Status
Niet open voor verdere reacties.
met veel moeite (en hulp hier!) heb ik mijn sitecomrouter wl351 aan de praat gekregen dwz er blijft 1 merkwaardig verschijnsel over: draadloos en bedraad via een usb gigabit gaat prima, haal ik die usbadapter weg en verbind de draad van router naar pc dan blijft ie identificeren en eindigt met onbekend netwerk. er is geen opmerking in apparaatbeheer ik heb wel gezien dat bij ipconfig er een 169.256 x.x staat wat 192.168.x.x. moet zijn. dat heb ik dus handmatig ingesteld en hij staat nu ook in ipconfig op 192.168.2.15 maar bij voorkeur dns etc staat nix . zou dat de oorzaak zijn van wel zien maar niet verbinden? en wat moet je daar dan invullen bij die onderste 2 regels van voorkeur en alternatief. de andere adapters staan op automatisch toewijzen .weet iemand hier bescheid op? groeten bennie
 
Ga eens naar de instellingen van de LAN kaart via het configuratiescherm en kijk of daar handmatig een verkeerd IP en Subnetmask en gateway is ingevuld. Ik zou deze trouwens op automatisch zetten als DHCP is ingeschakeld in de router.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nee staat ook op automatisch; er moet wat met die lan adapter zijn, want draadloos werkt het, met gigabit bedraad werkt het en een externe HdD met netwerkcapaciteit werkt ombekommerd!
maar tis pas een 3 maanden oude pc dus dan denk je nog niet direkt aan brokken. gr bennie
 
Ik vind het vaag dat je zegt dat via ipconfig er een adres komt te staan uit een andere range. Dus: 169.256 x.x

Dit IP adres moet ergens vandaan komen. Loop daarom toch de instellingen nog eens goed na van deze LAN aansluiting.

Ik jouw topic zeg je ook: dat heb ik dus handmatig ingesteld en hij staat nu ook in ipconfig op 192.168.2.15

Heb je dan ook het juiste subnetmask en gateway adres ingevuld ? Gateway is dus het IP van de router.
 
169.256.x.x wordt verkregen wanneer er geen static IP ingevuld is en geen DHCP bereikbaar is.

Instellingen nakijken op de sitecom router betreffende DHCP ip interne LAN poorten. Indien alles ok één van de "gele" poorten van de sitecom router verbinden met je pc's vaste netwerk poort. IPv4 settings moeten op automatisch verkrijgen staan, DNS zelfde.
 
Laatst bewerkt:
er moet wat met die lankaart zijn: op een andere laptop hier in huis krijgt hij wel gelijk een ip toegewezen dus het zit hem kennelijk in die kaart, alleen het vreemde blijft dat hij met usb giga verbinding wel op die eerste laptop verbindt en die adapter werkt niet zonder een geldige lankaart 10/100. ik heb wel internet dus dat is gelukkig geen punt maar of ik hem nu handmatig in de router een statisch adres geef of ik laat hem automatisch toewijzen hij gaat identificeren blijft bezig en zegt onbekend netwerk .wat wel opvallend was: toen ik een tijdje geleden opnieuw w7 geinstalleerd heb, bleek die lankaart ook problemen geven: het is realtek: ik ben een avond bezig geweest om de juiste drivers te halen en toen werkte het modem. vanaf het moment dat ik de router heb draaien afg.dinsdag is het over met de lan.ook als ik hem rechtstreeks aan de modem koppel doet hij het niet meer: wel verbonden,maar geen internet! het blijft wat raadselachtig allemaal thx voor de steun tot op heden, bennie
 
Je kan zo'n kaart normaal niet verkeert plaatsen...

Probeer eens je windows netwerk instellingen te resetten.
Open een command prompt scherm met administrator rechten.
Voer dan volgende 2 regels uit:
netsh int ip reset c:\iplog.txt
netsh winsock reset

herstart windows daarna.
 
het is een laptop dus geen pci, ik heb IPv4 eigenschappen en de reset van hierboven ook toegepast maar no luck! dan maar met de adapter of draadloos, maar jullie zullen met me eens zijn: een merkwaardig geval! bedankt weer voor zover en groeten, bennie
 
Ja, een raar geval.
Misschien is er 1 van de contacten beschadigd in de connector, waardoor de netwerkstekker geen goed kontakt meer maakt.
Heb ik ook wel eens met een reparatie PC meegemaakt. Deze Lan connector zat op het moederbord dus was niet te vervangen, daarom maar een kaartje bijgeplaatst in een vrij slot.
Met een laptop is zoiets wat moeilijker te vervangen. Tegenwoordig heeft een laptop geen PCMCIA slot meer, dus de enige oplossing die overblijft is via USB

Iets anders kan ik hier ook niet bedenken.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan