wat denken jullie van deze server als backup ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb ondertussen wel een account aangemaakt gratis en er staat wel degelijk 50 gig ter beschikking.
 
heb je de privacy regels er op na gelezen ...
daarin beweren zij dus dat niemand de bestanden die je in de cloud zet kan in zien omdat deze versleuteld worden ...
jij beheerd deze versleuteling van af de browser , zij kunnen zelfs niet nagaan welke bestanden er in de cloud bevinden ...
"" te mooi om waar te zijn "" is mijn eerste gedachte hier bij !
 
inderdaad niet gelezen alleen vlug overlopen ,ja maar ik zou dat alleen gebruiken voor back-up van foto's die dan nog eens encrypted zijn in rar of door Z7
 
Mega is het nieuwe project van de bekende Kim dot com. Dit was de oprichter van Megaupload welke opgedoekt werd. En waar hij trouwens even voor binnen gezeten heeft...
De encryptie werd trouwens al vrij snel gecompromiteerd. Via de mail die naar de gebruiker werd gestuurd, kon men het wachtwoord achterhalen. Zal mss ondertussen wel verholpen zijn.
Verder heeft Kim zich voor deze constructie legaal wel helemaal ingedekt. Zoals de encryptie/verantwoordelijkheid bij de eindgebruiker leggen enzo...
 
Veilig tov wat?
Veilig tov 3den, waarschijnlijk wel.
Veilig tov houdbaarheid, kans is groot maar niet helemaal uit te sluiten. Heel belangrijke bestanden altijd nog elders extra backupen.
 
ewel ja ik zocht een alternatief voor skydrive ;-) omdat betalend is ik heb ze ook nog eens op dvd gebrand en op externe
 
Wat is 100% veilig ????
Soms denk ik daar ook wel eens over na.
Dan denk ik ook hoe het vroeger was, toen had je alleen een fotoalbum bijvoorbeeld en dat was het.
Fikte het huis af, dan was je alles kwijt.
Gelukkig zijn er tegenwoordig wat meer middelen om bijvoorbeeld foto's of andere data te safen.
Hier kun je totaal paranoia van worden.
Als je alles gratis wilt, dan zijn er weinig mogelijkheden om voor 100% op veilig te gaan.
Maar er zijn wel wat denkbare mogelijkheden. Koop bijvoorbeeld een Nas server met voldoende opslag en zet deze in een andere locatie als het woonhuis en trek daar een netwerk kabel naar toe. ( er bestaan ook Nas servers die draadloos kunnen werken )
Fikt het huis af, dan zal bijvoorbeeld de schuur nog wel ongedeerd blijven, of andersom.
Je hoeft je in iedergeval niet heel erg druk te maken over diefstal van data. ( tenzij er natuurlijk in de schuur ingebroken wordt )
 
ik denk persoonlijk voor een backup en foto,s dat je best een externe schijf neemt (niet duur in aankoop) een backup via online en dan nog gratis ik weet niet hoor:vraagteken:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan