Status
Niet open voor verdere reacties.
T

tulp

Gast
Beste Forumleden

Ik heb een probleem, of liever gezegd, de (Acer) laptop van mijn vrouw, met W8.1

Meestal controleert zij of er wel updates worden gedownload; maar door omstandigheden (ziekte) is dat de laatste tijd niet meer gebeurd.

Ik controleer dit week-end nu of er update's zijn, en de enigste melding die ik krijg is, dat er voor 2 GB een update voor W10 is, met de knop"Aan de slag"

Ik zie niet de gebruikelijke venster, of er wel/niet update';s zijn, en of deze wel/niet belangrijk zijn; nee, puur en alleen in het grote update venster dat bericht over W10.

Ik heb gekeken bij de geschiedenis van updates, en bij de geïnstalleerde updates, dat er voor 't laatst op 19 dec. 2015 er een update is geplaatst...?...

Vreemd, want de laptop[ staat ingesteld op: "updates downloaden en ik beslis wanneer te installeren"
Zo heb ik dat ook gedaan op mijn W7 pc, en dat gaat ( tot nu toe...) wel goed

Hoe los ik dat op?

Ik wil voorlopig nog geen W10; geen tijd om backups ed te regelen

Alvast bedankt

Tulp
 
denkelijk dien je toch te overwegen om de upgrade te doen nu aangezien deze nu opgedrongen word bij wijze van spreken ...
immers blijven de Win8.1 updates achterwegen en is er enkel de optie " aan de slag " aanwezig !
*hier kan je dus niet onder uit !
na de upgrade kun je dan weer terug gaan naar de Win8.1 en heb je de optie om ook het register in te duiken om deze upgrade naar Windows 10 uit te zetten ...voordeel om nu de upgrade te doen is dat je deze nadien dan ook weer kan herinstalleren en dat deze bijgevolg ook geactiveerd zal worden ..

ik lees ook dat je vermeld ik wil voorlopig geen Windows 10 omwille dat je dus de tijd niet heb om een backup aan te maken ..
*met een backup bedoel je wellicht een image van de Windows 8.1 om in het geval de Windows 10 tegenslaat terug te kunnen gaan naar de Win8.1 !
*besef hier wel dat dan ook de upgrade komt aankloppen .. het is immers de bedoeling van Microsoft om enkel verder te gaan met 1 besturingsysteem namelijk de Windows 10
 
Onder dat grote venster met Windows 10 Upgrade informatie staat een lijn om verder te gaan naar de gangbare updates voor Windows 8.1
Gewoon beter kijken... (Ik geef toe, Microsoft toont in het groot de upgrade info en in het klein de normale procedure...)

Windows 7 en 8.1, en verschillende server editites zijn nog vele jaren ondersteund. Geen reden tot paniek. Microsoft gaat heus niet met één OS verder. Ze willen enkel een groter marktaandeel hierop.
 
Hallo;

Bedankt voor 't snelle reageren;

@Otex:
Dat is waar, na een upgrade kjan je inderdaad weer terug naar 8.1; als MS dat tzt ook niet weer aanpast...
En inderdaad, ik bedoelde een image, omdat ik daar altijd mee werk ( acronis) en daar ben ik tevreden over.
Alleen, dat krijg je die vervelende meldingen weer...

Ik gebruik een image ook ok bestanden en doc. etc terug te halen. Feitelijk doe ik het allebei; puur voor de zekerheid.
Het is niet dat ik geen W10 wil ( op de laptop/smartphone of tablet, prima) alleen op mijn desktop met W7 komt geen W7

@ DDragon:

Dan heb ik inderdaad niet goed gekeken...dom maar ik had een goed excuus..had/heb andere belangrijke zaken aan 't hoofd...
Ik ga dat zo toch nog ff controleren, was dit op deze wijze nog niet tegengekomen; goede les, bedankt!

edit: schaam - schaam inderdaad...ik had dat kleine regeltje eronder niet gezien....

Tulp
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan