weer maar eens excel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ben al goed op weg geholpen door jullie ivm mijn knutselwerk in excel.

Nu heb ik het volgende probleem.

op blad één heb ik de uitslagen staan met bijhorende punten. Nu zou ik willen dat excel de punten bij de juiste naam zet in het tweede tabblad. Dus ook na het sorteren moet hij de juiste naam vinden en daar de bijhorende punten zetten.

Voorals nog lukt me dat niet....;!
 
Met verticaal zoeken heb ik al vorderingen gemaakt. Maar in sommige cellen krijg ik steeds de NB fout? Dit nadat ik sorteer op meeste punten. Ik denk omdat de namen in de eindstand dan verschillen van plaats. Maar hoe los ik dat op?
 
ff een kladje..omdat de namen verspringen vallen de getallen weg

Benny20204040benny 40benny40#N/B#N/B
Lowie16152050lowie70piet20#N/B#N/B
jef10304021piet 50hans156075
piet20305020hans60lowie#N/B#N/B#N/B
hans18192015jef30jef#N/B30#N/B
 
Plaats de sheet die je nu hebt eens op het forum, ik zie even niet wat de getallen voorstellen en wat je wilt berekenen.

Volgens mij is dit niet moeilijk en is dit simpel op te lossen via paste special naar een ander tabblad. Maar dan moet ik wel weten wat je precies wilt doen en waar de getallen die ik nu zie staan voor zijn.
Als je dan een macro maakt met een button kun je op blad 1 sorteren en dan wordt deze sortering meegenomen naar tabblad 2

Als ik de topicstart goed begrijp is dit wat je wilt.
 
Dus de eerste is wedstrijd 1 de tweede wedstrijd 2. Wedstrijd 2 is nog niet ingevoerd

3de kolom is de punten die ze hebben gekregen. Als ik daar dan sorteren doe op hoogste punten krijg ik #N/B bij sommige.

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • Nieuw - Microsoft Excel-werkblad.xls
    25 KB · Weergaven: 111
Ik denk dat je zoiets wil.

Op Blad 1 heb ik enkele gegevens gezet die jij in jouw sheet hebt ingevoerd.
Deze gegevens heb ik via koppelingen geplaatst op Blad 2 en er een button met een macro aan vast gezet. Klik eens op de sorteer button en hij sorteert zoals je het volgens mij wilt hebben.
Als je de getallen op blad 1 wijzigt, dan wijzigen deze mee op blad 2. Hierna klik je weer op de sorteer button en alles staat weer gesorteerd.
 

Bijlagen

  • Sheet1.xls
    29 KB · Weergaven: 124
Ik heb nog effe zitten prutsen met vba, misschien is dit bruikbaar ?

Zet achter Piet, Gerrit, Jan en Klaas eens een willekeurig getal. De getallen worden automatisch gesorteerd en de namen worden meegenomen.
 

Bijlagen

  • test2.xls
    20.5 KB · Weergaven: 103
dat ziet er goed uit,maar gaat mijn petje ff te boven denk ik.Als ik dat zou kunnen uitwerken zou mooi zijn. Enkel zie ik niet hoe je dat hebt klaar gespeeld. Macro opnemen ja maar in vba werken.....
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan