Status
Niet open voor verdere reacties.
Hoi

ik weet niet of ik dit hier mag vragen, ik ben van plan om van Windows naar Linux Mint over te schakelen , maar ik wil weten of ik dan de 2 volgende programma's nog kan gebruiken in Linux Mint
1) Lightroom
2) Photoshop

Alvast bedankt.

Grt Gizmo
 
Als je geen legale Windows meer hebt.
Anders ben je beter met een dual-boot Windows & Mint

Je kan Windows in Virtualbox draaien.
Haal een gratis legale VM binnen met Windows 7 Enterprise (IE11 on Win7). Liever niet Windows 8.x of 10, want daar hebt u minder aan (uitleg volgt straks). Deze legale VM met Windows 7 kunt u 90 dagen gebruiken. Denk er wel om dat u hem binnen enkele dagen moet activeren met de DOS-opdracht slmgr /ato (zie de instructie op de bureaubladachtergrond van Windows).

Na die 90 dagen kunt u de activatie nog vijf keer verlengen (deze extra verlengingen zijn helaas niet mogelijk voor de VM's met Windows 8.x en 10!). Daarmee kunt u deze VM dus in totaal 6 x 90 = 540 dagen legaal gebruiken. De handleiding voor het verlengen van de activatie ("re-arm") staat beschreven op de bureaubladachtergrond van Windows 7.

Na 540 dagen kunt u de bestaande VM simpelweg verwijderen en een nieuwe, "schone" VM importeren, die u wederom 540 dagen kunt gebruiken. Het is dus handig om het binnengehaalde bestand te bewaren; dat scheelt u over anderhalf jaar weer wat tijd....
https://sites.google.com/site/computertip/samsung
 
Virtueel is zeker een oplossing, maar niet altijd even interessant. Je moet over voldoende vrije systeembronnen beschikken. Je draait op dat moment 2 besturingsystemen tegelijk, dus zowel geheugen en CPU cycles voor je host OS en je VM!
Voor toepassingen zoals Photoshop en Lightroom niet ideaal, tenzij je over een krachtige PC beschikt.

Waarom overschakelen op Linux Mint? Waarschijnlijk kom je van Windows XP? Dus een al iets ouder toestel... daarom bovenstaande opmerking.
 
Voor Photoshop kun je als alternatief Gimp gebruiken, hoef je in Linux Mint niet te gaan downloaden en kun je via de ingebouwde software manager van Linux Mint installeren. Gimp is evenwaardig als Photoshop en is Opensource , gratis te gebruiken en bestaat zelfs voor Windows.
Waarom overschakelen naar Linux Mint ? Veel betrouwbaarder en veiliger OS dan Windows, alleen minder bekend en is een zeer goed alternatief voor de modale PC thuisgebruiker.

Voor toepassingen zoals Photoshop en Lightroom niet ideaal, tenzij je over een krachtige PC beschikt.
Draait hier bij mij veel beter in Linux Mint op een oudere machine dan in Windows .Gimp bedoel ik dan.
Lightroom zou je kunnen gebruiken via Wine in Linux Mint
https://www.youtube.com/watch?v=BfyA2DQT0J8



 
Goede Morgen,

Naast Gimp moet je zeker ook Darktable uitproberen. Het is een geweldig programma om er je foto's (ook in raw) mee te bewerken.
Ik gebruik zelf al jaren Linux in diverse distributies, maar ik val steeds weer op Linux Mint terug.

Groeten,

ghis
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan