Status
Niet open voor verdere reacties.

wivy

Steunend lid
Vip Lid
Als troubleshooter kom je in kontakt met verschillende OS 'sen Win95 ... Win10. Heb er verscheidene staan als virtuele machines. Er wordt aan geplooid en geklooid. Af en wordt een bepaald machine vernieuw wegens: niet meer opstarten ... . Een nieuwe aanmaken via een iso neemt wat tijd in beslag!
Waarom niet via een USB stick ... is vlugger vermoed ik.
Maar het lukt me niet om in VMWare deze opgeladen te krijgen, de stick is opstartbaar gemaakt (getest met MobaLiveCD-tool)!
Iemand suggesties ...
Alvast bedankt. Grtz wivy
 
jij gebruikt dus VMWare maar heb jij dan ook de VMWare tools actief !
eender welke externe usb schijf of stick ik aansluit op mijn hoofdsysteem deze word steeds ook vermeld op mijn virtuele Windows 10
*hier heb ik nu juist als proef 2 usb sticks aangesloten en ook deze worden dus gezien in de virtuele Windows .
a3f24de813-Ashampoo_Snap_2016.04.10_13h49m04s_001_.png
 
Via Plop Boot Manager zou je VMWARE op moeten kunnen starten vanaf USB https://www.plop.at/en/bootmanager/download.html

Maar of je dat echt wil dat er daarna een Windows besturing vanaf deze USB stick op ga starten betwijfel ik.
Normaal kost het booten van een windows besturing zonder een SSD schijf al behoorlijk wat tijd.
Vanaf een USB stick kun je wel even naar de supermarkt om de boodschappen te doen en hopen dat Windows daarna is opgestart.
 
Via Plop Boot Manager zou je VMWARE op moeten kunnen starten vanaf USB https://www.plop.at/en/bootmanager/download.html

Maar of je dat echt wil dat er daarna een Windows besturing vanaf deze USB stick op ga starten betwijfel ik.
Normaal kost het booten van een windows besturing zonder een SSD schijf al behoorlijk wat tijd.
Vanaf een USB stick kun je wel even naar de supermarkt om de boodschappen te doen en hopen dat Windows daarna is opgestart.


Heb deze al geprobeerd Pluis, lukte niet of heb ik iets over het hoofd gezien? thxs Lana
 
@Qtex de vmware ziet inderdaad de nieuwe aangesloten sticks, maar het aanmaken van een nieuw OS via een usb stick lukt me niet!
volg nochthans:
een nieuwe vm,geavanceerd,zal het besturingsysteem later instaleren,versie van nieuwe OS,EFI,aantal µP en cores,ram,netwerk,I/O controller, nieuwe schijf (naam) en voltooien.
VM,verwijderbare apparaten en koppel instal stick gevolgd door VM ctrl+Alt+Del, dan verschijnt de Bootmanager en dan ....
Niets meer
 
je bedoelt dus dat als je in VMWare opstart en naar je bios gaat de usb stick niet vermeld zie staan om deze dan als eerste opstart in te schakelen ..
je wilt dus in feite zoals ik u begrijp een bestaande virtuele Windows via het opstarten vanaf een usb stick vernieuwen of zo mogelijk herstellen ..
**ok ik had u blijkbaar misbegrepen !
*jij wilt dus een totale verse virtuele Windows via een usb stick installeren ....
dit kan helaas niet aangezien het in VMWare enkel mogelijk is om een virtuele drive aan te maken en geen virtuele usb station waar jij dus ook een iso dient op te laden zoals dit via de virtuele drive mogelijk is ..
 
je bedoelt dus dat als je in VMWare opstart en naar je bios gaat de usb stick niet vermeld zie staan om deze dan als eerste opstart in te schakelen ..
je wilt dus in feite zoals ik u begrijp een bestaande virtuele Windows via het opstarten vanaf een usb stick vernieuwen of zo mogelijk herstellen ..
**ok ik had u blijkbaar misbegrepen !
*jij wilt dus een totale verse virtuele Windows via een usb stick installeren ....
dit kan helaas niet aangezien het in VMWare enkel mogelijk is om een virtuele drive aan te maken en geen virtuele usb station waar jij dus ook een iso dient op te laden zoals dit via de virtuele drive mogelijk is ..

inderdaad Qtex that is: *jij wilt dus een totale verse virtuele Windows via een usb stick installeren .... . Dat is jammer, dan maar verdergaan met een iso. Bedankt voor je snelle reactie!
 
indien je het op de manier door Lana vermeld wilt doen dan lukt het inderdaad wel om op te starten van af een usb stick
maar je dient dus wel eerst de plpbt-5.0.15.iso op te laden via een virtuele drive en op te starten vanaf deze virtuele drive om vervolgens via deze verkregen bootloader dan te kiezen voor de usb ...
dus je dient dus de virtuele drive te gebruiken om vervolgens de usb te kunnen selecteren ...
de usb stick dient dan gewoon te benaderen te zijn via de verkenner en de installatie zal dan ook gestart worden ...
ik heb er een filmpje van aangemaakt maar vind het eigenlijk te zot voor woorden omdat er dus eerst een virtuele drive moet geselecteerd worden..om zodoende tot aan de bootloader te kunnen komen !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan