vista serv pack 1

Status
Niet open voor verdere reacties.
Kan iemand helpen ? ik heb nieuwe pc medion met vista erop de serv pack 1 is uitgekomen ook in het nl heb deze gedowl en geinstalleerd - alles werkt perfect tot ik de pc terug opstart ! na de opstart krijg ik bureelblad als ik dan wil vb de prullebal naar e mai - een programma openen lukt dat niet meer pc blokeerd - kan niets meer doen ook niet via ctr alt del niets reageert nog moet pc dan afsluiten met knop - terug opstarten doet hij dan autom in veilige moden - terug opsatrten kan dan kiezen ofwel veil modes of gewoon kies voor gewoon terug bureelblad en terug kan ik niets meer bedienen ?? heb servpack 1 eraf gedaan en alles loop weer op wielletjes - ik zou ook kunnen verder doen zonder servpack 1 maar dna verlies ik al mijn beschermingen die in de serv pack 1 zit . Dan heeft het geen nut om de vista te laten staan . Kan iemand mij daarmee helpen om dit probleem op te lossen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Het is, gezien de reacties dat na het installeren van SP1 op Vista, hoe dan ook aan te raden om voor een eventuele installatie de lijst met mogelijke problemen die Microsoft gepubliceerd heeft (waaronder veel problemen met drivers) uitgebreid door te lezen.
Die lijst staat hier.
 
Je mailadres heb ik gewist voor je eigen veiligheid.
Het is veiliger via het forum een privemail te gebruiken.
Ook heb ik je top verplaatst, hij stond bij opgeloste onderwerken, daar is het nog wat te vroeg voor.

Kijk eens of je de 3 voorbereidende updates hebt, je vind deze op http://www.pctuts.be/f144/vista-sp1-installeren-22686.html
Heb je de 3 updates reeds via windows update, dan moet je sp1 ook via windows update instaleren.
Is de update zo uitgevoerd ga je naar oplossing 2 hieronder, dan heb je wel de volledige sp1 nodig (voor 32bit is dat ca 542MB.
Je vind de volledige update in bovenvermelde post.

oplossing 2
je kan Download - vLite - Windows Vista configuration tool vlite gebruiken om de sp1 te slipstreamen met je originele vista install dvd, daarna in vista de setup van je nieuwe vista uitvoeren en kiezen voor upgrade.
Hoe vind je op http://www.pctuts.be/f179/vista-en-sp1-slipstreamen-tweaken-22704.html .

De meeste problemen treden niet enkel bij de drivers op, maar ook bij het installeren van de nieuwe kernel terwijl vista opgestart blijft.
Het installeren van sommige kernelbestanden lukt niet altijd voor 100%.
Met upgrade herstart de pc en vista word pas opnieuw geladen wanneer de upgrade voltooid is.

Als laatste redmiddel kan je enkel nog een format doen, en met je nieuwe vista met sp1 geintegreerd een clean install uitvoeren.
Je productkey blijft je eigen productkey en je kan de nieuwe installatie eenvoudig opnieuw activeren.
 
Die vlite krijg ik niet goed in vista x64.
Kan wel slipstreamen maar de dvd is dan niet opstartbaar.
Na een week proberen geef ik het op, er zal nog een update nodig zijn.
Ik heb gemaild naar de beheerder v d site.
Mijn vista heb ik geinstaleerd zonder productkey en de volledige sp1 er overheen geinstaleerd, alles zonder probleem, en mijn vista was niet geactiveerd, dus illegaal.
Het zal enkel de sp1 via windows update zijn die niet werkt op illegale vista waarschijnlijk.
De sp1 word dan normaal gesproken ook niet aangeboden via de updates.
Ik ga op mijn schijf eens een partitie maken om dit te testen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan