Status
Niet open voor verdere reacties.

Jdr

Steunend lid
Vip Lid
Hallo,
Ik zit met een vervelend virus Qv06.com, ik heb met Malwarebytes mij pc gescand maar het ding is er niet uit. Het verschijnt ook niet als geïnstalleerd programma in "mijn programma's" en zie niet goed meer hoe verder te kunnen.
tussen haakjes, Bij het openen van pc tuts blokkeerde Avast Pctuts met de vermelding "trojaans paard gevonden!
Is er iets op jullie site of heeft dat allemaal met die luis Qc... te maken?
Groeten
Jdr
 
Ik heb hier op dit moment 5 pc's aan staan met verschillende besturing en verschillende antivirus programma's.
Ik krijg hier geen meldingen dat Pctuts besmet zou zijn, dus het probleem moet bij jou liggen.


Kijk ook eens naar dit topic: http://www.pctuts.be/f402/qvo6-44370/
 
Kan zijn door een besmette banner (gebeurt), maar ik denk dat het in dit geval om een vals alarm gaat.

Doe eens een goede scan van je computer, of een herinstallatie met formatteren, want het klinkt al niet meer zo gezond.
 
A.


Download hier of hier Mbam malwarebytes naar je bureaublad.

Dubbelklik op mbam-setup.exe om het programma te installeren.
Zorg ervoor dat na installatie deze opties aangevinkt zijn:
Update MalwareBytes' Anti-Malware
Start MalwareBytes' Anti-Malware

Klik daarna op Voltooien.

Als er een een update gevonden wordt, zal deze gedownload en geïnstalleerd worden.


Als er gevraagd word of je de "Evaluatie wil starten" mag je deze weigeren, en kun je later nog inschakelen wanneer je hier gebruik wilt van maken.
Zodra het programma gestart is, klik op het tabblad "Instellingen".
Vink hier aan: "Sluit Internet Explorer tijdens verwijdering van malware".
Klik dan op het tabblad "Scanner", kies hier voor "Volledige scan".
Klik vervolgens op "Scannen" om de scan te starten.
Het scannen kan een tijdje duren, dus wees geduldig.
Wanneer de scan klaar is, klik op OK,en daarna "Bekijk Resultaten" om de resultaten te zien.
Zorg ervoor dat daar alles aangevinkt is, en klik dan op: "Verwijder geselecteerde".
Na het verwijderen zal een log openen .Wanneer gevraagd word om de computer opnieuw op te starten, sta je dit toe.

Het log wordt automatisch bewaard door MalwareBytes' Anti-Malware en kun je terugvinden door op de "Logbestanden" tab te klikken .

B.

Download AdwCleaner by Xplode naar het bureaublad.

Sluit alle openstaande vensters. !!!
Vista en Windows 7 en windows 8 gebruikers: Om AdwCleaner rechtsklik op het icoontje en kies voor "Uitvoeren als administrator".

Klik vervolgens op Verwijderen.

adwcleaner_verwijderen_zps1c155779.jpg


Klik bij AdwCleaner – Information op OK
Klik bij AdwCleaner – Restart Required op OK



Bij het uitvoeren van AdwCleaner verdwijnen de snelkoppelingen op het bureaublad: Dit is normaal.
Na het scannen zal de computer heropgestart worden, en verschijnt kladblok , met als inhoud het resultaat van de scan.
Voeg in een nieuw antwoord de inhoud van de scan, of voeg het kladblokbestand als bijlage bij je antwoord.

C.

HijackThis downloaden en installeren:
Download hier HijackThis naar je bureaublad.



Hoe een scan uitvoeren met HiJackThis:
Ben je gebruiker van Windows XP klik dan op het icoontje van HijackThis waardoor het programma zal gestart worden.
Klik onderaan op Main menu en haal het vinkje weg bij Do not show this window when I start HijackThis.
Vervolgens verschijnt het menu.
Klik vervolgens op Do a system scan and save a logfile
Als HijackThis klaar is met de scan zal automatisch kladblok geopend worden met de inhoud van het logje.
Sla het logje op als type alle bestanden.
Het logje zal hiermee bewaard worden op je computer.
Voeg het logje als bijlage in je bericht, of selecteer gans de inhoud van het logje, en kopieer en plak deze in je bericht.

Ben je gebruiker van Windows Vista , Windows7 of Windows8 , dient HijackThis uitgevoerd worden als administrator.
Rechtsklik op het Icoontje van HijackThis en kies voor uitvoeren als administrator. en klik dan op scan

Voeg bij je volgend antwoord.

Resultaat uitgevoerde scan Mbam MalwareBytes of logbestand Mbam MalwareBytes als bijlage.
Inhoud HijackThis log of HijackThis log als bijlage.
Inhoud of logbestand AdwCleaner
 
Het verschijnt ook niet als geïnstalleerd programma in "mijn programma's" en zie niet goed meer hoe verder te kunnen.

Qv06.com installeert zich niet op de computer , maar nestelt zich in je internet browser(s) .
 
Heeft inderdaad niets met het systeem te maken maar met de geinstalleerde beveiligingssoftware Avast.

Het is bekend dat Avast een false positive geeft of onze gebruikte forumsoftware. Linkje
 
Als het goed is worden de redirects door de server geregeld en niet door de browser van de bezoeker.
 
Als het een "typisch" Avast-probleem zou zijn, dan zou dit "probleem" zich manifesteren op alle fora die vBulletin gebruiken. Enkel op dit forum komt die melding. Geen foutje van Avast dus.
 
het is AVAST die een bericht stuurt dat een kwaadaardige website wordt geblokkeerd met naam : pctuts ..... Dit ter informatie.
 
inderdaad, heb het weer ervaren, AVAST geeft bericht dat pctuts als "kwaadaardige" website wordt geblokkeerd. Wij weten wel dat dit niet waar is!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan