Wat is Uw mooiste 1 aprilgrap?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mik

Medewerker
Forumleiding
Wat is Uw mooiste 1 aprilgrap die je meemaakte/uithaalde.
Bij mij thuis lukt geen enkele aprilgrap meer. Jaarlijks worden ze er aan herinnerd met de "Grote grap" die opnieuw bovenkomt.

Een 15tal jaren geleden was ik ook aan het kijken welke grap ik zou uithalen toen die zich vanzelf ontwikkelde. Alles begon met een van mijn mensen op het werk die me vertelde dat zijn plantzaad voor de hof van "Gontier" kwam en dat het leek of dit zaad geforceerd was. Het zou vlugger dan andere zaden boven komen. Ik bracht mijn vrouw op de hoogte van dat geforceerd zaad.
Toen begon het te rijpen...........
Daags voor 1 april toen ik de groentenwinkel binnenging zag ik een krop salade liggen. Die kocht ik en verpakte die in krantenpapier die ik deponeerde in de koffer.
In de vooravond maakte ik dat mijn vrouw zag dat ik aan het werk was in de hof. Ze vroeg me wat ik daar gedaan had. Ik vertelde haar dat ik een zaadje van salade in de grond gestoken had. Ik vertelde er ook bij dat het van dat geforceerd zaad was.
Ik werkte in ploeg en op de vroege morgen van 1 april, vlug naar beneden, de krop salade uit de auto gehaald. Deze was helemaal in een klein bolletje gegaan door de tijd dat hij in de auto gelegen had.
Het was een hele frisse morgen. Er viel lichte motregen. De krop salade zette ik op het plaatsje waar mijn vrouw mijn plantbezigheden had gezien de dag voordien. Nu enkel wachten tot ze "Het" ontdekte.
Op het werk, bracht ik de mensen ervan op de hoogte dat het mogelijk was dat mijn vrouw zou opbellen omdat.........
Ze belde niet maar stond me na het werk op te wachten. Ze zei "Eerst en vooral ogen toe en meekomen". Ze leidde me naar de tuin en zei dat ik de ogen mocht opendoen. Ik gebaarde uiteraard dat ik niets ervan zag. Toen toonde ze me de krop van daags ervoor. Die was door de frisse lichte motregen volledig open gegaan. Dus, mijn vrouw die in onze huizenrij helemaal alleen thuis was, besloot te kuisen. Achteraan zag ze nogal vlug de krop salade. Ze dacht dat er iets scheelde aan de ogen daar ze wist dat het niet mogelijk was. Niemand kon een grap uithalen want ze was alleen. Toch zag ze regelmatig een blaadje van de salade die zich opende. Wat ze wist wat onmogelijk was, speelde zich voor haar ogen af. De krop groeide en groeide. Zelfs ik was verbaasd dat die krop salade zo een proportie aangenomen had. Ze vermeldde me wat ze had zien gebeuren en wees me er nadrukkelijk op dat dit onmogelijk gezonde voeding kon zijn. Toen heb ik haar uit haar lijden verlost en de krop opgenomen. Ze zag onderaan de snede en wist meteen dat ze genomen was.
Ieder jaar komt dit voorval naar boven met de woorden "Opgepast voor de salade".
Maar......... toen het radioprogramma "De zoete inval" om anekdotes vroeg heeft ze dat ingestuurd. Ja, we werden geselecteerd en mochten met zijn 2tjes een hele week mee naar Tenerife waar de opnames zouden plaatsvinden.
Dat was die van mij. Je begrijpt, ik zou graag nog eens zo een mop uithalen. Als je een voorstel hebt, laat maar horen.
Ik moet niemand meer sturen om "De glazen handboom." Ook "Drinkbakjes voor de vissen" lukt niet meer. Zelfs de "Pantoffeltjes voor op de judomat" zijn al lang verleden tijd.
Laat maar horen.
 
De beste aprilgrap die ik ooit eens uitgehaald heb, was iemand naar de winkel gestuurd achter een emmer elektriek. (elektriciteit). In de winkel was hun frank (nu euro) onmiddelijk gevallen, en hadden ze gevraagd of het volle elektriek of halfvolle elektriek moest zijn. De gast wist hierop te zeggen dat hij het niet juist wist. De grap van dat alles was dat ze hem 2 lege emmers met een deksel erop hadden meegegeven en hem hadden gezegd dat hij het goed moest onthouden. De emmer die hij links droeg was halfvolle elektriek en in zijn rechterhand was volle elektriek. (y)
 
De beste aprilgrap die ik ooit eens uitgehaald heb, was iemand naar de winkel gestuurd achter een emmer elektriek. (elektriciteit). In de winkel was hun frank (nu euro) onmiddelijk gevallen, en hadden ze gevraagd of het volle elektriek of halfvolle elektriek moest zijn. De gast wist hierop te zeggen dat hij het niet juist wist. De grap van dat alles was dat ze hem 2 lege emmers met een deksel erop hadden meegegeven en hem hadden gezegd dat hij het goed moest onthouden. De emmer die hij links droeg was halfvolle elektriek en in zijn rechterhand was volle elektriek. (y)

Heb het meegemaakt in fabriek, een persoon die naar de smisse moest om de glazen handboom. Die was zogezegd uitgeleend. Werd van hot naar her gestuurd. Persoon nam er zijn tijd van. Toen hij op het einde van de dag eidelijk terug was zonder iets, zei die dat hij het wel wist maar lekker meegespeeld had. Had zo een stukske van de grote fabriek gezien. Dus wie was hier de genomene? Men kon hem zelfs niets doen. Had bevel uitgevoerd.
 
ik heb mijn broer eens naar de winkel gestuurd op 1 april om knoopsgaten,
en ik heb ze nog altijd niet Foei ;)
 
Ik heb eens een progje geplaatst op de secretaressa haar computer. Compuiter werkt normaal voor +/- 15 min, dan komt er een muis ergens uit uw bureaublad gekropen. Deze loopt wat heen en weer, nadien krijg je de melding dat er een ernstige fout is opgetreden en de computer automatisch uitschakeld. Je kan zelf niets meer doen om nog uw geopende bestanden af te sluiten.
Ergelijk dat je uw werk gewoon ziet verdwijnen zonder op te slaan. ( In werkelijkheid slaat het progje wel uw werk op. Na een uurtje was ze zo boos dat ze naar huis wauw gaan, die rotte computer is kapot, ik kan niets meer doen. Uiteindelijk heb ik hget dan maar juist geplaatst.

Het jaar nadien had ik bij onze grote baas de toetsen van zijn muis omgedraaid, instellingen aangepast en naar linkshandige omgeschakeld.. (lachen)(lachen)

raar dat ze steeds naar mij kijken bij zulke problemen.
 
Ik heb eens een progje geplaatst op de secretaressa haar computer. Compuiter werkt normaal voor +/- 15 min, dan komt er een muis ergens uit uw bureaublad gekropen. Deze loopt wat heen en weer, nadien krijg je de melding dat er een ernstige fout is opgetreden en de computer automatisch uitschakeld. Je kan zelf niets meer doen om nog uw geopende bestanden af te sluiten.
Ergelijk dat je uw werk gewoon ziet verdwijnen zonder op te slaan. ( In werkelijkheid slaat het progje wel uw werk op. Na een uurtje was ze zo boos dat ze naar huis wauw gaan, die rotte computer is kapot, ik kan niets meer doen. Uiteindelijk heb ik hget dan maar juist geplaatst.

Het jaar nadien had ik bij onze grote baas de toetsen van zijn muis omgedraaid, instellingen aangepast en naar linkshandige omgeschakeld.. (lachen)(lachen)

raar dat ze steeds naar mij kijken bij zulke problemen.

Zie, dat gevoel heb ik nu ook altijd. Als er iets raars gebeurd, kijkt iedereen naar mij. Iedereen denkt dat ik er voor iets tussen zit. Vele jaren geleden (bijna 62) kocht mijn moeder een kind en iedereen dacht ook dat ik het was. En ze hadden nog gelijk ook. Ik was dat kind.
 
Ik ben van plan de auto's dat op de parking staan richting straat een papier op te hangen te koop met daar nummer bij van magazijn.
 
Als hem da papierke op zijne voituur plakt valt them om..:p(lachen)

Heb zo eens een papierke met "Te koop" geplakt op de caravan van mijn buurman.
Had erbij geschreven dat de opbrengst zou geschonken worden aan Club Brugge. (Zijn favorite club)
Toen hij terug op de camping kwam had hij reeds 2 personen die de caravan wilden kopen. Maar hij wist natuurlijk niet hoe het kwam.
De week erna, hadden we van hetzelfde laken een broek.......... Maar dan met de vermelding "Indien niet verkocht, zal ze verschroot worden."
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan