Status
Niet open voor verdere reacties.
S

skinny

Gast
Ik heb zowel xp als vista beta ieder op een aparte partitie geinstalleerd.
Als ik mijn computer opstarte had ik dan de keuze welk systeem ik wou laten booten. Nu heb ik een herinstallatie van xp moeten doen en krijg ik dit keuzescherm niet meer, zodat ik vista niet meer kan booten.
Hoe kan ik dit oplossen ???
 
volgens mij de boot ini aanpassen

hier wat meer info


de boot ini kun je dan aanpassen welke er eerst moet gestart worden enz

en hoe wijzig je de boot.ini ?

Boot.ini wijzigen

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(2, 'summary');</SCRIPT>Hoewel u het bestand Boot.ini kunt wijzigen via het dialoogvenster Opstart- en herstelinstellingen, waarin u het standaardbesturingssysteem kunt selecteren, de time-outwaarde kunt wijzigen of het bestand handmatig kunt bewerken, wordt in de volgende methode het opdrachtregelprogramma Bootcfg.exe gebruikt. <TABLE class="list ol"><TBODY><TR><TD class=number>1.</TD><TD class=text>Klik op Start en klik op Uitvoeren.</TD></TR><TR><TD class=number>2.</TD><TD class=text>Typ cmd in het vak Openen.</TD></TR><TR><TD class=number>3.</TD><TD class=text>Typ bootcfg /? bij de opdrachtprompt.</TD></TR><TR><TD class=number>4.</TD><TD class=text>De helptekst en parameters voor BOOTCFG.exe worden weergegeven.</TD></TR></TBODY></TABLE>

Voorbeeldbestand van Boot.ini

<SCRIPT type=text/javascript>loadTOCNode(2, 'summary');</SCRIPT>Dit is een voorbeeld van een standaard Boot.ini-bestand op een computer met Windows XP Professional:
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /fastdetect
Dit is een voorbeeld van het hierboven weergegeven Boot.ini-bestand met een eerdere installatie van Windows 2000 op een afzonderlijke partitie.
[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOW S
[operating systems]
multi(0)disk(1)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Windows XP Professional" /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(2)\WINNT="Windows 2000 Professional" /fastdetect
 
Boot ini afdrukken bij een speciale installatie

Boot ini afdrukken bij een speciale installatie

Dit is inderdaad zo ,zelf had ik Windows Vista geïnstalleerd maar had de boot ini afgedrukt als Backup mocht er iets mislopen.
Nadien heb ik de Windows Vista eraf gehaald omdat die was gecrasht met een antivirus programma die niet compactibel was.
Nu heb ik tweemaal windows XP geïnstalleerd op mijn twee apparte harde schijven, XP voor mij en XP voor de Kids met hun spelletjes zo kan er niks gebeuren met mijn besturingssysteem.Werkt momenteel prima.

[boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Home Edition Luc" /fastdetect /NoExecute=OptIn /TUTag=45VJBW
multi(0)disk(0)rdisk(1)partition(1)\windows="Microsoft Windows XP home Edition Thomas & Thibo" /fastdetect /NoExecute=OptIn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan