Waarschuwing van externe schijf

Status
Niet open voor verdere reacties.
V

Verwijderd lid 9940

Gast
Hallo mensen
Ik krijg als ik Crystal Disk info een waarschuwing voor een van mijn externe harde schijven maar ik snap niet wat er nu gaande is.
Ik heb 2 printscreens toegevoegd. Betreft mijn externe WD harde schijf van 1.8 TB
Kan iemand van jullie zeggen wat de betekenis is van deze waarschuwing en wat ik het beste kan doen????

externe schijf 2.jpg

Externe schijf 1.jpg

Met dank voor jullie meedenken en advies

groetjes
crimpak
 
je krijgt deze waarschuwing nu omdat er beschadigde sectoren op deze schijven gevonden werden ...
en dit verergert alleen maar , daarom krijg je tevens nu een gele waarschuwing om je te zeggen
**pas op
je heb nu de mogenlijkheid nog om alles veilig te stellen wat er op deze schijven weg geschreven werd ...je schijven gaan binnen een afzienbare tijd ophouden met werken .
dit kan volgende maand zijn of eerder , dit kan ook binnen een half jaar pas zijn of morgen al .
mijn advies = maak hier werk van vooralleer het te laat is !
 
Hallo luitjes het is me geheel duidelijk en ik ga aan de slag met al jullie tips om de inhoud van de schijf veilig te stellen en te kijken wat er met de schijf aan de hand is.
bedankt weer voor al jullie tips.

groetjes fijn weekend
crimpak
 
Wat me ook wel opvalt is dat het een 3 GB schijf is. Dit betekend dat hij nog niet zo heel erg oud kan zijn.
Maar dan lees ik in Diskinfo dat hij al 3379 keer ingeschakeld is. Nu weet ik natuurlijk niet hoe jij met een externe disk omgaat, maar dit lijkt mij wat veel.

Laat na het uitschakelen altijd de disk even met rust, zodat hij geheel uit kan draaien. Veel mensen vergeten dit en zetten de schijf uit, meteen de stekkers er uit en dan gaat hij de tas in terwijl de platters nog enkele duizenden toeren per minuut maken. Niet vreemd dat de schijf hierdoor defect raakt.
 
Hallo Pluis,
het betreft een 1.8TB harde schijf. De schijf lig altijd stil naast mijn laptop als externe schijf en gebruik ik alleen als archief als ik iets op wil slaan om te bewaren. De schijf is al wat ouder, ik denk zo'n 5 jaar. Dus zoveel bijzonders gebeurt er niet mee. Ik had laatst met Crystal Disk info wel een melding dat de schijf op 49 graden hitte stond en ik weet niet of dat er wat mee te maken kan hebben. In bovenstaande afdrukken die ik toevoegde staan 2 gele bolletjes maar ik weet niet wat die willen zeggen en wat daar achter staat zegt me ook niet zoveel.

Nog een vraagje: Hoe draai je een checkdisk ?


TAV DDragon80 die WD scan kom ik niet uit. Hij herkent mijn externe schijf niet en ik zie externe schijven op het scherm die ik niet heb. Misschien een stappenplannetje hoe met dat programma moet worden gewerkt?

groetjes
crimpak
 
Hallo Pluis,
het betreft een 1.8TB harde schijf.

Nog een vraagje: Hoe draai je een checkdisk ?

groetjes
crimpak

Aha, ik zie het. Ik zag 2000.3GB aan voor een 3 GB schijf.

Checkdisk gebruikt je via de command prompt.

Deze vind je via Start / Accesoires. je krijgt dan een Dos venster te zien.

Stel dat jouw externe schijf de letter H heeft dan wordt de opdracht inclusief de parameters om een eventuele fout te fixen en slechtr sectoren te vinden

chkdsk H: /r /f

Dus als je het dos venster hebt geopend moet er voor een schijfletter H dit staan: C:\jouw gebruikersnaam>chkdsk H: /r /f
Klik daarna op Enter.
 
Hoi Pluis,
heb op al mijn schijven (ook mijn bewuste externe G schijf) gecontroleerd met chkdsk zoals je aangaf. Geen van de schijven had problemen volgens de uitslag van deze scandisk. Geen schijfproblemen dus volgens deze scan.

Groetjes
crimpak
 
Hoi Pluis,
Ja heel raar zo, n uitslag van Crystal disk info. Maar je hebt gelijk, ook ik vertrouw het voor geen meter al zag ik op internet wel dat ook veel mensen zeggen dat dit een negatieve kwaal is van de WD externe schijven en dat veel mensen van dit euvel last hebben. Zij zouden nooit geen externe WD schijf meer aanschaffen.
Velen zijn dan ook al jaren doorgegaan met het gebruik van die schijf als soort archief.
Ik ben echter wel begonnen alle bestanden op die schijf over te zetten naar een andere externe schijf voor het geval dat mijn andere externe schijf het plotseling begeeft. Het zekere maar voor het onzekere nemen voordat ik bepaalde bestanden kwijt raak.
groetjes
crimpak
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan