Status
Niet open voor verdere reacties.
in xp is het heel makkelijk want je hebt er geen third-party soft voor nodig. ga gewoon op de map staan die je wilt beveiligen en klik rechts. ga naar eigenschappen en daarin de tab 'delen'. onder het kopje 'delen en beveiligen: lokaal' vink je aan 'van deze map een persoonlijke map maken'.

als je een wachtwoord hebt staan op je gebruikersaccount zal dat het wachtwoord zijn. zo niet, ga je een extra venster krijgen met de vraag een wachtwoord op te geven.

klaar!

attachment.php
 
Bedankt voor de tip, dat wist ik ook niet dat dit kon.

lang leve xp! call me a sucker, maar voor mij is dit ondanks alles toch hét besturingsprogramma! eenvoudig, performant en toegankelijk. heel dat gedoe met mooie interfaces en monkeyproof menuutjes in hogere versies van windows vind ik prima voor je oma, maar iets minder voor de gevorderde gebruiker zoals wij.
 
lang leve xp! call me a sucker, maar voor mij is dit ondanks alles toch hét besturingsprogramma! eenvoudig, performant en toegankelijk. heel dat gedoe met mooie interfaces en monkeyproof menuutjes in hogere versies van windows vind ik prima voor je oma, maar iets minder voor de gevorderde gebruiker zoals wij.

Mee eens, ik start ook nog steeds liever de xp pro machine op.
 
Mee eens, ik start ook nog steeds liever de xp pro machine op.


waarom denk je dat w7 slechts een gadget is die op mijn derde hdd staat? :p ik start die bijna nooit op, alleen voor af en toe eens een screenshot of te begrijpen wat iemand anders bedoelt.
 
Eerlijk, ik had indertijd XP en W7 samen lopen. Altijd tevreden geweest van XP. Maar toch betrapte ik me er op dat ik meer en meer W7 voor nam. Na een tijdje heb ik dan XP volledig weggelaten omdat ik die toch niet meer opstartte. Maar misschien is het ook wel zoals je zegt mijn leeftijd. Ben al een poosje Opa;). (16jaar).
 
Ik heb hier bijna alle Microsoftbesturingen in gebruik.
Mijn mening is dat een besturing alleen een besturing hoort te zijn zonder toeters en bellen.
Het dient alleen om een pc op te starten, zodat ik er daarna dingen mee kan doen die ik zelf wil zonder onnodige ballast die de programmeurs of makers van de besuring verzonnen hebben om mij hiermee lastig te vallen.
 
Ben ik het niet helemaal mee eens eigenlijk. Die "ballast" stelt je wel in staat alle dingen te doen die je zelf wilt en dikwijls verwacht, bewust of onbewust. Alles wat achter de schermen gebeurd zie je niet maar moet er wel zijn om jou alle luxe te geven die jij "achteraf" wilt doen. Indien je echt alleen een OS wilt zonder de extra's dat doet wat het moet doen (op infrastructureel niveau meestal) kan je beter naar een Server OS gaan zoals Windows 2008 R2 (dezelfde kernel als windows 7 x64).
En Windows 7 is een ideale opvolger voor Windows XP. Snel, betrouwbaar, stabiele kernel,...
Geef nu eerlijk toe, hoeveel mensen riepen hun ongenoegen niet uit toen Windows XP ten tonele kwam? En kijk nu, niemand kan het nog missen... Mensen staan zo wantrouwig tov nieuwe dingen dat ze het in het begin niet "lusten", laat er tijd over gaan en ze beginnen het te apreciëren. En ik ben er zeker van dat dit met Windows 7 net ook zo gaat zijn.
Ik geef wel toe dat Microsoft soms een beetje teveel mikt op het dummy publiek en zet daarmee de trouwe en meer ervaren gebruiker aan de kant. Neem nu die nieuwe zoekfunctie die het bijna onmogelijk maakt een simpel bestandje te zoeken op je harddisk... wat vrij basic zou moeten zijn.
 
Eerlijk, ik had indertijd XP en W7 samen lopen. Altijd tevreden geweest van XP. Maar toch betrapte ik me er op dat ik meer en meer W7 voor nam. Na een tijdje heb ik dan XP volledig weggelaten omdat ik die toch niet meer opstartte. Maar misschien is het ook wel zoals je zegt mijn leeftijd. Ben al een poosje Opa;). (16jaar).

hangt er vanaf wat voor een opa je bent hé. ik weet in ieder geval dat ik mijn moeder haar xp'tje niet moet afpakken want dan gaat ze verloren zijn. en dat betekent dan úren bijsturen door 't zoontje die dat niet helemaal ziet zitten :p. en die is nog maar 10 jaar oma, dus...

[edit] nu terug even on-topic. Buster, je bent hier gisterenochtend nog geweest. heb je je map kunnen beveiligen? graag even een antwoordje dan kan dit op slot... [/edit]
 
Laatst bewerkt:
heb de pc heropgestart en nog steeds hetzelfde.heb nog niet geprobeerd via een andere account,maar het is de bedoeling dat het kan op mijn account (de kids komen soms op mijn account)
 
@ buster ik denk dat jij je eerst de rechten moet toeeigenen van de C schijf ....vermits er ook sprake is van een verborgen administrator

ben je de enige gebruiker en ben je de administrator met volledige rechten ..

eigennaar worden over je pc
NOTE :
wil je de andere gebruikers ook de volledige toegaang verlenen dien je dit voor elk account toe te passen...
doe het volgende ..


voorbereiding ...

1.ga naar start en type CMD in het zoekvenster
2. rechtsklik op CMD.EXE kies uitvoeren als ADMINISTRATOR
3..Type nu Net user administrator /active:yes
NOTE : indien je de verborgen administrator wilt uitschakelen typ dan NO inplaats van YES !!.

nu moet je ,je even afmelden ,
je zal zien dat de verborgen administrator zichtbaar is geworden

GA naar start / configuratiescherm (klasieke weergave ) = grootte pictogrammen
dubbelklik op Gebruikersaccount's
klik op gebruikersaccount in /uitschakelen

NOTE: indien je de enige gebruiker ben en je heb jezelf de
administrator gemaakt ...
Dan is deze optie niet aanwezig ..en ga je verder met het volgende
*** zet het vinkje nu uit in het volgende venster bij gebruikersaccountbeheer
HERSTART JE COMPUTER IN VEILIGE MODUS ( druk F8 tijdens de herstart )

éénmaal in de veilige modus doe je het volgende
**************************************************
1..ga naar START / COMPUTER
2..rechtsklik op stastion C en navigeer naar EIGENSCHAPPEN kies de tap BEVEILIGING
3..klik op GEAVANCEERD
4..selecteer de tap EIGENAAR ...
je ziet nu de echte eigenaar van deze computer hij noemt zich TRUSTED INSTALLER
5...KLIK op BEWERKEN en het volgende venster verschijnt...
6...Nu selecteer je de ADMINISTRATOR en maak hem eigenaar van de pc.
Dat doe je zo:
vink onderaan
EIGENAAR VAN ONDERLIGGENDE CONTAINERS en OBJECTEN VERVANGEN aan
selecteer TOEPASSEN en OK
*** negeer de foutmeldingen : kies telkens voor Doorgaan .
om de nieuwe machtigingen te bekijken dien je het DIALOOGVENSTER met de EIGENSCHAPPEN va stastion C te sluiten en opnieuw te openen..
KLIK 3 x op OK
**************************************************
NEEM NU DE 1ste tap genaamd MACHTIGINGEN
KLIK op BEWERKEN
VINK onderaan EIGENAAR van onderliggende containers en objecten aan
BEVESTIG 2 X
***ook hier weer de foutmeldingen negeren !! en doorgaan kiezen
klik nu weer BEWERKEN ..
ZET HET VINKJE UIT bij de opties voor de installer genaamd '" MACHTIGINGEN WIJZIGEN" en "EIGENNAAR WORDEN ".

ZO blijf je na herstart eigenaar van de root C en behoud je alle machtigingen.
bevestig met 'TOEPASSEN '. en OK
Bevestig 2x
OOK hier weer kan je de foutmeldingen gewoon negeren door telkens 'doorgaan' te kiezen.
Om te controleren of het gelukt is ga je naar c/windows/system 32.
Neem eender welk bestand of map en verplaats die naar system32, zet ze terug naar waar ze stond.

In het begin kan je melding krijgen dat de prullenbak beschadigd is.
Maak je geen zorgen, dat is volkomen normaal.
Kies om de prullenbak leeg te maken en het probleem word automatis hersteld.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan