Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Op de laptop van mijn kleinkind krijgt hij de melding dat Windows 10 moet geactiveerd worden.
Nochtans staat er bij Systeem "Windows is geactiveerd" en eronder het product ID met nummer.
Wat is hiervan de reden?
 
betreft het hier om een pas aangekocht toestel te gaan ...dan kan het zijn dat men deze dus in de winkel met een volume licentie heeft voorzien en dat je deze zelf nog moet activeren via slui.exe 4 ( in het uitzonderlijk geval wil dit soms wel eens voor komen )

Windows activeren via een telefoon ...

1. Klik op start
2. Typ in het onderstaande zoekvenster "slui.exe 4" en druk op "Enter"
3. Wanneer UAC naar voren komt druk hier op Ja om verder te gaan.
4. In het volgende scherm kies "Belgie"
5. Druk op "Volgende" en een telefoonnummer + een lang serienummer verschijnd. Bel het telefoonnummer en volg de opties die de telefoon-computer u geeft.
6. Nadat de gegenereerd key is ingevuld druk je op "Volgende" en Windows zal nu activeren.


Het belgische nummer is ...
0800 40758 (gratis nummer )
+32 2 401 2650 (betalend nummer )
 
Neen, het was oorspronkelijk Windows 7Pro die er op stond. Compleet met code op klever onderaan het toestel.
Het updaten naar Win 10 gaf geen problemen behalve de drivers die ik oorspronkelijk niet vond. Maar werkte perfect en plots komt daar die melding.
Bij heractiveren zegt hij dat dit niet kan en vraagt om Windows 10 opnieuw te upgraden??????
Nu loopt het refresh Windowstool. Zien wat dit geeft.
 
indien dit een legale Windows 7 pro betrof die dan geupgraded werd naar de Windows 10 pro dan is deze melding on te recht ... succes met het refresh tool
 
Na de refresh tool lijkt alles goed te werken. Maar tijdens de update zag ik "met aangesloten adapter" mijn batterijniveau dalen tot 10%. Adapter voelde koud aan.
Nu ligt de laptop af met aangesloten adapter en ik zie de capaciteit van de batterij omhoog gaan. Adapter wordt ook terug warm.
Het is niet de originele adapter. Wel eentje van 19V 4,74A.
Volgens mij moet die zwaar genoeg zijn. Weet niet hoeveel de originele adapter moet geven. Het gaat om een Fujitsu Lifebook E series E8420.
Eventjes opgezocht : 19V x 4.74A = 90.06W
Vervangingsadapter spreek van 120W
Dus adapter is te licht. 19V 7A zou beter zijn.
 
Heb er nog zo eentje liggen van 120W. Net dezelfde als op de foto, incl connector (FSP). Had er 2 gekocht om een bipolaire spanning te creëren, maar ga deze nietmeer nodig hebben. Je mag hem hebben voor 10 EUR indien interesse.
 
Heb er nog zo eentje liggen van 120W. Net dezelfde als op de foto, incl connector (FSP). Had er 2 gekocht om een bipolaire spanning te creëren, maar ga deze nietmeer nodig hebben. Je mag hem hebben voor 10 EUR indien interesse.

Heel zeker heb ik hiervoor interesse. Ik zend U via PM mijn gegevens door. Hartelijk dank voor het aanbod. Ben zelfs bereid om ze beiden over te nemen als je ze niet meer nodig hebt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan