Status
Niet open voor verdere reacties.

WaWa

Medewerker
Forumleiding
Hallo,

Hoewel dit een probleem is die ik al altijd omzeil, begint het nu wel vervelend te worden omdat ik meer uit Live mail moet printen.
(Niet erg dringend - just in case...)

Op de afdruk vind ik altijd vreemde tekens i.p.v. wat het op mijn scherm is.

Ik heb al vanalles geprobeerd die ik op Google kan vinden en het komt altijd op het zelfde neer: bij opties instellen op UTF-8. Het blijft onveranderd, omdat het eigenlijk ook al altijd op UTF-8 staat, wat overeenkomt met de instelling van de verzender(s).

Mocht iemand een lumineus idee hebben, graag je input.
Je ziet de vreemde tekens hier onder in dit knipsel:

Tekens.JPG

Merci op voorhand,

Walter
 
Ja, maar mijn toetsenbord komt hier niet tussen. Ook met Nederlandse en Engelse teksten bestaat dit probleem.

WW

Uw toetsenbord levert via een matrix de ascii code af. Deze is overal hetzelfde, maar als Uw toetsenbord zegt dat het een é ziet in het Nederlands, is dat niet dezelfde matrix voor de Franse é. Die code gaat naar Uw printer.
 
Je gaat dat probleem bij je printer(driver) moeten zoeken. Welke printer met welke driver? PCL5, PCL6, PostScript
Soms kan je instellen dat die true type fonts als bitmap moet afdrukken. Kan zulk probleem ook al verhelpen.
 
UTF-8 hoeft niet altijd goed te zijn, als de afzender een andere karakterset heeft gebruikt.
Probeer eens in de bron van het bericht te zoeken naar charset en kijk welke codering gebruikt is.
 
@M.: Toetsenbordwijziging heeft niets veranderd.
@L.: De afzender heeft ook UTF-8 gebruikt.
@DD.: Ik heb twee printers en beide drukken de zelfde fout. Samsung en Epson. De printer-drivers zijn van de fabrikant én ge-update. Trouwens, de drivers die je vernoemd, hoe vind ik dat?

WW
 
Heb ooit een gelijkaardig probleem gezien bij faxen. Probleem zat'm in de methode hoe de applicatie het te printen document omzette en aanbood aan de fax(applicatie). Het aangeboden document bevatte fouten mbt het lettertype codering.
In de vermelde situatie was Adobe verantwoordelijk voor dit euvel.
 
Open die mail eens met webmail van je provider...in plaats van WLM...zie wat afdrukken dan zegt!Heb je toch Hotmail/Gmail....zo als Lana zegt andere brouwers eens proberen!
mvg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan