vraagje/tip

Status
Niet open voor verdere reacties.

lotus

Niet meer actief
Werk 90% van de tijd op netstroom met laptop,er word beweerd haal je accu uit laptop dan(en ook niet)voor één langere levensduur van accu!Mijn oplader heeft aan/uit knop,(per ongeluk weer gezien vandaag)is wel zelfde als accu uit halen,als ik de uit knop indruk!Vraag is klopt verhaal van accu uit halen of niet?Indien ja is het tipje dan voor mensen dan die aan/uit knop hebben !
lautus
 
kan er niet echt een antwoord op geven gewoon door het feit dat ikzelf nooit een laptop gebruiken zal..
maar indien er dus een aan/uit knop aanwezig is zoals jij beweerd !
dan dien je best deze ook te gebruiken bij het verwijderen van de accu (batterij) ...ook stel ik me dan de vraag indien je de accu tijdens het gebruik van een netsnoer aangesloten laat of het dan niet beter is deze optie te gebruiken .
 
Je kan ook niet alles weten!Ben ook totaal verkeerd die aan/uit knop heeft er niks mee te maken...is zelfde als netsnoer uit trekken!!!Daarmee ja accu uit laptop halen is beste!Gooi dit bericht maar in prullenbak sorry.;)
lautus
 
Een accu van een laptop kun je vergelijken met een batterij van een GSM .
Als de accu van je laptop helemaal opgeladen is , is het best je netsnoer te verwijderen, en de laptop te gebruiken tot de accu bijna helemaal ontladen is. Op je laptop verschijnt dan een melding dat het nodig is om de accu terug op te laden. Een accu die nog maar 50 % opgebruikt is bijv:, en je gaat die terug opladen , dan zal deze sneller moeten vervangen worden, dan dat je ze altijd helemaal laat leeglopen voor ze terug op te laden.
 
Een accu van een laptop kun je vergelijken met een batterij van een GSM .
Als de accu van je laptop helemaal opgeladen is , is het best je netsnoer te verwijderen, en de laptop te gebruiken tot de accu bijna helemaal ontladen is. Op je laptop verschijnt dan een melding dat het nodig is om de accu terug op te laden. Een accu die nog maar 50 % opgebruikt is bijv:, en je gaat die terug opladen , dan zal deze sneller moeten vervangen worden, dan dat je ze altijd helemaal laat leeglopen voor ze terug op te laden.

De huidige batterijen/accu's zoals die in laptops en gsm's voorkomen hebben geen geheugeneffect meer. Dus blijven de capaciteit behouden. Als je stroom afhaalt en werkt op batterij gaat Uw laptop meestal op mindere snelheid en mindere helderheid werken. Dit om de batterij zolang mogelijk te sparen en zo min mogelijk te gebruiken.
Inderdaad, best als je niet op batterij werkt, de batterij opgeladen wegleggen. Maar vergeet niet minstens 1 maal per jaar eens de batterij aan de stroom te hangen. Ook een batterij die nergens contact maakt, loopt heel langzaam leeg.
 
Ja weet het is oerdomme vraag(x)maar toch misschien voordeel voor oplader zet uit knop op uit!zo blijft die koel...zet hem aan als je accu bijna leeg is!want opladers gaan ook als eens stuk!op die manier bespaar je beetje oplader!
lautus
 
Je leest er vanalles over op het internet en eigenlijk speelt de factor geluk ook wel wat mee denk ik, lijkt ook wel wat merkgebonden te zijn, mogelijke problemen? Goede zorg geeft ook weer lang genot van de batterij, soms ook accu genoemd. Er wordt gesteld dat een zo'n laptopbatterij berekend is op zo'n 1000 laadcycli, hij wordt opgeladen door een intern stroomcircuit wat dan weer gevoed wordt door een adapter, geen oplader dus. Ik hou hem erin en ontlaad hem een paar keer per week, tot nu toe nog geen problemen mee gehad. Hebben jullie daar dan slechte ervaringen mee?
 
Als je stroom afhaalt en werkt op batterij gaat Uw laptop meestal op mindere snelheid en mindere helderheid werken. Dit om de batterij zolang mogelijk te sparen en zo min mogelijk te gebruiken.
Mik dit je kun aanpassen...natuurlijk accu rapper leeg!
lautus ScreenShot002.jpg
 
Maar heb je al problemen gehad met die laptopbatterij?Hoe gebruik je ze?Steek je hem er in of haal je hem er uit?
Awel se vergeet altijd accu eruit tedoen...zeg het wel tegen mezelf hoor...marja johje zit al op tram 6 he!!!en het begint he...maar ga al zeker oplader meer rust geven met aan/uit knopje!!!llaptop is redelijk nieuw...maar gelijk heb je moet die accu eruit halen...want werk 90% netstroom !normaal zou ik met mijn desktop moeten werken...groter scherm!Test graag Linux in VMware daarmee ben ik meer op laptop die heeft 8GB ram ..gaat sneller als desk met 4GB!
lautus
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan