Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik heb de buurman zijn Bose gerefoamed.Zijn hifi staat in NL al in het museum.Zijn muziek cd's zijn nooit digital geremastered.Concertmuziek dat klinkt als een 78 toerenplaat.
Nu moet ik die boxen gaan aansluiten en met zijn micro die analyser/equaliser laten werken.
Ik heb hier popmuziek,ik moet daar niet mee aankomen.
Het beste is dat ik wat orgelmuziek op cd brandt of iets klassiek van goede kwaliteit.Maar welk bestandstype?
Op de boxen staat de eq van Bose gebruiken.2 maal eq gebruiken zal iets doen stukgaan denk ik.En er wordt steeds op de vingers gekeken.
Maar eerst een cd branden met wat kwaliteitsmuziek.
 
voor het gebruik van een oude cd speler zonder mp3 ondersteuning dien je geluidsbestanden te gebruiken die het best aansluiten naar het orginele toe ...
m.a.w. de geluidsbestanden dienen opgenomen te zijn als .WAV of .Flac
 
Mijn Audacity heeft .wav (16 bit) ,is dat goed voor de eerste cd spelers ?
32 Bit bestaat ook volgens Wikipedia.Er is toch geen vergissing mogelijk met 32 bit-pc of 64 bit-pc ?
En dan heb je ook nog .cda.Op mijn mijn pc zit zelfs .m4a,maar dat is dan weer AAC 256.
.wav Zou dus goed zijn.
 
32 bits of 64 bits de aangemaakte cd speelt evenzeer af ...

cda bestanden zijn cd bestanden en enkel afspeelbaar via de cd ..
je kan dus geen cda bestanden rechtstreeks af gaan spelen van af een computer zonder deze eerst te converteren naar WAV , MP3 , WMA , OGG en FLAC.
 
Het is toch de bedoeling om een digitaal audio bestand te branden op een audio CD?

Een audio CD heeft volgende eigenschappen: 16bit 44.1KHz. Het heeft dus geen nut om digitale bestanden te gebruiken die hogere kwaliteit hebben, al zijn die niet snel te vinden (tenzij in studio omgeving etc). Het kan echter ook geen kwaad als je ze gebruikt. De doel convertie (naar audio CD) gaat altijd "maar" 16 bit 44.1KHz zijn.

Een wav bestand is daarom ook niet altijd "goed". Wav heeft zoals alle digitale formaten de keuze uit een bepaalde bemonsteringsfreqentie (Hz) en resolutie (bit). Als je een geluidsfragment hebt in wav met als eigenschappen bijvoorbeeld 8bit en 22KHz, dan heb je nog altijd slechte kwaliteit.

WAV is een digitaal formaat zonder compressie.
FLAC is een digitaal formaat met compressie, maar wel zonder verlies.

CDA zijn geen echte bestanden. Dit is een manier van Microsoft Windows om audio tracks zichtbaar te maken in Windows. Je kan dit vergelijken met schortcut's naar de digitale audio data. Windows kan deze "CDA" links gebruiken om de muziek af te spelen in bv Windows Media Player.

Maw, een Audio CD heeft geen bestandsysteem zoals een besturingsysteem heeft. Een audio CD bevat daarentegen wel digitale data. Een CD heeft ook een soort inhoudsopgave, maar dit is uiteraard zeer beperkte data. Een audio CD bevat dus geen bestanden, en kan deze ook niet bevatten.
 
je kan cd +r of cd+rw gebruiken
cd+r zijn niet uitwisbaar ..
cd+rw kun je hergebruiken omdat deze gewist kunnen worden ..
*dus cd +r of cd+rw heeft niets met dvd te maken ...
** er bestaat natuurlijk ook dvd+r en dvd+rw ( deze dien je dus niet te gebruiken voor muziek ,deze zijn eerder bedoelt voor films of muziek met een film bestand enz ... ! )
 
Ja hobbyman, nochtans bestaat hiervoor goede software .
Wat zijn de eigenschappen van die cd-speler voor ge u verkeerde schijfjes gaat kopen . Merk , type
Oudere cd-lezers kunnen niet alle type schijfjes lezen .
Hoe moet het geluid weergegeven worden, mono , stereo, quadraphonisch ?
 
Met die shampoo heb ik veel last gehad.Dat schuimde lang.Ik heb die bij spam moeten zetten.Liefst geen trials met watermerken.
Daarvoor had ik ook een trial versie,video in HD.Audio & Video gemaakt,na de proefperiode kon je die wegsmijten(extensie).
Ik heb zelf nog een oude cd speler staan.Audio zal wel gaan,maar tracknr/artist/titel/tijd via de display?
 
Vandaag had ik cd gebrand met infraburner.Schuif gaat open maar niks staat er op.
WMP kan bb wel een audio cd branden.Wat een rommel bestaat er toch allemaal.
Ik heb de verkenner laten zoeken naar muziek op mijn pc.Er zit goede kwaliteit muziek bij.
Maar .wav is een goed en kwalitatief hoog bestand.Brandsnelheid heb ik op 10 X gezet.Nu heb ik een goed bronbestand.
 
indien de minimum brandsnelheid van je brander lager is dan 10.. kun je de brandsnelheid nog lager zetten **algemeen dien je gewoon de laagste snelheid te nemen die er voorhanden is ..
wat lukte u niet met de ashampoo !!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan