Voor als je denkt een bril nodig te hebben.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Pearl.jpg
 
Ik mag hopelijk komende week mijn nieuwe bril gaan ophalen. Het is voor de eerste keer een multifocale geworden. Help ik word oud. Nu maar hopen dat ik kan wennen aan die 2 in 1 glazen. Want goedkoop was het helaas niet. Maar ja ik moet toch zien he.
 
Ik mag hopelijk komende week mijn nieuwe bril gaan ophalen. Het is voor de eerste keer een multifocale geworden. Help ik word oud. Nu maar hopen dat ik kan wennen aan die 2 in 1 glazen. Want goedkoop was het helaas niet. Maar ja ik moet toch zien he.

Als de glazen juist geslepen zijn volgens Uw ogen, dan is het een droom. Maar als je na een dagje dronken wordt, ga dan terug naar waar je de bril vandaan hebt. Mogelijks zit het slijppunt niet juist.
Ik heb al bijna 30 jaar een multifocale bril en ben er heel gelukkig mee. Weet dat je zonder bril even oud bent hé.
 
Als de glazen juist geslepen zijn volgens Uw ogen, dan is het een droom. Maar als je na een dagje dronken wordt, ga dan terug naar waar je de bril vandaan hebt. Mogelijks zit het slijppunt niet juist.
Ik heb al bijna 30 jaar een multifocale bril en ben er heel gelukkig mee. Weet dat je zonder bril even oud bent hé.
ze hebben heel lang en veel gemeten. Ik heb dan ook meteen voor de excellent glazen gekozen. De duurste, maar ook wel de beste. Je kreeg daarbij ook meer metingen. Dus in deze optiek denk ik dat het wel snor zit. Ik kan bijna niet meer wachten om het te proberen, maar ook wel erg bang dat ik er niet zou kunnen aan wennen. Maar ik kan binnen de 3 weken ruilen voor 2 enkelvoudige brillen als ik er niet zou kunnen aan wennen. Die verzekering heb ik voor alle zekerheid maar bij genomen.
 
ze hebben heel lang en veel gemeten. Ik heb dan ook meteen voor de excellent glazen gekozen. De duurste, maar ook wel de beste. Je kreeg daarbij ook meer metingen. Dus in deze optiek denk ik dat het wel snor zit. Ik kan bijna niet meer wachten om het te proberen, maar ook wel erg bang dat ik er niet zou kunnen aan wennen. Maar ik kan binnen de 3 weken ruilen voor 2 enkelvoudige brillen als ik er niet zou kunnen aan wennen. Die verzekering heb ik voor alle zekerheid maar bij genomen.

Ik heb de eerste 20 jaar altijd bij de plaatselijke optieker geweest voor mijn multifocale glazen. Was daar heel tevreden mee.
Op een gegeven moment kreeg ik door cataract aan beide ogen, nieuwe lenzen ingeplant. Een nieuwe wereld ging letterlijk open.
Maar doordat er zoveel verschil zat tussen ver en dicht, konden ze niet maken dat ik zonder bril door het leven kon.
Dus werd het een bril alleen voor het lezen nodig. Daar heb ik niet mee ingestemd omdat ik het vertik door het leven te gaan als mens met de bril in de hand om voortdurend deze op de neus te zetten. Dus opnieuw een multifocale bril. Ditmaal verzicht, gewoon glas en dichtbij om te lezen.
Bij de plaatselijke optieker kostprijs bijna 1000€ met montuur. Voor een bril met zo weinig slijpwerk vond ik dat erover. Ben dan maar naar Hans Anders mijn licht (letterlijk) gaan opsteken. Had wel geluk, er was een actie die me een multifocale bril, met verkleuring tegen de zon en alles erop en eraan voor 150€ aanbood.
Daar ben ik op ingegaan en eerlijk, voor mij hoef het niet meer van de plaatselijke optieker te komen. Ik mag gerust 2 brillen tegen 1 nemen en dan nog is het verschil groot. Voor mij nooit meer 1000€ voor een bril. Idem dito voor hoorapparaten. Ik heb er van Audio Nova. Heel goed. Echter te laat geweten dat Hans Anders die ook verkochten voor 1/2 van die prijs.
Wat betreft die verzekering. Hans Anders geeft de verzekering (gratis). Indien niet goed, op hun kosten opnieuw maken tot het goed is.
 
Mijn bril is inderdaad ook bij Hans Anders besteld. Ik heb hem gekocht met solden korting. 50% korting op montuur en glazen. Maar ik heb wel inclusief verzekering 304€ betaald hoor. Wat voor mij een fortuin is. Wij kopen al meer als 10 jaar al onze brillen bij Hans Anders. Ik heb een reserve bril ooit besteld bij pearl en ik ben dik bedrogen uitgekomen. Ik heb geen nee ik vind het te duur durven zeggen, maar ik ga dus niet meer binnen bij pearl. Een colega kocht altijd bij pearl omdat hij de verkoper kent. Hij is dan eens naar Hans Anders geweest en was ook positief verschoten dat het daar nog goedkoper is als bij pearl. Pearl is dan ook nog wel goedkoper als een gewone optieker natuurlijk. Maar gelijk wij die iedere euro moeten draaien is Hans Anders meer als goed genoeg en tot op heden nog nooit klagen van gehad.
 
Mijn bril is inderdaad ook bij Hans Anders besteld. Ik heb hem gekocht met solden korting. 50% korting op montuur en glazen. Maar ik heb wel inclusief verzekering 304€ betaald hoor. Wat voor mij een fortuin is. Wij kopen al meer als 10 jaar al onze brillen bij Hans Anders. Ik heb een reserve bril ooit besteld bij pearl en ik ben dik bedrogen uitgekomen. Ik heb geen nee ik vind het te duur durven zeggen, maar ik ga dus niet meer binnen bij pearl. Een colega kocht altijd bij pearl omdat hij de verkoper kent. Hij is dan eens naar Hans Anders geweest en was ook positief verschoten dat het daar nog goedkoper is als bij pearl. Pearl is dan ook nog wel goedkoper als een gewone optieker natuurlijk. Maar gelijk wij die iedere euro moeten draaien is Hans Anders meer als goed genoeg en tot op heden nog nooit klagen van gehad.

En die 304€, als eens moeten aanspreken voor een bedrag van die hoeveelheid? Ik neem nooit zo een verzekering. Bij mijn vorige bril waren de glazen niet juist geslepen. Ben er mee terug gegaan. Kreeg de bevestiging dat het inderdaad niet op de plaatsen geslepen was zoals het hoorde. Kreeg binnen de week een nieuwe geslepen bril. Trouwens ALLES wat je koopt is 2 jaar garantie op fouten.
 
Tsja, brillen. Praat me er niet van.
Heb ook al meer dan 10 jaar een leesbril nodig om iets te kunnen lezen. Probleem is dat ik elke week wel een bril verslijt.
Dan is het een ongelukje dan is hij zoek en dan valt hij uit mijn zak als ik de auto uitstap en ja hoor............. krak. Daar ging er weer één.
Tegenwoordig koop ik telkens een doos van 25 leesbrillen bij de HEMA en daar doe ik dan ongeveer een half jaar mee.

Ik ben het gewoon niet waard om bij een goede opticien een dure bril aan te schaffen. Daar ga ik op leeglopen.
 
Tsja, brillen. Praat me er niet van.
Heb ook al meer dan 10 jaar een leesbril nodig om iets te kunnen lezen. Probleem is dat ik elke week wel een bril verslijt.
Dan is het een ongelukje dan is hij zoek en dan valt hij uit mijn zak als ik de auto uitstap en ja hoor............. krak. Daar ging er weer één.
Tegenwoordig koop ik telkens een doos van 25 leesbrillen bij de HEMA en daar doe ik dan ongeveer een half jaar mee.

Ik ben het gewoon niet waard om bij een goede opticien een dure bril aan te schaffen. Daar ga ik op leeglopen.

Een goede bril zet je op je neus en laat die staan. Zo kan je er NOOIT op zitten tenzij je halsbrekende toeren kunt uithalen.
 
Mijn multifocale bril komt van Pearle en ben er heel content van. Mijn vrouw moest ook één hebben en omdat het goedkoper was ging ze naar Hans Anders maar ze heeft er niks dan miserie mee gehad. Uiteindelijk deze bril terug gegeven en ook naar Pearle gegaan en deze bril was dan ook goed.
Nu, ik denk dat het vooral afhangt van de bekwaamheid van de persoon die de bril maakt. Bij ons was dat toevallig bij Pearle die goede.

CVE hou er rekening mee dat je in het begin problemen zal hebben met trappen af te dalen maar na een dag of twee moet dat opgelost zijn.
 
Beste MIK, Die verzekering is 35€ en geen 304, dat is voor de montuur, glazen en de verzekering samen 304€. ik zou ook geen 304€ verzekering betalen voor een bril hoor. Je zegt dat je bril slechts 150€ heeft gekost? Heb jij dan de basic glazen dan genomen?
 
CVE hou er rekening mee dat je in het begin problemen zal hebben met trappen af te dalen maar na een dag of twee moet dat opgelost zijn.
Daar ben ik inderdaad voor gewaarschuwd geweest. Dat jij betere ervaring hebt met pearl is heel goed mogelijk. Maar hier is de Hans Anders ook heel goed. Die verkopen meer en echt veel meer als de pearl hier. in de Pearl werkt er 1 persoon en in Hans Anders lopen er minimum 2 rond en in het weekend zijn ze met minimum 3. Dus daarvoor moet er veel verkoop zijn he. als de Hans Anders niet goed zou zijn hier, zou er niet zo veel volk gaan ook he. Onze 2 kinderen hebben ook een bril van den Hans en mijn vrouw een rustbrilletje ook van bij den Hans. Dus dienen heeft al veel verdient achter ons, maar ja met 5 in huis en met 4 die een bril hebben. Ze kennen ons al goed hoor bij den Hans Anders hier in Izegem.
 
Tsja, brillen. Praat me er niet van.
Heb ook al meer dan 10 jaar een leesbril nodig om iets te kunnen lezen. Probleem is dat ik elke week wel een bril verslijt.
Dan is het een ongelukje dan is hij zoek en dan valt hij uit mijn zak als ik de auto uitstap en ja hoor............. krak. Daar ging er weer één.
Tegenwoordig koop ik telkens een doos van 25 leesbrillen bij de HEMA en daar doe ik dan ongeveer een half jaar mee.

Ik ben het gewoon niet waard om bij een goede opticien een dure bril aan te schaffen. Daar ga ik op leeglopen.
Een sloddervos dus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan