Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Een vriend van mij, 98% blind, heeft een Ipad gekocht. Bedoeling is onder andere luisteren naar voorleesboeken.
Nu zijn er overal luisterboeken in de vorm van mp3 te halen. Deze zou hij op zijn Ipad willen beluisteren.
Hoe moet hij dat doen.
Ik weet te weinig van Ipad om hem te helpen. Hij is van Aalst dus ook niet bij de deur. Zie hem normaal tijdens het weekend.
Ik kan hem wel helpen voorleesboeken te vinden maar ze moeten op zijn Ipad raken en kunnen beluisterd worden.
Graag hulp.
 
Ben er zelf ook geen expert in. Maar ik weet wel dat je multimedia (muziek, film, ...) kan up- en downloaden van en naar je ipad mbv itunes. Installeer itunes op een PC, koppel je iPad mbv USB aan die PC, en start itunes. Deze gaat je iPad herkennen en je de mogelijkheid bieden om bestanden te syncen hiermee.
 

Dit zal ik hem zeker doorspelen.
Ik begrijp niet hoe een wereldwijd formaat als mp3 niet gewoon zonder poespas op een Ipad kan spelen. Ben zeker niet van plan om mij nog iets van Apple aan te schaffen als ik al die zaken hoor. Het moet altijd kosten of aanpassen. Een ordinaire mp3speler doet het al zonder problemen. Ware het niet dat door zijn ziekte (alles aan hem is uitzonderlijk groot. Vingertoppen dubbel van die van mij), hij zou een mp3 spelerke genomen hebben. Maar daar kan hij met zijn vingers geen kant uit.
 
Apple wilt ALTIJD iets anders doen en zelf een standaard zetten. Zijn eigen standaard welliswaar. Tot nu toe komen ze met die houding nog weg, maar vroeg of laat zal dit wel tegen hun keren vrees ik.
 
Apple wilt ALTIJD iets anders doen en zelf een standaard zetten. Zijn eigen standaard welliswaar. Tot nu toe komen ze met die houding nog weg, maar vroeg of laat zal dit wel tegen hun keren vrees ik.

Inderdaad, veel mensen zouden de stap niet meer zetten. Ik begin er niet aan. Ben tevreden met hetgeen ik heb. Je hoort van enkelingen veel goeds erover. Maar de meesten breekt het wel zuur op. Altijd en overal loop je wel eens tegen zaken die je er liever niet van hebt.
 
Een uurtje geleden thuis gekomen. Probleem opgelost. Via Uitleendienst Luisterpunt kan je als slechtziende luisterboeken downloaden voor elk systeem. Je kan het ook via I-Tunes er op zetten maar is niet zo efficient. Je moet goed opletten of de files op de computer worden zo gesyncroniseerd. Blijkbaar zijn er verschillende met een gewone pc en een Ipad. Weinigen zijn op de hoogte hoe ze uiteindelijk moeten doen. Begrijp ook niet hoe iets wat voor de gewone pc zo makkelijk is, zo omslachtig is voor Mac.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan