vraagje ppsx

Status
Niet open voor verdere reacties.
N

noel liephout

Gast
in mijn site staan er ppsx'en maar bij sommigen gaat dat niet open want het is veranderd in een zip bestand bij anderen is er geen enkel probleem , hoe zou dat toch komen denken jullie:p
 
Ik heb de link eens doorgestuurd naar mijn correspondenten maar waarom zou dat ginder bij sommigen in een zip bestand toekomen dat versta ik niet of heeft het iets met de browser te maken, ik zie dat deze met IE zip krijgen de anderen niet
 
Ehhh.... Ik geloof dat ik de vraag dan niet goed begrepen heb.
Wat gaat er nu precies fout ?
Je stuurt dus een Powerpont2007 bestand via de email naar iemand en die ontvangt dit dus als Zip bestand. Dit zeg je nu toch ? Zowiezo heeft zoiets niets met een browser te maken.
 
nee je hebt het mis begrepen, de ppsx'en staan op mijn site hoofdpagina maar als er sommigen willen kijken is het een zip bestand en bij anderen niet is alles normaal
 
Geef mij eens een linkje naar jouw webpagina, mag ook via PB. Dan kan ik eens kijken wat het bij mij doet.
 
Hier werk het goed.
Je kan trouwens gewoon de extensie van .zip terug handmatig naar .pptx veranderen als je ze gedownload hebt, en dan kan je ze gewoon openen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry voor de wat latere reactie, maar mijn maag begon te knorren en daar moest eerst iets aan gedaan worden.

Hier gaat dit deels goed. Ik heb gelukkig de beschikkeing over meerdere PC's en dan wordt het iets gemakkelijker om iets uit te testen.

Op een PC waar Powerpoint is geinstalleerd is er geen probleem, maar open ik bijvoorbeeld "Gibraltar even een bezoekje" op een PC waar Office ( Powerpoint ) niet op is geinstalleerd, krijg ik ook de melding van een popup
Wilt u het bestand openen of opslaan. Naam Gibraltar_MD.zip

Hieruit blijkt dus dat deze problemen zich alleen voordoen als powerpoint niet is geinstalleerd en waarschijnlijk omdat het een ppsx bstand is Powerpoint2007 of hoger. Op zich ook wel logisch, maar waarom dan de extentie zip verschijnt snap ik ook even niet.
 
Noël, hier in Zwevegem geen probleem. Trouwens mooi filmpje staat daar op. Dat gaat over de werken die gepland zijn op 100 meter van de achterkant van mijn huis. Heb daar hele mooie foto's over gemaakt.
Betreft Uw Powerpoints, waarom sla je die op in ppsx? Iemand met een oudere versie van Powerpoint kan die dan niet zomaar lezen. Ik zou ze opslaan als een Powerpoint 2003-2007. Dan kan iedereen ze lezen en vermoedelijk zal dat zip probleem dan ook opgelost zijn.
 
Het lijkt mij sowieso niet handig om powerpoint bestanden als een soort pagina's aan te bieden, want veel Linux en Mac gebruikers kunnen daar ook niet zo veel mee.
 
ik kan ze natuurlijk in pps opslaan maar dan zijn ze direkt veel zwaarder en ik heb maar 50mb ter beschikking
die foto's komen van het internet, ik zoek zo hier en daar iets op over de streek om te publiceren
ik heb zelf geprobeerd zo een zip bestand te veranderen door openen met.... maar dat gaat hier niet
 
Ik zou op de website vermelden dat de lezers minimaal Powerpoint 2007 moeten hebben om de ppsx bestanden direct te kunnen bekijken of Powerpoint 20003 en het Compabiliteitspakket geinstalleerd.
 
de volgende keer zal ik het vermelden en eventueel een viewer aanbieden om te downloaden maar er is iemand die zegt als je het in pptx zet maar dat zal niets veranderen zeker aan het openen het is wel nog iets lichter dan ppsx
 
Het beste blijft natuurlijk de pagina's aanbieden in html en wat jij doet met zo'n powerpoint presentatie kan ook met een slideshow in html. Dit is natuurlijk allemaal wel wat meer werk, maar je voorkom hiermee dat er mensen zijn die jouw goedbedoelde powerpoints niet kunnen bekijken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan