Status
Niet open voor verdere reacties.
Bij mij lukt het installeren van win 2000 op een reeds geïnstalleerde pc met Vista niet.
Aparte partitie D: voor win 2000 reeds aangemaakt en NTFS snel geformateerd, etc.
Als ik opstart van win 2000 CD, gaat alles goed, tot ik de keuze kan maken op welke partitie win 2000 geïnstalleerd kan worden. Ik zie alleen:

C: ongeformateerd of ongeldige partitie 400000 KB (Vista volume)
--: ongeformateerd of ongeldige partitie 75000 KB

Nou zou ik verwachten dat er D: zou staan, maar alleen twee streepjes.
Als ik met de curser de onderste optie selekteer wordt C: 400000 KB geformateerd en dat is mijn Vista drive !!!!!

Overal lees ik dat het zo gepiept is maar ik krijg het niet voor elkaar

Wie weet raad???
Alvast bedankt,
Marc[OPLOSSING]
Bedankt voor de moeite.
Probleem opgelost. Kleinere HD toegepast. Groter dan 120 GB kan Win2000 niet aan.

Groeten,

Marc
[/OPLOSSING]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
lees http://www.pctuts.be/f237/opgelost-dell-pc-herinstalleren-23177.html eens goed door.
Het volstaat om mrbooter te branden als 'opstartbare cd' met nero of om het even welk brandpakket.
Dan opstarten vanaf de cd en je kan aan de slag.
De tutorial komt er aan.
Ik zal hem morgen posten, door problemen met een oude imac en mijn promotie hier ben ik deze tut vergeten afwerken.
Als je er al in slaagt om win 2000 of xp te installeren zonder dit programma ga je vista niet meer kunnen starten.
 
Laatst bewerkt:
Heb je al gekeken bij de tutorials op deze site.
Ik heb daar gepost hoe je te werk gaat om naast vista een oudere windows te installeren.
Je kan met efdisk zien wat de ongeldige partitie is en deze ruimte terug vrij maken.
Daarna volg je de stappen van mijn tutorial.
Dit werkt altijd.

De post staat in tutorials/software.
 
Heb je al gekeken bij de tutorials op deze site.
Ik heb daar gepost hoe je te werk gaat om naast vista een oudere windows te installeren.
Je kan met efdisk zien wat de ongeldige partitie is en deze ruimte terug vrij maken.
Daarna volg je de stappen van mijn tutorial.
Dit werkt altijd.

De post staat in tutorials/software.
Bedankt voor de moeite.
Probleem opgelost. Kleinere HD toegepast. Groter dan 120 GB kan Win2000 niet aan.

Groeten,

Marc
 
In je vorige post had je het toch over een partitie van 75 gig???
In ieder geval, met efdisk zet ik de vistapartitie verborgen.
Ik heb windows 2000 al geinstalleerd op schijven van 160 en 320 gig.
Dat kan allemaal als je de juiste programma's gebruikt.
Met acronis kan het ook, maar die is betalend.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan