Status
Niet open voor verdere reacties.
Besten,

Bij een volledig nazicht van de inhoud van mijn W10 heb ik 2 vragen :

Bitlocker :
In mijn "Configuratiescherm" vond ik "Bitlocker stationsversleutering" Voor wat dient dit en kan dit eventueel worden verwijderd ?

Kaarten :
In "Instellingen" onder "APP's" - "Offline Kaarten" kan men verscheidene kaarten van landen en regio's downloaden en opslaan. Men kan ook zelf een opslagplaats instellen.
Maar wanneer ik kaarten download vindt ik ze nergens terug.
Graag een tip hiervoor.

Flamingo
 
Bitlocker kan je gebruiken om eender welke schijf of usb stick af te schermen van ongewenste gebruikers ..
pas je dit toe op een schijf of usb stick dien je de code die je krijgt te zien de eerste keer bij te houden ...de code dien je namelijk in te geven om de schijf of usb stick vrij te geven ...let op : dat je deze dus goed bewaard ..geraak je deze kwijt na verloop van tijd is de schijf of de usb stick waarop de bestanden staan die je nodig heb niet meer te gebruiken daar je deze niet meer kunt vrijgeven ...of zo een niet meer vrij te geven opslag medium dan nog geformateerd kan worden is de vraag ...denkelijk wel maar de bestanden ben je kwijt !
*voor elk opslag medium dat je tegen ongewenst gebruik wilt afschermen via bitlocker krijg je dus een andere code (deze dien je dus niet door elkaar te halen )...
**je vraagt of je bitlocker kunt verwijderen: wel ik zie nergens de mogelijkheid om deze dan ook effectief te verwijderen .
***je kan evenwel de bitlocker drive encryption service uitzetten zodat deze niet meer te gebruiken is maar effectief verwijderen van je systeem is dus na vaststelling niet mogelijk .

waar de opslag locatie zich bevind van de gedownloade offline kaarten kan ik ook hier niet achter halen ...deze zitten goed verborgen !
de optie locatie weergeven dient aan te staan om meerdere optie's te verkrijgen in de app kaarten .
 
Laatst bewerkt:
Beste Qtex,

Dank voor de uitleg.
Heb de service uitgelegd zoals vermeld in de URL.
Zal dit toch nooit gebruiken.

Wat de opslag locatie van "Kaarten" betreft :

* Men stelt dus zelf de opslagplaats in = ik nam een vrije schijf met enkele foto's op.
* Na de download van kaarten bekomt men dan een map "WindowsAPP".
* Maar daar kan ik niet in.
* Wanneer men op de meldingen tipt, dan bekomt men de schermpjes van links naar rechts - zie bijlage -.
* Maar verder versta ik niet wat er dient ingevuld te worden, zulke diepe kennis van deze zaken heb ik niet.

Wanneer men het programma "Kaarten" opent vindt ik ook nergens hoe ik de opgeslagen kaarten kan openen.

Flamingo Windows APP.jpg
 
Beste Qtex,

Voor het probleem "Kaarten" heb ik nog iets gevonden.
Mag ik U vragen of de inhoud ervan te betrouwen is om uit te voeren ?

************************************************************************************************
[h=4]Antwoord[/h] LI

Linda_vR antwoordde op



Microsoft



Hallo Arnold,

vervelend dat de kaarten app het niet wil doen voor je.

Ik wil je als eerst de volgende probleemoplosser meegeven om te kijken of dat dit het probleem verhelpt.

Mocht dat het probleem niet verhelpen zou je de app kunnen verwijderen en daarna weer installeren.
Voer de stappen uit die hier onder geplaatst zijn.


  • Klik op zoeken naast start en geef in: Powershell
  • Rechterklik op de powershell en kies voor starten als administrator.
  • Kopieer de vetgedrukte tekst hier onder en plak deze in de powershell.
  • get-appxpackage *Microsoft.WindowsMaps* | remove-appxpackage
  • Ga naar de Windows store, zoek voor de kaarten app en installeer deze opnieuw.
Mocht deze stappen neit werken hoor ik het graag van je.

Linda

***************************************************************************************************

Flamingo
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan