Status
Niet open voor verdere reacties.
D

Detko

Gast
1. Wat doet TAP-Win32 Adapter V9 precies? Is dit onderdeel van Windows 7 en Windows 8.1 of wordt dit mee geïnstalleerd bij een VPN-pakket?

2. Als ik CCleaner uitvoer, worden er erg veel bestanden opgeruimd uit C:\Gebruikers\User\AppData\Temp\ocrXXXX.tmp waarin de XXXX staat voor verschillende cijfer/lettercombinaties. Er komen wel vier van dit soort ocrXXXX.tmp mappen voor. Zo'n map heeft dan weer sub-mappen bin, lib en src voor met daarin verwijzingen en mappen die betrekking hebben op ruby en rubyw. googelen leert me dat dit scripttalen zouden zijn, maar veel wijzer word ik niet. Mijn vraag is of deze bestanden wel te vertrouwen zijn.

Weet iemand meer van de bestanden in bovenstaande twee vragen? Ze zijn opgedoken na de installatie van PIA (Private Internet Access) door een kennis van mij. Voor een goed begrip: ik ben maar een computerleek. Dus een reactie in lekentaal zou zeer op prijs worden gesteld...
 
1. Deze driver heeft inderdaad betrekking tot sommige VPN verbindingsmethoden (vb OpenVPN). Kan dus geen kwaad wanneer gebruikt.

2. De "Temp" folders zijn bedoeld om tijdelijke bestanden in onder te brengen die na gebruik in principe verwijderd kunnen en mogen worden. Ruby is zoals je zelf al gevonden hebt een scripttaal. Ruby On Rails. Dit is een vrij nieuwe taal. Of die te vertrouwen zijn is niet met zekerheid te zeggen. Maar ik zou er op het eerste zicht niet vanuit gaan dat die kwade bedoelingen hebben...

Om verder te gaan over Private Internet Access. Deze service kost ongeveer 3 EUR / maand. Waarom zou deze kennis dit installeren? Heb jij hier zelf behoefte aan?