Vista crashed steeds

Status
Niet open voor verdere reacties.
B

Bird71

Gast
Hallo allemaal,

Ben bezig om een pc opnieuw te installeren, waar VISTA op voorgeinstalleerd staat, vanuit een herstelpartitie, maar de de pc crashed steeds met een Blue screen error. Heb de minidumps uitgelezen.

Crashdump 1.JPGCrashdump 2.JPGCrashdump3.JPGCrashdump 4.JPG

Heeft iemand een idee wat dit kan zijn, ik begin er een beetje radeloos van te worden. Krijg de neiging om mee te gaan doen aan pc werpen.

Ronald Vink
 
Waarom Vista terug?
dat is al om problemen vragen.
alle usb sticks verwijderd?
ik heb ook wel eens , het werk geheugen eruit gehaald.
en dan opnieuw geplaatst.
Of heb je nieuw geheugen geplaatst, dat niet goed werkt?verkeerde
 
Ben bezig om een pc opnieuw te installeren, waar VISTA op voorgeinstalleerd staat, vanuit een herstelpartitie,

Waarom vanuit de herstelpartitie? Hieruit begrijp ik dat je bij het eerste gebruik van de computer nooit herstelschijfjes hebt aangemaakt , wat aanbevolen word om hiermee het systeem te kunnen herstellen wanneer dit nodig zou zijn.
Ik heb de indruk dat de harde schijf aan het begeven is.
 
Herstel mbv herstelpartitie is zeker niet slecht in zulk geval. Netjes allemaal terug factory default. Kan niet beter. En dan nog zulke BSOD's...
Fouten zijn redelijk uiteenlopend, niet echt eenzelfde schuldige aan te duiden. Eén van die crashes direct veroorzaakt vanuit een systeembestand van Symantec, maar de andere dan weer iets anders.
Er is waarschijnlijk wel iets defect of toch bijna. Maar is soms moeillijk te zeggen.
Je kan sowieso eens een aantal testen doen op standaard componenten; geheugen en harde schijf. Maar de kans dat daar iets uit de bus komt is klein. Heb onlangs nog zo'n gelijkaardig geval onder handen gehad, maar die staat nu bij schroot...

memtest86+ voor geheugen te testen (ISO branden en booten). Voor HDD te testen kan je best op de webpage van de vendor naar een tool zoeken, vb Seatools voor Seagate.

Je kan ook eens proberen alle producten van Symantec te verwijderen. Mss dat die onrechtstreeks toch voor die problemen zorgt.
 
Een herstelpartitie is natuurlijk ook gewoon een ruimte op een harde schijf.
Als deze schijf slecht is geworden door een of andere reden, kan ook deze recovery data beschadigd en onbruikbaar zijn om de pc naar z'n fabrieksinstellingen terug te zetten.

Een herstelpartitie kan hierdoor onbetrouwbaar zijn en geniet daarom nooit mijn voorkeur.
 
Zulke recovery partities zijn gebaseerd om een image van de root disk. Wanneer een image beschadigd is gaat een recovery altijd falen. Heb ik reeds ondervonden. Wanneer een recovery lukt zonder fouten mag je ervan uitgaan dat die file dus niet beschadigd is. Is te vergelijken met het uitpakken van een zip file...
 
Waarom vanuit de herstelpartitie? Hieruit begrijp ik dat je bij het eerste gebruik van de computer nooit herstelschijfjes hebt aangemaakt , wat aanbevolen word om hiermee het systeem te kunnen herstellen wanneer dit nodig zou zijn.
Ik heb de indruk dat de harde schijf aan het begeven is.

Het is niet mijn computer, anders was ik überhaupt niet met Vista in zee gegaan, maar ben het met je eens dat er altijd herstelschijfen gemaakt moeten worden.
 
ben je in het bezit van een recovery disk vista ?
note : hier bedoel ik dus niet de herstelschijfjes waarmee je de vista terug naar de fabrieks instellingen zet !!

indien je de vista dvd bij de hand heb dien je deze te plaatsen en daarvan op te starten om een herstel installatie uit te voeren ....blijkbaar is de " ntkrnlpa.exe " beschadigd of verdwenen ..
deze dient hersteld te worden ....dit is een noodzakelijk proces dat nodig is .
 
ben je in het bezit van een recovery disk vista ?
note : hier bedoel ik dus niet de herstelschijfjes waarmee je de vista terug naar de fabrieks instellingen zet !!

indien je de vista dvd bij de hand heb dien je deze te plaatsen en daarvan op te starten om een herstel installatie uit te voeren ....blijkbaar is de " ntkrnlpa.exe " beschadigd of verdwenen ..
deze dient hersteld te worden ....dit is een noodzakelijk proces dat nodig is .

ntkrnlpa.exe is niet beschadigd of verdwenen. Indien zo zou je Windows zelfs niet opstarten. Dient dus ook niet hersteld te worden! Die crash dumps geven aan op welke module hij (uiteindelijk) crasht. Dit betekent niet dat die modules defect zijn.
Bij aanhoudende fouten op die geheugen allocaties met betrekking op die Windows kernel system files, moet je eerder denken aan serieuze hardware problemen.
Ik zie één enkele verwijzing naar een bestand van Symantec. Het is het proberen waard deze te verwijderen (Symantec Product). Maar ik vrees het ergste.

Systeem herstel mbv een recovery partitie is zelfs beter dan van zelfgemaakte recovery CD's. Dus daar zit het probleem niet. Factory default haal je van een recovery partitie, geen zelfgemaakte revovery CD's. Met de recovery partitie ga je naar de originele sysprepped windows.
 
De grote vraag is en blijft, waar het probleem zit in de hardware. Was zelf ook tot de conclusie gekomen dat het de hardware moest zijn, want bij het laden van de installatie van XP kreeg ik wederom een Blue screen error en kon de installatie niet doorgaan :ahhhhh:. Aangezien ik er totaal niet meer uit kom, heb ik mijn schoonouders geadviseerd om een nieuwe pc aan te schaffen. Wil jullie allemaal hartelijk danken voor het meedenken en voor de adviesen welke jullie hebben aangedragen:applaus:.
 
Je zou nog kunnen proberen om het BIOS te resetten naar Default settings.
Misschien zijn daar ooit verkeerde instellingen gemaakt waardoor de boel crashed.

Een hardware probleem zoeken kan lastig zijn zonder reserve onderdelen die je kunt uitwisselen.
Waar ik meestal mee begin is alles goed schoonmaken en de koeler op de processor van nieuwe koelpasta voorzien en alle kaartjes die niet nodig zijn verwijderen.
Helpt dit niet, dan zet ik er eerst een andere voeding in. Helpt dat dan nog niet vervang ik het geheugen.
Als ook dit niet helpt, dan haal ik alles er uit en luister naar de BIOS piepjes en plaats daarna alles 1 voor 1 terug met telkens een nieuwe opstart en luister goed naar de piepje van het BIOS. Aan de hand daarvan is te traceren waar het probleem kan liggen.
 
Allemaal nuttige tips, maar als je de voorgeschiedenis leest dan weet je dat er HW problemen zijn. Dus herinstallaties falen... Valt niet enkel door FW op te lossen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan