Vraagje.........

Status
Niet open voor verdere reacties.
P

paul

Gast
Moet ik een antivirus progamma verwijderen om er een ander op te zetten,of mag ik deze laten staan tot die nieuwe erop zit en dan pas verwijderen:vraagteken::vraagteken:


Ik lees het hier wel hee!!



Paul
 
ik gebruik Norton Anti-virus( betaald )en antivirus freeware.
maar altijd een uitgeschakeld.
en dit zonder problemen.
 
Het is absoluut noodzakelijk dat wanneer je een nieuw antivirusprogramma gaat gebruiken het oude verwijderd.
Twee lopende antivirusprogramma's die naast elkaar lopen dat is om problemen vragen, het gaat de werking van de PC vertragen en de kans is groot dat de PC zal gaan vastlopen.
Een goed antivirusprogramma dat is AVG, kost niets (er is ook een betalende versie) en het doet zijn werk, niets meer of niets minder.
Ik gebruik reeds jaren Kaspersky, voorheen Norton, maar dat komt er bij mij niet meer op, het vertraagt het systeem.
MVG:p
 
dus eerst het oude verwijderen en dan het nieuwe erop als ik het goed begrijp :vraagteken:



Paul
 
Ja, eerst het oude verwijderen en pas daarna het nieuwe downloaden of via een CD Rom op je PC installeren, dat is de beste methode!:duimop:
 
Ja, eerst het oude verwijderen en pas daarna het nieuwe downloaden of via een CD Rom op je PC installeren, dat is de beste methode!:duimop:

Hopelijk zijn er niet al te veel personen die deze raad opvolgen.

Waar haalt u het, iets gaan downloaden en installeren zonder virusscanner.
 
best eerst dowloaden me u oude virus beveiliging en het nieuwe progje even opslaan ipv ineens uitvoeren,he.
Daarna oud verwijderen en nieuwe opgeslage versie installeren;)

SIMBA
 
best eerst dowloaden me u oude virus beveiliging en het nieuwe progje even opslaan ipv ineens uitvoeren,he.
Daarna oud verwijderen en nieuwe opgeslage versie installeren;)

SIMBA

Maar dan moet u nog steeds onbeschermt (met een niet geupdate virusscanner) op het internet komen.
 
wat is de beste manier dan??:us4alldank:



Paul

Download de virusscanner die u wenst.
Installeer deze (nog niet laten scannen!!!) en laat deze dadelijk updaten. Als de updates geïnstalleerd zijn kunt u uw oude virusscanner verwijderen.


Lees de post van Laurek nog eens!!!
U kunt gerust 2 of meerdere virusscanners installeren.
Zorg er wel voor dat er slechts één in "realtime" staat en dat de andere in "on demand" staan.
 
Hopelijk zijn er niet al te veel personen die deze raad opvolgen.

Waar haalt u het, iets gaan downloaden en installeren zonder virusscanner.

Ik heb reeds 9 jaar een internetaansluiting en ik heb nog nooit een virus binnen gehad. Die alarms die men dikwijls kan lezen over een "virus" lijken me fel overdreven en volgens mij komen die virusscanners toch maar ten goede van de software bedrijven. Er zijn andere mogelijkheden om een virus buiten te houden. Zo zal ik nooit surfen op een site die ik niet voor 100 % vertrouw en zal ik nooit een bijlage openen van een mail van iemand die ik niet ken. Ik laat ook zo maar mijn e-mailadres niet op gelijk welk forum na. Wees voorzichtig in het downloaden van allerlei prularia die je niet kent en die tot niets dienen! Je vertraagt je systeem door al die rommel binnen te halen, waardoor je PC op de duur gaat vastlopen.
Ik heb zelfs een jaar of twee zonder virusscanner gewerkt! Verstandig met de PC omgaan lijkt me het beste! En zwijg me van Norton! Ieder zijn mening.
Mvg.
 
Ik heb reeds 9 jaar een internetaansluiting en ik heb nog nooit een virus binnen gehad. Die alarms die men dikwijls kan lezen over een "virus" lijken me fel overdreven en volgens mij komen die virusscanners toch maar ten goede van de software bedrijven. Er zijn andere mogelijkheden om een virus buiten te houden. Zo zal ik nooit surfen op een site die ik niet voor 100 % vertrouw en zal ik nooit een bijlage openen van een mail van iemand die ik niet ken. Ik laat ook zo maar mijn e-mailadres niet op gelijk welk forum na. Wees voorzichtig in het downloaden van allerlei prularia die je niet kent en die tot niets dienen! Je vertraagt je systeem door al die rommel binnen te halen, waardoor je PC op de duur gaat vastlopen.
Ik heb zelfs een jaar of twee zonder virusscanner gewerkt! Verstandig met de PC omgaan lijkt me het beste! En zwijg me van Norton! Ieder zijn mening.
Mvg.

Driemaal proberen te antwoorden met "Firefox" en driemaal mislukt (heb vandaag de updates ervan geïnstalleerd, misschien zit de fout daar), nu eens proberen met de "ouwe getrouwe IE".

De gemiddelde tijd die een onbeschermde pc op het internet kan doorbrengen vooraleer geïnfecteerd te worden is 15 minuten.

Een groot percentage van de "betalende virusscanners (Nod32 - Bitdefender - Panda enz) worden gedownload van het "usenet". Niemand weet echter van te voren of de download besmet is of niet.

U schrijft dat u 2 jaar zonder virusscanner gewerkt hebt. Hoe kunt u dan zeker zijn dat u geen malware (worm - virus - trojan) binnen hebt gekregen.

De laatste tijd zijn er weinig of geen virussen meer geweest. Het grote probleem is nu: "Wormen en Trojans". Deze richten geen dadelijk zichtbare schade aan en kunnen zo gedurende maanden op een niet beschermde pc staan zonder dat de eigenaar er weet van heeft. Ondertussen worden deze wormen en trojans wel verder verspreid naar andere pc's met alle gevolgen van dien.
 
wat is de beste manier dan??:us4alldank:



Paul
Je download en slaat het programma op die je wenst!! Je koppelt je Internet verbining af, je verwijdert je oude AV en instaleert je nieuwe, koppel internet terug aan en zoek naar update's voor je nieuwe AV.
AV's kan geen kwaad zolang ze maar beide niet in real time draaien!! Dus 1 actief en de andere uitgeschakled die je gebruikt als 2e opinie. Doe ik ook zo.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan