Status
Niet open voor verdere reacties.

Kjerdahl

Steunend lid
Vip Lid
Hoi,

Ik heb een Packard Bell van menige jaren oud. Er stond Vista op, die ik geupgraded heb naar Windows 7 met upgrade kit. Daarna Windows 10 erop. Pc bolt goed, wel wat probleempjes gehad met netwerk maar oplossing hier gevonden in 't forum.
Nu valt dus mijn scherm op zwart. Dit is geen slaapstand want als ik met de muis naar beneden ga, krijg ik de startbalk te zien met de systeemicoontjes. Ik kan een programma opstarten, er staat dan een blauw streepje onder, maar het programma zelf zie ik niet.
Heropstarten of afmelden/aanmelden geeft terug beeld voor 20-tal minuten. Drivers zijn allemaal up-to-date.
Iemand een idee wat 't kan zijn?

Bedankt, Kris.
 
dit is geen slaapstand maar zou dus wel een schermbeveiliging kunnen zijn die opspringt !
rechtsklik op start ...configuratiescherm > beeldscherm >links onder persoonlijk instellingen > schermbeveiliging ...
indien deze aanstaat kun je deze desgewenst uitzetten ...

Ashampoo_Snap_2016.02.16_23h46m54s_009_.png
 
Het is geen schermbeveiliging, want die staat af (geen) en ik zie mijn muisaanwijzer bewegen, en ook de startbalk, start opveren en systeemicoontjes kan ik zien... Alleen de achterkant is zwart inclusief alle draaiende programmavensters.
 
wat jij daar beschrijft heb ik dus nog nooit zelf onder vonden ...
wat ik je dus wil aanraden is om de pc te vernieuwen ...
dit kan indien jij dus via start > instellingen > beveiliging & bijwerken > systeemherstel> deze pc opnieuw instellen aan kunt klikken ...
maar ik vermoed dat je zelfs ook niet naar de instellingen kunt gaan ...
indien blijkt dat je de pc zo niet kunt vernieuwen dan dien je dus van een Windows 10 dvd of usb stick op te starten om zodoende een herstel te doen of te wel een herinstallatie .... je dient bij een herinstallatie geen licentie in te geven ... de Windows 10 zal vervolgens geactiveerd worden bij de eerste opstart ....

**indien je een opdrachtprompt ( administrator ) kunt opstarten kun je ook zo de pc herstellen met de volgende werkwijze ...

Je systeem herstellen met gebruik van een opdrachtprompt in Windows 8 -8.1- 10

Start een opdrachtprompt op als administrator ..

Geef vervolgens de opdracht DISM.exe /Online /Cleanup-image /Scanhealth en druk op enter

Wacht nu geduldig deze moet de 100% behaald hebben en zal indien er geen fouten worden gevonden het volgende scherm laten zien ..
5929343eee-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h33m32s_004_.png



Indien je dus een melding krijgt zoals hierboven mag je de opdrachtprompt sluiten ..
Er dient immers niets hersteld te worden !


Word er wel een vermelding gegeven dat er fouten zijn gevonden krijg je het volgende venster te zien ..

5921ee638b-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h31m24s_003_.png


In dat geval ga je verder met de tweede opdracht regel !

Geef deze opdrachtregel DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth in en druk op enter
Ook nu weer wacht je geduldig al ...
Beiden opdrachten samen hebben ruim 30 minuten geduurd vooralleer deze gedaan waren .
Ook deze gaat weer tot de 100% behaald is ..
En indien het geluk aan uw kant staat dat het probleem verholpen kon worden ..dan zie je het volgende scherm.

591246c7d5-Ashampoo_Snap_2015.11.13_08h26m01s_002_.png


Sluit de opdrachtprompt af en herstart uw systeem ..
 
Beste Qtex,

Dit leek me een zeer goede oplossing. Ik heb de test gedaan, en gelukkig is ze afgelopen binnen de tijd dat ik beeld heb... Alles is normaal, er moeten geen correcties uitgevoerd worden. Toch enkele minuten later had ik terug mijn zwart scherm en moest ik heropstarten om terug beeld te hebben.
Wat kan hier nu loos zijn? Misschien toch maar eens opnieuw herinstalleren.
 
het betreft waarschijnlijk om een desktop te gaan vermoed ik ..
werd deze ook al eens ontstoft ....
werd tevens de videokaart ontstoft ... ik herinner me gister avond dat ik wel eens hetzelfde had onder vonden en hier bleek dus dat er stof ophoping in de videokaart de oorzaak was !
namelijk had er zich een stof dekentje vast gezet aan de verluchtingskanalen die koele lucht diende te verspreiden over de videokaart !
ik heb destijds dus de videokaart open gemaakt en bemerkte een stof dekentje van 5mm dik !
 
Het is een laptop Packard bell, Intel Core2 Do CPU T6500 @2.1 GHz, 4.00 Gb geheugen, 32-bits besturingssysteem, NVidia GeForce G210M beeldkaart.
Dit is mijn eerste pc die onder windows 10 draait, rest hier staat nog onder Vista, 7 en Linux te draaien.
Stof is inderdaad een boosdoener, maar dat is hier nu niet het geval; laptop is zeer zuiver. Onder windows 7 nooit probleem gehad. En waarom zou maar alleen het werkbladgedeeltje zwart worden, en de menubalk en systeembalk niet? Want die blijven zichtbaar. Ik zie welke programma's draaien, maar ik zie ze niet. Ook via teamviewer naar andere pc geschakeld, en daar heb ik ook zwart scherm met de menubalkjes zichtbaar... Het zal herinstalleren worden. Maar ik probeer toch terug naar Windows 10 te gaan, ooit moet het lukken :)
 
Ter afsluiting van deze vraag:
Ik heb mijn key uit mijn windows 10 gehaald, en dan met een installatieschijf windows 10 opnieuw geinstalleerd met mijn eigen windowskey. En alle problemen zijn van de baan: alles bolt zoals het hoort en ik blijf beeld houden. Er zat dus een serieuse fout in die versie van windows 10 die ik in het begin binnengekregen heb via de upgrade. En updates gaven geen oplossing.
Bedankt voor de voorgestelde oplossingen, maar enkel de grove borstel was de oplossing.
 
ik vermelde eerder al dat er een mogelijk een fout aanwezig was ... fijn dat het nu verholpen is ...neem nu je voorzorgen en maak een systeemkopie aan ( een image dus ) en de bijhorende opstart cd
 
Zoals ik tegen een vriend deze week zij een upgrade is nooit goed, het is altijd beter dat je een nieuwe instal doet met de key dat op je computer staat. Doe je een upgrade neemt hij altijd fouten mee van uit je vorige Windows. ( is mijn gedacht hee )
 
Doe je een upgrade neemt hij altijd fouten mee van uit je vorige Windows. ( is mijn gedacht hee )
Dat is 't 'm just... mijn windows 7 heeft altijd perfect gewerkt op de laptop. Maar je wil dan toch bijblijven, hé... Nu bolt ie goed, dat is 't belangrijkste, hé. Gelukkig was ik niet aan mijn proefstuk toe qua windowsproblemen, wel die van Windows 10. Maar zo leren we.
 
Dat is 't 'm just... mijn windows 7 heeft altijd perfect gewerkt op de laptop. Maar je wil dan toch bijblijven, hé... Nu bolt ie goed, dat is 't belangrijkste, hé. Gelukkig was ik niet aan mijn proefstuk toe qua windowsproblemen, wel die van Windows 10. Maar zo leren we.

Dat is juist iets proberen kan geen kwaad zo leer je er uit. Maar je moet niet denken oeps mislukt je moet blijven proberen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan