Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb een vriend waar ik geregeld kom en als hij de pc opstart gaat het echt heel langzaam met Vista!
Ik werk met Windows XP en dat gaat een heel stuk vlugger.
Hoe kan dat komen?Hij is onlangs nog terug gezet op de kooptoestand en opgestart met de oorspronkelijke schijf maar het euvel is er nog altijd.
Of is het normaal?
MVG Henk.
 
Met de gegevens die u hier geeft (geen dus) kan niemand een zinnig antwoord op uw vraag geven.
 
Meer info over de computer graag.
Wat gaat er traag pc of internet ?
 
Schakel eens wat overbodige opstartprocessen uit.
Start=>alle programma's=>bureau accessoires=>uitvoeren=>msconfig op de oude manier nu in Vista

Maar ook gewoon start=> in het venstertje "zoekopdracht starten" typen "msconfig"

Hier ziet u een lijst van alle programma's die automatisch opgestart worden. Veel hiervan zijn echter nodig voor de goede werking van uw besturingssysteem. Pas als u heel zeker weet dat u het niet nodig hebt en het geen onderdeel is van het Windows Vista-besturingssysteem, dan verwijdert u het vinkje ervoor en klikt u op OK. Herstart het systeem en controleer of het vinkje uit blijft staan.

Ik heb nu vinkje weg gedaan wat ik niet wil dat mee opstart, zie voorbeeld hieronder.

msconfig.png


Windows Vista beschikt over nog een programma waarmee u kunt zien welke programma's automatisch geladen worden. Dat is Microsoft Windows Defender, de in Windows Vista ingebouwde malware scanner. Om via Windows Defender lastige programma's uit te schakelen, handelt u als volgt:


  1. Kies Start >> Configuratiescherm
  2. Klik onder Programma's op Opstartprogramma's wijzigen. De Windows Defender Softwareverkenner verschijnt. Een lijst toont alle Programma's in de map Opstarten. Let op: indien u een firewall hebt geïnstalleerd, kan deze Windows Defender hebben uitgeschakeld. In dat geval dient u eerst Windows Defender weer te activeren, voordat u verder kunt gaan.
  3. Klik op een programmanaam. Rechts worden allerlei details getoond
  4. Via de knoppen Verwijderen of Uitschakelen kunt u het desbetreffende programma permanent verwijderen of uitschakelen.
 
Kijk, vista is zwaarder en dus per definitie trager. Op mijn pc boven staat windows 7, die is ietsje sneller dan vista, XP is daar nog sneller dan die 2, en windows 2000 is super snel, de vensters komen al op het scherm nog voor je met je ogen kan knipperen.
Je kan helemaal geen appelen met citroenen vergelijken.
Ook is TRAGER een nietszeggend begrip.
Is het verschil bvb 40 seconden op de pc met XP, en 1 minuut of iets meer op vergelijkbare pc dan is dat volkomen normaal.
2 dingen kan je dan doen, XP nemen op die PC of hem vervangen door een superpc van morgen.
Spreek je hier over een pc die vista aankan of voor vista ontworpen is en je hebt het over 5 minuten om op te starten dan is er wel iets mis.
Maar kom dus niet af met een pentium 3 of een perntium 4 van het jaar 2002 of zo want die pc zijn zelf traag en dan is het weer wel normaal dat het enkele minuten duurt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan