...
vraagje betreffende deze externe schijf !!
dient de data die er op aanwezig is bewaart te blijven indien deze data verwaarloosbaar is dan kun je de externe schijf formateren .

ik verwijs je eens naar dit artikel ....ga daar zeker niet op in om losgeld te betalen !!
 
zie je de externe schijf nog vermeld staan via de verkenner !
ik begrijp best dat je de data wenst te behouden ...
maar denkelijk en ik vrees er voor dat we hier toch rekening mee dienen te houden dat een format van deze schijf dient te gebeuren ...
zo lang je na deze format niets weg schijft naar deze schijf kun je alles nog recoveren met het betalende recovery tool van I-Care Data Recovery..
maar we gaan eerst trachten om deze schijf weer vrij te geven zonder een format !

*dus indien je deze vermeld zie staan via de verkenner dan ga je deze aanklikken met rechts en kies je eigenschappen ...
wat is hier dan de indeling van het bestandsysteem ....word deze gezien als een NTFS
indien zo open je de tap " beveiliging " vermeld dan wat er hier dan onder "naam van groepen en of gebruikers " vermeld word ...
 
Wanneer een virus encryptie toepast op je data, kan je onmogelijk nog aan die data. Tenzij er een manier gevonden is om die data te decrypteren. Is afhankelijk van het exacte virus. Maar die kans is echter vrij klein, omdat er dikwijls varianten verschijnen met verschillende algoritmen.
Als je weet welk virus het is, bestaat er een waterkansje. Maar ik zou er niet teveel hoop op zetten.
 
ik begrijp best dat je de data wenst te behouden ...
maar denkelijk en ik vrees er voor dat we hier toch rekening mee dienen te houden dat een format van deze schijf dient te gebeuren ...

Persoonlijk zou ik dit afraden want dit kan het recoveren nog moeilijker maken.
Wanneer een virus encryptie toepast op je data, kan je onmogelijk nog aan die data. Tenzij er een manier gevonden is om die data te decrypteren.

Ik vind het de moeite waard om het met testdisk eens te proberen. Bij het uitvoeren van testdisk mag de computer niet gebruikt worden, en de tijd van het recoveren (ontsleutelen) van de bestanden hangt af om hoeveel het bestanden het gaat . Bij heel veel bestanden kan het proces meerdere dagen duren en mag dit zeker niet onderbroken worden . De computer of laptop mag dus niet afgesloten worden .
 
Je zou het eens met Norton Power Eraser kunnen proberen. https://security.symantec.com/nbrt/...d=1033&origin=unk&env=production&tooltype=NMR
Het ligt er een beetje aan wat voor soort Encryptie gebruikt is of dit gaat lukken.

Na installatie de Scan uitvoeren. Hierna zal meteen de PC rebooten waarna de scan uitgevoerd zal worden.
Na de scan zal de PC opnieuw opgestart moeten worden.

Hier vind je de handleiding in hetNederlands https://support.norton.com/sp/nl/nl...EndUserProfile_nl_nl?OpenDocument&src=smr2011
 
Ik vind het de moeite waard om het met testdisk eens te proberen. Bij het uitvoeren van testdisk mag de computer niet gebruikt worden, en de tijd van het recoveren (ontsleutelen) van de bestanden hangt af om hoeveel het bestanden het gaat . Bij heel veel bestanden kan het proces meerdere dagen duren en mag dit zeker niet onderbroken worden . De computer of laptop mag dus niet afgesloten worden .

Indien het gaat om encryptie, gaat testdisk nietveel kunnen doen. Testdisk kan alles behalve decrypteren (ontsleutelen).
 
Is NTFS
Bij groepen of gebruikers staat
geverifeerde gebruikers
SYSTEM
Administrators (Windows-ss69umk\administrators
Gebruikers (windows-ss69umk\gebruikers

elk van deze gebruikers dien je het volledig beheer te geven ....echter betwijfel ik of dit je ook verder helpt ...

**ik heb daar straks iets gelezen betrekking van encryptie van een opslag media ...
de encryptie kan enkel vrij gegeven worden door het ingeven van de encryptiesleutel en deze is dan weer opgedeeld in meerdere fasen en pas als aan elke fase voldaan is dan word de encryptiesleutel vrijgegeven m.a.w. het is haast onmogelijk om een versleutelt station vrij te geven indien je zelf niet over deze sleutel beschikt ...immers de is encryptiesleutel aanwezig op je schijf maar ook hier word deze pas vrijgegeven indien je de verschillende stappen voltrekt .
het is zelfs ook zo dat indien jezelf nu een encryptie had toegepast op een opslagmedia en deze schijf gaat op eens stuk dat je dan ook al de data die er op aanwezig is kwijt ben....
 
Er is een verschil tussen het encrypteren van een volledige schijf of partitie, en het encrypteren van bestanden. Zoals een virus kan doen in dit geval. Het gijzelen van je bestanden maw. Je kan de inhoud van disk en bestanden nog lezen, maar de inhoud van die bestanden is onbruikbaar. Dit heeft niets met (beheer) rechten op bestanden te maken.
 
@ Ddagon80 bedankt dat je effe bevestigt dat dit niets met de rechten te maken heeft ...twijfelde eerlijk gezegd hier ook aan !

@ Frans Gal het is dan ook niet nodig dat je het uitvoert wat ik eerder vermelde ....dit heeft dus géén nut !
 
Mijn virus is het Cryptolocker, als ik goed lees is er weinig aan te doen, helaas jammer van al mijn foto's .Je kan veel opnieuw maken word en Excel bestanden maar foto's van vroeger enz.lukt niet.
Groeten en bedankt allen, of is er nog een kleine hoop.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan