Status
Niet open voor verdere reacties.

oliebaron

Steunend lid
Vip Lid
de laatste tijd word ik overstelpt met de melding ( van AVG internet security ) :

Virus gevonden JS/Proxy ,wpad.com.gr/proxy.pac

Mijn antivurus ( AVG ) verwijderd deze berichten wel maar het komt steeds opnieuw zelfs meerdere keren tegelijk.
Ik heb mijn laptop al gescant met AVG en PC cleaner.... maar ik krijg het bericht niet weg
Kan het zijn dat mijn internet explorer aangetast is maar ik krijg het ook met Chrome.
Kan iemand mij een oplossing bieden...of moet ik eens een format doen en alles er opnieuw opzetten???
Bedankt bijvoorbaat

Oil
 
•Download AdwCleaner vanaf de officiële locatie, naar u desktop (Bureablad) van windows
•Start adwcleaner.exe
•Sluit alle browsers/websites om problemen van conflicten tijdens het verwijder proces te voorkomen.
LET OP:
Windows 7- 8 -8.1 gebruikers rechts klik op adwcleaner.exe en selecteer ‘als Administrator uitvoeren’.
•Klik op Verwijderen (zie afbeelding)​
•Klik bij de vraag over afsluiting van de programma’s op OK
•Na het verwijderen van de malware komt de vraag of u wilt herstarten, klik dan op OK
•Na het opnieuw opstarten van de computer, opent zich een logfile.

ADWCLEANER VERWIJDEREN NA EEN SCAN
Om Adwcleaner.exe te verwijderen na een scan is heel simpel, u klikt met de rechtermuisknop op adwcleaner.exe en selecteert verwijderen.
Adwcleaner.exe is een stand-alone executable, er is geen de-installatie (setup) proces nodig om adwcleaner.exe te verwijderen uit u computer.
 
bedankt Qtex,
ik heb ADW cleaner gedownload en laten lopen....
Deze heeft een aantal dingen aangepast/gedelete of wat dan ook Maar helaas na het heropstarten van de laptop kreeg ik weer dezelfde meldingen van JS/Proxy

oil
 
download nu Hitman pro deze is gedurende 30 dagen volledig te gebruiken maar deze hoef je dus geen 30 dagen te behouden ...
neem de juiste bit versie ....installeer deze en laat deze ook je systeem scannen ...verwijder vervolgens alles wat deze te melden heeft ...
herstart je systeem na verwijdering en je mag vervolgens ook deze terug van je systeem verwijderen ...
meld ook nu wat je bevindingen zijn .
 
dan heb jij deze eerder al gebruikt en bevind er op jouw pc nog een restant van deze vorige instal ..

bezit je over de Malwarebytes premium ...
indien zo dan open je start > programma's > Malewarebytes> Chameleon
start de Chameleon nr 6 op ( neem afstand van de pc en laat deze zijn werk doen ! ) er word een opdrachtprompt venster getoond niets om je ongerust te maken !

ben je niet in het bezit van Malewarebytes premium maar wel in het bezit van Malwarebytes free dan denk ik niet dat je de chameleon optie kunt opstarten ...
namelijk heeft de chameleon functie een regel in het Dos scherm dat al de aanwezige besmettingen vernietigt en uitschakelt .

download Malwarebytes Chameleon
 
Waarom zou je de Malwarebytes in Chameleon laten draaien? Zolang die normaal kan opstarten en zen werk doen, is daar geen enkele reden voor. Je kan dit evengoed met de free versie dus.
Chameleon is gemaakt om te omzeilen dat bepaalde virussen het process van de Malwarebytes applicatie herkennen en dit verhinderen om te starten. Daardoor vermond de applicatie zich in een windows essentieel process welke het virus toelaat te runnen. Chameleon doet in virusdetectie dus helemaal niets extra dan de standaard versie.
 
waarom ik de chameleon aanraadde heeft te maken met het feit dat deze JS Proxy Virus zich diep in het systeem kan nestelen ..
ook door deze melding in chameleon " Killing Know Malicious Processes...please wait " voordat de eigenlijke scan begint .
 
hoe hoger het getal is dat je kiest in de lijst hoe vast beradener de chameleon is bij het starten ...
ik zie bij 13 modulles om chameleon op te starten ...
soms gebeurt het dat de besmetting gewoon belet dat malwarebytes gestart word en hier komt dan de chameleon te pas ..

Ashampoo_Snap_2015.02.05_18h10m26s_001_.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan