vorige installaties

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Deskundigen:duimop:, na een crash heb ik een nieuwe installatie XP geprobeerd uit te voeren(lachen). Met jullie hulp ben ik weer op internet gekomen en heb inmiddels alle update binnengehaald en alles werkt weer prima(y). Nu mijn probleem. Als ik de PC opstart en windows begint te laden kom ik in een scherm waarop ik moet kiezen welke windowsversie ik wil starten. Hier staan 3 versies vermeld : versie 1 is de werkende versie, versie 2 is de gecrashte (media) versie, en versie 3 is een versie XP setup. Als de laatste wordt opgestart sluit windows weer af om schade te verkomen. Als ik de XP media versie opstart kom ik in een loginscherm voor Administrator ???
Hoe haal ik deze twee (slechte) versies weg zodat ik direct de juiste versie opstart ??
 
Ik plaats voor de duidelijkheid ook nog een afbeelding, natuurlijk ziet het er bij jou met de drie XP installies natuurlijk anders uit.

Start EasyBCD op en ga links naar Edit Boot Menu
Selecteer nu de XP versie die je wilt verwijderen, zodat deze regel blauw wordt en klik op Delete. Herhaal dit ook voor de andere versie die je wilt verwijderen.

Het probleem moet nu opgelost zijn na een re-boot.

EasyBCD.jpg
 
een andere manier is eerst de goeie xp versie op te starten ...
en via msconfig.exe de overige versie te verwijderen ....
de huidige versie zie je in het blauw vermeld staan ...selecteer de andere versie en kies om deze te verwijderen ...bevestig met toepassen en ok

Bekijk bijlage 8253
 
heellemaal grijs omwille dat je niet de administrator bent !!!
je krijgt géén volmacht ...

daarom overweeg je best weer een nieuwe installatie ... tydens de vorige ben je telkens vergeten om de harde schijf te formateren ...zodoende zit je nu opgescheept met 3 xp 's versies
 
Laatst bewerkt:
Nu wel gevonden, uitvoeren als Admin... dan vraagt de PC om een wachtwoord. Wat ik helaas niet weet...

Nu kan de PC het wel vinden. Als ik uitvoeren als... doe dan vraagt de PC weer om een wachtwoord voor Administrator.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
doe het volgende eens ...
1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2. rechtsklik op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
4..meld je nu af *** afmelde, is niet herstarten ***
5..je bent afgemeld en je ziet nu de hoofd admin te voorschijn komen .....meld je aan met deze
voer de handelingen uit die eerder werden beschreven onder deze account...
note om deze account terug te verbergen open je terug de cmd en type je Net user administrator /active:no **ook hier nu weer afmelden **
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan