Status
Niet open voor verdere reacties.

Ivan

Oprichter
Forumleiding
Admin
Internetbeveiliger McAfee waarschuwt internetgebruikers voor een nieuwe worm waardoor e-mailsystemen verstopt kunnen raken. De Here You Have-worm is inmiddels wereldwijd actief en wordt verstuurd via spam. Het is niet bekend of de worm schade heeft aangericht in Nederland. Dat zei een woordvoerder van McAfee vrijdag.

De worm, die wordt verstuurd onder de namen Here You Have of Just For You, oogt als een zakelijke email met een link naar een PDF-bestand. De email bevat echter een link naar een programma dat beveiligingssoftware kan uitschakelen.

Volgens McAfee zijn bedrijven over de hele wereld getroffen door de worm. De internetbeveiliger waarschuwt alle computergebruikers om e-mails met als onderwerp Here You Have te verwijderen.

Bron: brabantsdagblad.nl
 
Zo toe die Just for you lijkt me echt zakelijk....
Ik vraag me soms af hoe een mens zo dom kan zijn om zo maar klikkerde klik een e-mail te gaan openen.
Natuurlijk kan hij van iemand komen die je kent, maar dan nog...
Een mail die Engelse tekst heeft als inleiding is bij mij al op voorhand klikkerde klik in de prullebak.
Mail van iemand die ik niet ken...prullebak.
En mail die niks bevat dan enkel een bijlage, sorry, prullebakvoer.
De persoon achter het toetsenbord is de enige die nuchter moet en kan nadenken, dan doet de virusscanner de rest (hoop ik maar)
Tot nu toe nog geen troep in huis gehaald via mail.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan